Tänkte att man kunde ha en internet stream typ en gång i veckan där nån (olika varje vecka) från Sweta väljer sina grymmaste låtar o spelar dom, kul o höra vad andra lyssnar på plus att det är ganska kul att sända också.
Vet inte om ni tycker detta är en bra idé men jag tycker det skulle vara lite coolt! =)
Frivilliga än så länge:
Me
Glorie
TrancE_GyLLe
Nyx
Swe_trance
RebeL9
zamzon
vizay
Nicke
AnD
P4z
DJ_Laszlo
Sand Leaper
Skriv upp er eller skicka pm ni som är intresserade!
Last edited by St_Andrew on Aug-08-2003 at 13:12
Jul-20-2003 11:27
zamson
i´ll house you
Registered: Dec 2002
Location: Solna, Sweden
vi har snackat omd förut... skulle vara grymt med en sweTA radio... frågan är vem som ska hosta
___________________
Jul-20-2003 11:51
St_Andrew
I <3 NYC
Registered: May 2003
Location: Stockholm, Sweden
Jo det e väl det svåraste fast det e inte så svårt att lösa, dom flesta här inne har iaf minst 512kbit vilket borde räcka för ungefär 4 anslutningar, om dom fyra går till fyra andra som oxå hostar samma sak (megaenkelt o fixa) så wipps kan 4*4+4+1=21 personer lyssna på det o mer än så lär det väl innte bli, sen e det väl flera som har mer än 512 oxå...
Jul-20-2003 11:55
Glorie
Goodbye for now
Registered: Apr 2002
Location: Stockholm SWE -> Ear candy: Empty State
hehe, jag har inte läst nåt tidigare om nån sweta-radio så ja får väl säga igen "vilket bra topic andrew" !! haha va bra att du tar dig tid att välja smileys till tråden me som syns på SWEDEN- mainsidan... ser trevligare ut hehe
jag har nyligen lärt mig sända radio!!! så ja kan va me i leken men ja kan inte hosta
___________________
Tom Cloud - Told You So
Jul-20-2003 15:10
GyLLe
56K Modem User
Registered: Mar 2002
Location: .:VäStErÅs:.
om en vecka så sitter jag på mitt gammla vanliga BBB så jag kan hosta.. bara nån berättar hur man gör..
de är iaf en as bra ide Andrew...
om ni inte hittar nån annan som vill/kan hosta så pm:a mej.. å berätta hur man gör.. som sagt om en vecka altså...
//
GyLLe
___________________
One Nation TrancE Nation
Jul-20-2003 16:31
St_Andrew
I <3 NYC
Registered: May 2003
Location: Stockholm, Sweden
quote:
Originally posted by TrancE_GyLLe
om en vecka så sitter jag på mitt gammla vanliga BBB så jag kan hosta.. bara nån berättar hur man gör..
de är iaf en as bra ide Andrew...
om ni inte hittar nån annan som vill/kan hosta så pm:a mej.. å berätta hur man gör.. som sagt om en vecka altså...
//
GyLLe
Ska resa bort i två veckor från imorn men jag kan gärna hjälpa dig med det där sen om ingen annan gör det innan, e ganska enkelt speciellt med windows!
Vilka e villiga o spela då?
Vi har glorie o jag iaf!
Redan två stjärn djs :P
Jul-20-2003 16:40
GyLLe
56K Modem User
Registered: Mar 2002
Location: .:VäStErÅs:.
ska man göra ett set å mixa å greja eller bara "droppa" lösa låtar???
jag kan göra båda men vet inte hur man kopplar mitt mix prog till radion typ.. fattar du vad jag menar??? AJA de löser sej väl..
___________________
One Nation TrancE Nation
Jul-20-2003 16:44
Glorie
Goodbye for now
Registered: Apr 2002
Location: Stockholm SWE -> Ear candy: Empty State
quote:
Originally posted by St_Andrew
Vi har glorie o jag iaf!
Redan två stjärn djs :P
man behöver inte mixa va? räcker väl om man spelar olika låtar... mellanrum emellan gör ju ingenting hehee
___________________
Tom Cloud - Told You So
Jul-20-2003 21:11
lonne
Stranger Than Fiction
Registered: Mar 2002
Location: Stockholm
Låter som ett bra förslag !
Jul-20-2003 21:39
Nyx
TB-303 Maniac
Registered: Oct 2002
Location: Halmstad, Sweden
kul idé..tror dock inte att det är många här som diggar min typ av musik
Jul-20-2003 21:44
dj_hysterix
TFHS
Registered: Jul 2002
Location: The Sky
quote:
Originally posted by Nyx
kul idé..tror dock inte att det är många här som diggar min typ av musik
jo ra...din stil e hård som fan..och jag diggar det..du borde göra en mix tycker jag..
gillar du hardcore ? min kompis är hardcore-fanatiker och han har påverkat mig ganska mycket..jag börjar oxå gilla RTC, Stunned Guys, Dj Promo, korsakoff osv.
Jul-20-2003 21:47
Nyx
TB-303 Maniac
Registered: Oct 2002
Location: Halmstad, Sweden
quote:
Originally posted by dj_hysterix
jo ra...din stil e hård som fan..och jag diggar det..du borde göra en mix tycker jag..
gillar du hardcore ? min kompis är hardcore-fanatiker och han har påverkat mig ganska mycket..jag börjar oxå gilla RTC, Stunned Guys, Dj Promo, korsakoff osv.
hehe..jag lyssnade på lite thunderdome och dyl. förr..men det är framförallt acid och hardtrance som jag lyssnar på nuförtiden och även en del melodic trance, psytrance och dancemusik!
låttips: Revolution Team vs The Snake - Let's Drum The Boomstick (skön gammal hardcorelåt!)