Registered: Apr 2003
Om trancefester på TV
gick idag på SVT2, programmet heter paradis och det handlade till viss del om trancefester och trancekulturen i Israel..
går i repris idag (Tisdag) kl 19.30.. (SVT2)
Njoy!
quote:
Paradis
Skjuta skarpt och parta vilt - värna eller spränga gränser. Mikael Olenfalk militär i Boden och DJ:n Shahar Bar-ithzak i Israel om livet, lumpen och fosterlandet. Det andra reportaget i programserien Paradis handlar om att göra sin plikt.
• Även i SVT2 21/10 och textat 24/10
• Text-tv sid 299
Oct-21-2003 02:22
NoMoreTears
tranceaddict
Registered: Oct 2003
Re: Om trancefester på TV
quote:
Originally posted by staz
gick idag på SVT2, programmet heter paradis och det handlade till viss del om trancefester och trancekulturen i Israel..
går i repris idag (Tisdag) kl 19.30.. (SVT2)
Njoy!
Ta det opp og legg ut på nett.... Si ifra hvis du får tatt det opp.
Oct-21-2003 02:32
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™
Registered: Apr 2001
Å fan... de där måste jag be brorsan banda över digitalboxen... Kanske e bra... hoppas det bara inte är vinklat... IOf vet jag inte hur kulturen ser ut i Israel...
det var inte vinklat, det som var det sköna.
Oct-21-2003 18:04
JayBee
Trance Fanatic
Registered: Jul 2003
quote:
det var inte vinklat, det som var det sköna.
Det var ju feting vinklat ju.. det kom texter hela tiden som typ "trance fester är oftast olagliga och blir tagna av polisen" eller "det begås mycket droger som extacy, blalbla.. på trance fester"
sen kallade de honom för en "hippie" shit det är första gången jag hört trancare blivit kallade för hippies :P fan för median.. KILL THEM ALL
Oct-21-2003 18:13
ScuL
Hardtechno maniac
Registered: Mar 2002
jag kan spela in det från två:an
kan iofs konvertera det till divx / xvid
-edit-
men fan, det var för sent
quote:
Originally posted by JayBee
Det var ju feting vinklat ju.. det kom texter hela tiden som typ "trance fester är oftast olagliga och blir tagna av polisen" eller "det begås mycket droger som extacy, blalbla.. på trance fester"
sen kallade de honom för en "hippie" shit det är första gången jag hört trancare blivit kallade för hippies :P fan för median.. KILL THEM ALL
men du vet självklart vad det händde med hippies i sexti-talet ?
hoppas att det samma händer med trance i sverige .... trance-revolution!
Synd att jag missade det... Var iofs på träning så inte så mycket att göra :P
Oct-21-2003 20:34
staz
Supreme tranceaddict
lol ok det kanske var lite vinklat, men jag tänkte mest på att dom hade en intervju med en som sa att "folk tror det bara handlar om droger, men vi vill bevisa att det inte är så", samt att dom kallade det trancefester istället för RÄÄÄÄÄÄÄJJJJJJJVVVVVV osv.. o att dom intervjua en som sa "ja har tagit vodka redbull o mdma, jag mår skitbra" utan att smutskasta honom
Oct-21-2003 23:12
JayBee
Trance Fanatic
Registered: Jul 2003
quote:
lol ok det kanske var lite vinklat, men jag tänkte mest på att dom hade en intervju med en som sa att "folk tror det bara handlar om droger, men vi vill bevisa att det inte är så",
visst men precis efter han sa det så fick man se en kille som gjorde nått shit. det är så jävla typiskt.. han säger vårt argument och sen letar de upp en kille som röker nått och filmar det direkt efter. SÅklart det finns folk som gör det men det finns ju överallt för in i helvette, fan det är väl mer hipphoppare som röker på än trancare.
Oct-22-2003 04:32
Gaby
DanceAddictPartyQueen
Registered: Aug 2001
Jag tycket den ändå var bra. Man fick fram vad kulturen gör för folket!! Det blev tydligt hur farlig kulturen är för Israel, samlingsplats för folk som TÄNKER ANNORLUNDA!
Fan va sugen jag blev på att dra till Israel och dansa ute i öknen!!!
Oct-22-2003 06:17
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™
Registered: Apr 2001
Nu missade jag själva programmet men är det inte svårt för oss som Svenskar att avgöra om det var vinklat eller ej när det handlade om trance/techno-fest kulturen i Israel ?