Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > är det bara jag som..
Pages (2): [1] 2 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
JayBee
Trance Fanatic

Registered: Jul 2003
är det bara jag som..

Tycker att det inte är något fel på detta:
"
På nattklubben Kalua yr skummet och växer sig nästan upp till takhöjd. Den kommersiella trance- och technomusiken bankar ur högtalarna, känslan är hypnotisk.
Allt är blött och kladdigt – på dansgolvet skriker semestrande ungdomar nöjt när nästa laddning skum sprutas ned.
"

Aftonbladet har gjort det igen. Är det bara jag som tycker de är aftonbladets reportrar som är "skumma" och inte ungdomarna som festar?

http://www.aftonbladet.se/vss/resor...,348125,00.html

Old Post Aug-18-2003 18:24  Sweden
Click Here to See the Profile for JayBee Click here to Send JayBee a Private Message Add JayBee to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Gate 42
Discover Dark

Registered: May 2001

Inget fel på skum i min mening

Old Post Aug-18-2003 18:30  Sweden
Click Here to See the Profile for Gate 42 Click here to Send Gate 42 a Private Message Visit Gate 42's homepage! Add Gate 42 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mjz
latmask

Registered: May 2003

meh... orkar inte läsa, det är aftonbladet, mer meningsfullt att stirra på en tom vägg och fundera på vad kungen åt till middag...

Old Post Aug-18-2003 18:33  Sweden
Click Here to See the Profile for mjz Click here to Send mjz a Private Message Add mjz to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Laszlo
The weekend has landed

Registered: Dec 2002
Location: Szekelyföld Status: Official Montreal Canadiens fan of TA

hmm...här tycker jag Aftonbladet gjorde det bra...har mina anledningar till varför jag inte tycker om kos...

Resten låter jag vara osagt... :|

www.laszlo.se

Old Post Aug-18-2003 18:35 
Click Here to See the Profile for Laszlo Click here to Send Laszlo a Private Message Visit Laszlo's homepage! Add Laszlo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
St_Andrew
I <3 NYC

Re: är det bara jag som..

quote:
Den kommersiella trance- och technomusiken bankar ur högtalarna, känslan är hypnotisk.

Dom gör iaf skillnad på komersiell o icke komersiell trance o technomusik, framsteg

Old Post Aug-18-2003 18:37  Europe
Click Here to See the Profile for St_Andrew Click here to Send St_Andrew a Private Message Visit St_Andrew's homepage! Add St_Andrew to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
JayBee
Trance Fanatic

quote:
Originally posted by mjz
meh... orkar inte läsa, det är aftonbladet, mer meningsfullt att stirra på en tom vägg och fundera på vad kunt till middag...

haha.. Jo ioförsig. vart rekomenderar du att jag läser mina nyheter?

Old Post Aug-18-2003 18:39  Sweden
Click Here to See the Profile for JayBee Click here to Send JayBee a Private Message Add JayBee to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Aendy
Lifeaddict

Registered: Aug 2001
Re: är det bara jag som..

quote:
Originally posted by JayBee
Aftonbladet har gjort det igen. Är det bara jag som tycker de är aftonbladets reportrar som är "skumma" och inte ungdomarna som festar?

Jag tycker det är ganska patetiskt och sorgligt men jag antar att det är en fas man måste genomgå i livet när man tycker det är spännande och kul som aspackad ungdom som inte riktigt vet vad man gör under en utlandsvistelse på någon av knullöarna. Om man dessa personer skulle bete sig likadant hemma i Sverige hade jag kanske kunnat acceptera det lite mer men jag är ytterst tveksam till det.

You and me, me and you, we�re the only ones in our song?

Old Post Aug-18-2003 18:39  Nepal
Click Here to See the Profile for Aendy Click here to Send Aendy a Private Message Add Aendy to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
St_Andrew
I <3 NYC

quote:
Originally posted by JayBee
haha.. Jo ioförsig. vart rekomenderar du att jag läser mina nyheter?

dn.se tex?

Old Post Aug-18-2003 18:40  Europe
Click Here to See the Profile for St_Andrew Click here to Send St_Andrew a Private Message Visit St_Andrew's homepage! Add St_Andrew to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
JayBee
Trance Fanatic

Re: Re: är det bara jag som..

quote:
Originally posted by Aendy
Jag tycker det är ganska patetiskt och sorgligt men jag antar att det är en fas man måste genomgå i livet när man tycker det är spännande och kul som aspackad ungdom som inte riktigt vet vad man gör under en utlandsvistelse på någon av knullöarna. Om man dessa personer skulle bete sig likadant hemma i Sverige hade jag kanske kunnat acceptera det lite mer men jag är ytterst tveksam till det.

visst men om de vill göra det så varför inte. och vad är det för skillnad på kos och sverige? Full som full vart man än är.

fast vill tillägga att det ioförsig kanske inte är så bra att 15 åringar super sig fulla varje kväll typ :P men förutom det tycker jag artikeln är allmänt dum

Old Post Aug-18-2003 18:43  Sweden
Connector
We are connected!

Registered: Nov 2001

quote:
Originally posted by St_Andrew
Dom gör iaf skillnad på komersiell o icke komersiell trance o technomusik, framsteg

Märkte också det. Ganska imponerad att allt inte är Techno längre...

Soundcloud!

Music by me

Old Post Aug-18-2003 18:52  Sweden
Click Here to See the Profile for Connector Click here to Send Connector a Private Message Visit Connector's homepage! Add Connector to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix

Registered: May 2001

quote:
Originally posted by St_Andrew

om man inte ska tolka det som att de menar att trance och techno i allmänhet är kommersiellt...

Old Post Aug-18-2003 19:10 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

Registered: Apr 2001

Ofta är Aftonbladet fulla med skit och så även denna artikel.. precis som den där som handlade om Kos som gick på TV färra året så vinklas det hela... Jag har själv vart där 2 ggr i det förflutna och det hela är så överdrivet när dom säger dittan har hänt och dattan har hänt... faktum är at tdet ställe som Svenskar super mest på är ändå på hemmaplan.. på Gotland... Och alla knullar runt, hit och dit med varandra i alla åldrar... och just att ta Kos som exempel varje gång är också lite konstigt för allt det där sker på varje party ö... tex. Ios, Magalluf (Mallorca), Ibiza...

Aftonbladets journalister har inte så mycke för sig så för att slippa få kicken tar dom upp gamla historier och flyttar om lite på vissa meningar...

Old Post Aug-18-2003 19:17  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > är det bara jag som..
Post New Thread    Post A Reply

Pages (2): [1] 2 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackanother id..#2 [2003] [2]

Click here to listen to the sample!Pause playbackAphrodite - Stalker [2002]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 13:37.

Forum Rules: