Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > Cd's Versus Vinyl
Cd takes over Vinyl
You do not have permission to vote on this poll.
Ja 22 57.89%
Nee 15 39.47%
Er komt een andere drager van geluid, binnen 10 jaar 1 2.63%
Total: 38 votes 100%
  [Edit Poll (moderators only)]

Pages (8): [1] 2 3 4 5 6 7 8 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
raoel
just addicted

Registered: Jan 2001

Of dat er nog een andere drager komt?

Dat durf ik niet te zeggen

Wel is er al de "stanton final scratch"
Misschien dat dat ook iets is wat steeds meer gaat komen.

Op den duur denk ik wel dat vinyl zal verdwijnen omdat de CD spelers steeds beter en beter worden.
Toch kleeft er een hoop nostalgie aan het vinyl waardoor het misschien nog lang kan duren.

Maar...
Misschien dat het op een gegeven moment zo is dat je als DJ niet meer geaccepteerd wordt als je van CD's draait. Dat party organisaties je dan niet meer vragen.

Het blijft natuurlijk zo dat de CD nooit realtime zal zijn en dat het toch een "kunst" is om met vinyl te draaien.

check my website:
www.riechels.nl

Old Post Aug-18-2003 13:04  Netherlands
Click Here to See the Profile for raoel Click here to Send raoel a Private Message Visit raoel's homepage! Add raoel to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Nook
electronic fantastic

Registered: May 2001

eeen vinyl blijft gewoon, dat zal ook nog een hele tijd lijven, beter klinken. en vinyl lijkt me leuker dan cd's om te draaien.

Old Post Aug-18-2003 13:19  Netherlands
Click Here to See the Profile for Nook Click here to Send Nook a Private Message Add Nook to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
magrec
Kleinenberg addict

Registered: Mar 2001

Vinyl zal er nog wel een tijdje zijn maar niet lang meer denk ik.
Ook zullen een aantal dj's nooit alleen maar cd's draaien maar dat zal waarschijnlijk ook steeds minder worden omdat vooral nieuwe generatie dj's optimaal gebruik gaan maken van de cd spelers.

Ik was ook vrij sceptisch over cd's maar na dancevalley geef ik het de toekomst. Wat laidback luke en wat vooral james zabiela doet met die cd spelers is echt geweldig. Deep Dish draait al bijna geen vinyl meer. In de techno scene is het nog wat minder denk maar goed ik hoor trouwens ook niet verschil in kwaliteit tussen cd's en platen op een feest dus dat zal ook geen probleem zijn.

Old Post Aug-18-2003 13:21  Christmas Island
Click Here to See the Profile for magrec Click here to Send magrec a Private Message Add magrec to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
basd
progression

Registered: Jul 2002

quote:
Originally posted by raoel Het blijft natuurlijk zo dat de CD nooit realtime zal zijn en dat het toch een "kunst" is om met vinyl te draaien.

Huh?

Wat bedoel je met 'niet realtime'? Alsof daarin het verschil tussen CDs en platen zit.. Het is allebei even realtime..

Enne, draaien met CDs is net zo goed een kunst als met platen. Persoonlijk heb ik voor vinyl gekozen omdat veel platen niet of moeilijk op CD te krijgen zijn (en gekopieerde MP3 branden is lame), en omdat het voor mij een specialer gevoel heeft.. Dat neemt niet weg dat ik misschien nog wel een keer een CD-speler erbij neem, maar goed voorlopig is dat nog niet aan de orde.

Over het algemeen zie je trouwens wel steeds meer dat DJs met CDs gaan draaien.. maakt mij verder niet veel uit, als de muziek maar goed is.. Er komen tegenwoordig steeds geavanceerdere CD-spelers op de markt.. Leuke dingen kan je daarmee doen..

d&b session 20090519
My take on... (various mixes planned, updated when I can be arsed)

Old Post Aug-18-2003 13:25  Netherlands
Click Here to See the Profile for basd Click here to Send basd a Private Message Add basd to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
robin
OMGTTFOWTISFBIDK

Registered: Feb 2003

vinyl blijft voorlopig vast nog wel even (gelukkig)

over die andere dragers.. tja dr komen muziek dvd's en daarna zullen dr vast wel muziek bleuray dingen komen (zo ging die opvolger van de dvd toch heten?) tis iniedergeval net zo'n schijfje, past alleen vele malen meer op, een andere analoge draager zullen ze niet gaan ontwikkelen lijkt mij

en dr zullen ook vast wel final scratch klonen komen (goedkoper), maar dat hoeft van mij niet zo nodig, dan is de lol dr voor mij wel af.

Old Post Aug-18-2003 13:37  Netherlands
Click Here to See the Profile for robin Click here to Send robin a Private Message Add robin to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Switch
Supreme tranceaddict

Registered: Apr 2001
het gaat erom wat er uit komt, niet waar mee je het doet imo

misschien dat zo'n schermpje als wat magrec een tijdje geleden liet zien de toekomst is.

http://www.tranceaddict.com/forums/...threadid=117986

Old Post Aug-18-2003 14:14  Netherlands
Click Here to See the Profile for Switch Click here to Send Switch a Private Message Add Switch to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
raoel
just addicted

quote:
Originally posted by basd
Huh?

Wat bedoel je met 'niet realtime'? Alsof daarin het verschil tussen CDs en platen zit.. Het is allebei even realtime..

Dat is het dus zeker niet

Als jij de plaat of platter versnelt vertraagd, zal je dat direct horen.
You are in control

Als jij zo'n pad (of hoe je dat ook noemt) op een CD speler beweegt zit daar een stukje software tussen dat ervoor zorgt dat de CD sneller of langzamer wordt afgespeeld.
Hoe geavanceerder de techniek en software van de CD speler hoe sneller en beter dat de muziek op jou aansturing zal reageren, maar het nooit REALtime kunnen zijn.
You're not in control

Nou heb ik nog nooit met CD's gedraait, maar wel gezien wat je met zo'n CDJ1000 van pioneer kan en dat is al bijna een digitale draaitafel.

Het is toch ook zo dat je nog maar amper hoeft te beatmatchen omdat dat ding dat al voor jou doet?

check my website:
www.riechels.nl

Old Post Aug-18-2003 14:23  Netherlands
Click Here to See the Profile for raoel Click here to Send raoel a Private Message Visit raoel's homepage! Add raoel to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
magrec
Kleinenberg addict

Registered: Mar 2001

Dat beatmatchen doet die cd speler niet hoor. Pitch Control zul je zelf moeten gebruiken. Ik geloof dat de pitch control wel extreem breed is -50% tot +50% maar misschien zelfs wel meer moet je ff op pioneer.com kijken

Old Post Aug-18-2003 14:32  Christmas Island
Click Here to See the Profile for magrec Click here to Send magrec a Private Message Add magrec to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Fkwebeman
Sletlana

Registered: Feb 2002

Ik zou maar wat graag met vinyl draaien, maar daar heb ik gewoon het budget niet voor..
Ik heb dus gewoon een CD setje, dubbel cd-deck, mixertje, klaar..

leuk voor op feestjes enzo. doe het nu een half jaartje en bevalt me uitstekend, elke keer is er wel iets van verbetering.

En het draaien met cd's wordt idd ook steeds meer geaccepteerd. Met name dankzij mensen als Laidback Luke (en was er niet een 'platen'maatschappij die vanaf 2004 alle singles die bij hun uitkwamen op cd gingen zetten en van het vinyl afstapten? bron: ID&T radio)
Zo makkelijk is het ook weer niet.

Maar ik geef toe, op een of andere manier dicht je de 'vinyldj's' toch meer vakmanschap toe..

Old Post Aug-18-2003 14:32  Netherlands
Click Here to See the Profile for Fkwebeman Click here to Send Fkwebeman a Private Message Visit Fkwebeman's homepage! Add Fkwebeman to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Ding Chavez
drs. progger

Je moet idd nog zelf beatmatchen, maar de bpm wordt aangegeven ook al hoef je die natuurlijk niet te gebruiken. Bovendien zit er op een CDJ (tenminste die ik gezien heb) een druk- of draaiknopje voor pitchbend. Een vinyl dj moet dus zelf de plaat een duwtje geven om te versnellen of af te remmen en met een cd speler hoef je maar op een knopje te drukken. Het corrigeren van een plaat wordt hierdoor naar mijn mening toch een stukje makkelijker dan als je met vinyl draait.
Maar ik sta ook steeds minder sceptisch tegenover met CDs draaien sinds ik wat Dj's heb bezig gezien ermee. Het voegt heel wat functies toe die met vinyl draaien onmogelijk zijn. Al blijft vinyl draaien toch iets hebben, het idee van een handgemaakt tafellaken tov eentje die van de lopende band afrolt om een voorbeeldje te geven
Waar ik geen goed woord voor over heb is CD dj's die de nieuwste promootjes van het internet downloaden, die op CDtje zetten en daar mee gaan draaien, of nog erger een liveset ripje reconstructen en daarmee gaan draaien. Ik hoop dat de CD (r)evolutie daar niet op uitdraait...

Old Post Aug-18-2003 14:42  Netherlands
Click Here to See the Profile for Ding Chavez Click here to Send Ding Chavez a Private Message Add Ding Chavez to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
basd
progression

Registered: Jul 2002

quote:
Originally posted by Ding Chavez
Je moet idd nog zelf beatmatchen, maar de bpm wordt aangegeven ook al hoef je die natuurlijk niet te gebruiken. Bovendien zit er op een CDJ (tenminste die ik gezien heb) een druk- of draaiknopje voor pitchbend. Een vinyl dj moet dus zelf de plaat een duwtje geven om te versnellen of af te remmen en met een cd speler hoef je maar op een knopje te drukken.

Zulke knopjes zitten ook op mijn TTs (PT2400), niet dat ik ze gebruik, maar toch..

quote:
Waar ik geen goed woord voor over heb is CD dj's die de nieuwste promootjes van het internet downloaden, die op CDtje zetten en daar mee gaan draaien, of nog erger een liveset ripje reconstructen en daarmee gaan draaien. Ik hoop dat de CD (r)evolutie daar niet op uitdraait...

Inderdaad.. helaas gebeurt het wel.. losers.

d&b session 20090519
My take on... (various mixes planned, updated when I can be arsed)

Old Post Aug-18-2003 14:53  Netherlands
Click Here to See the Profile for basd Click here to Send basd a Private Message Add basd to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Siesta
In praise of the sun

Registered: Jun 2001

quote:
Originally posted by Ding Chavez
Bovendien zit er op een CDJ (tenminste die ik gezien heb) een druk- of draaiknopje voor pitchbend. Een vinyl dj moet dus zelf de plaat een duwtje geven om te versnellen of af te remmen en met een cd speler hoef je maar op een knopje te drukken. Het corrigeren van een plaat wordt hierdoor naar mijn mening toch een stukje makkelijker dan als je met vinyl draait.

druk/draai knopje??? ben je zeker bij denon geweest, want pioneer heeft altijd nog een jog wheel, waar je een drukje of zetje aan moet geven. Dus niet op een knopje drukken, dat is bij denon btw wel zo.

en moeilijksgraad van vinyl en cd is hetzelfde, even makkelijk, vind ik dan.

Old Post Aug-18-2003 15:21 
Click Here to See the Profile for Siesta Click here to Send Siesta a Private Message Visit Siesta's homepage! Add Siesta to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > Cd's Versus Vinyl
Post New Thread    Post A Reply

Pages (8): [1] 2 3 4 5 6 7 8 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackhardtrance tune played by billy bunter in1999 id? [2003] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackSignum - Cura me [2005]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 11:58.

Forum Rules: