Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Germany > DJ Tiesto - Traffic
Pages (2): [1] 2 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Parafox
re-addicted! ;-)

Registered: Apr 2002
DJ Tiesto - Traffic

..anfangs wo ich Tiesto's neue Single zum ersten mal zu hören bekam, war ich ziemlich überrascht und ein wenig entsetzt über den harten und monotonen Stil - mir gefiel die Scheibe überhaupt nicht.

Bei dem Track gehen die Meinungen ziemlich auseinander, ein selten zu beobachtendes Phänomen bei seinen Produktionen.

Aber ich habe gemerkt, dass es mal wieder einer der Tracks ist, die man bei jedem erneuten hören ein wenig mehr "ins Herz schließt" (zumindestens geht mir das so) und eben wo ich dann das TiC Video zu Traffic gesehen habe, denke ich mir nur: Der Hammer, Tiesto einmal anders - aber genial, wobei ich zugeben muss das der Track im Vergleich zu Tracks auf seinem Artist Album deutlich einfacher gestrickt ist, aber wie gesagt, für mich irgendwie trotzdem faszinierend.

Old Post Oct-16-2003 22:16  Germany
Click Here to See the Profile for Parafox Click here to Send Parafox a Private Message Add Parafox to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
TheREALMcSoni
Nu NRG Addict

Registered: Jul 2002

also ich hab traffic gleich gemocht

Old Post Oct-16-2003 22:24  Germany
Click Here to See the Profile for TheREALMcSoni Click here to Send TheREALMcSoni a Private Message Visit TheREALMcSoni's homepage! Add TheREALMcSoni to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
XeCUTionER
King of Kings

Registered: May 2003

ich fand den track auch geil, seit dem ich ihn im sensation set von marco v gehört hab!
War auch überrascht, dass das ein tiesto track ist!

Und natürlich ist der einfach gestrickt, aber deswegen muss er ja nicht schlecht sein!

Old Post Oct-17-2003 04:32 
Click Here to See the Profile for XeCUTionER Click here to Send XeCUTionER a Private Message Add XeCUTionER to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
MYSTERO
Du bist LOVEPARADE

Registered: Nov 2001

der Track ist einfach nur geil! Tiesto in Concert, Marco V @ N1 und Paul aufm Einheitsrave... bah so laut und so fett! ist wieder son live burner wie der flight...

Old Post Oct-17-2003 05:13  Germany
Click Here to See the Profile for MYSTERO Click here to Send MYSTERO a Private Message Visit MYSTERO's homepage! Add MYSTERO to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
smoking-joe
HESSI JAMES

Registered: Jul 2003

quote:
Originally posted by TheREALMcSoni
also ich hab traffic gleich gemocht

ja, ging mir auch so !

Old Post Oct-17-2003 07:47  Germany
Click Here to See the Profile for smoking-joe Click here to Send smoking-joe a Private Message Visit smoking-joe's homepage! Add smoking-joe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
DX-Rated
FT2-Nostalgiker

Registered: Jun 2003

quote:
Originally posted by MYSTERO
der Track ist einfach nur geil! und Paul aufm Einheitsrave... bah so laut und so fett!

Und so schnell

quote:
Aber ich habe gemerkt, dass es mal wieder einer der Tracks ist, die man bei jedem erneuten hören ein wenig mehr "ins Herz schließt" (zumindestens geht mir das so)

So ging's mir auch.
Der Track rult! \o/

Old Post Oct-17-2003 08:49  Germany
Click Here to See the Profile for DX-Rated Click here to Send DX-Rated a Private Message Add DX-Rated to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
arctic light
Schwabenjunge

Ich verstehe vollkommen, was Parafox sagen möchte, genauso ging es mir am Anfang auch. Beim ersten Hören des Tracks war ich fast schon entsetzt. "Und das soll die neue Tiesto sein?" - gefiel mir überhaupt nicht. Baut zwar anfangs schön auf, bricht wieder zusammen, worauf nur noch monotones Gestampfe folgt. Ein wahrer Kulturschock, wenn man etwas ähnliches wie beim "In My Memory" Album erwartet.

Allerdings gefällt mir der Track mittlerweile immer besser. Atmosphäre ist zweifelsohne da, nur nicht so leicht zugänglich und eher "versteckt".

Ausserdem scheint die Single meiner Meinung nach zu zeigen, dass Tiesto trotz dem Hype um seine Person nicht in den völligen Kommerz abzudriften scheint sondern mit seinen Tracks weiter sein Ding durchzieht, ob es jetzt allen gefällt oder nicht.

Old Post Oct-17-2003 09:20  Germany
Click Here to See the Profile for arctic light Click here to Send arctic light a Private Message Visit arctic light's homepage! Add arctic light to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
krusty11
Supreme tranceaddict

Registered: May 2002

der track ist live einfach nur

past parties
24.10.2008 Solarize Night ADE
01.10.2005 Paul van Dyk, Munich
30.10.2005 Paul van Dyk, Dresden
26.02.2005 Paul van Dyk @ Badeanstalt
05.02.2005 Ferry Corsten @ Badeanstalt
02.10.2004 Paul van Dyk live @ Badeanstalt, Munich
06.08.2004 Tranceatlantic mit Ronski Speed + Kyau vs. Albert, Munich
23.07.2004 Paul van Dyk live @ Sound-Bar, Chicago
19.06.2004 Paul van Dyk live @ Badeanstalt, Munich
21.02.2004 Paul van Dyk live @ Münchenarena, Munich
07.02.2004 Ferry Corsten live @ Badeanstalt, Munich
15.11.2003 Tiesto live @ Badeanstalt, Munich
03.05.2003 Armin van Buuren live @ Vision, Chicago

Old Post Oct-17-2003 09:20  Germany
Click Here to See the Profile for krusty11 Click here to Send krusty11 a Private Message Add krusty11 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Civic
Haruki´d

Registered: Mar 2001

quote:
Originally posted by krusty11
der track ist live einfach nur

aber auch nur live, zu Hause finde ich ihn nicht so den Hit...

aber Flight 643 kommt halt auch nur laut geil

Old Post Oct-17-2003 09:41  Germany
Click Here to See the Profile for Civic Click here to Send Civic a Private Message Add Civic to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
arctic light
Schwabenjunge

quote:
Originally posted by Civic

Vor allem beim Break... das zieht einem förmlich den Boden unter den Füßen weg.

Old Post Oct-17-2003 09:53  Germany
Click Here to See the Profile for arctic light Click here to Send arctic light a Private Message Visit arctic light's homepage! Add arctic light to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
TranceGiant
randomly disappoints

Registered: Jun 2001

quote:
Originally posted by arctic light
Vor allem beim Break... das zieht einem förmlich den Boden unter den Füßen weg.

*Beim Gedanken an Tiesto In Concert in Freudenstränen ausbrech*

Erstes mal, dass ich mich so in einer feiernden Masse und in der Musik verlor. Ekstase in Reinkultur!

Old Post Oct-17-2003 20:06  United States
Click Here to See the Profile for TranceGiant Click here to Send TranceGiant a Private Message Visit TranceGiant's homepage! Add TranceGiant to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ShellSh0ck
Goodnight, Travel Well

Registered: Oct 2002

quote:
Originally posted by Civic
aber auch nur live, zu Hause finde ich ihn nicht so den Hit...

Flight 643 und Lethal Industry r0cken alles weg!

Old Post Oct-17-2003 20:25  Germany
Click Here to See the Profile for ShellSh0ck Click here to Send ShellSh0ck a Private Message Visit ShellSh0ck's homepage! Add ShellSh0ck to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Germany > DJ Tiesto - Traffic
Post New Thread    Post A Reply

Pages (2): [1] 2 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playback[1969] []

Click here to listen to the sample!Pause playback[1969]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 09:02.

Forum Rules: