Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > 22-11-2003: Pay&Go Groove City, Kart Expo, Brussel
  Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
basd
progression



Registered: Jul 2002
Location: Somewhere nowhere
22-11-2003: Pay&Go Groove City, Kart Expo, Brussel


House
David Morales, Danny Rampling, Bob Sinclar, Kevin Saunderson, Jan van Biesen

Techno
Luke Slater, Dave Angel, Rolando, C1, Magnus, Trish van Eynde

Drum 'n' Bass
DJ Zinc & MC Dynamite, DJ Patife & MC Cleveland Watkins, Brekbit, System D

Chill Out
Geoffroy, Brandy, Isabel, Clementine

Lokatie: Kart Expo, Brussel
Tijd: 20.00-05.30
Kosten: een schamele 15 euro
Website: www.paygogroovecity.be


Misschien iets voor de mensen uit het zuiden (zo lang duurt het nou ook weer niet voor je in Brussel bent..)? Treinen vertrekken (ook op zondag) een half uurtje later ofzo alweer vanaf Brussel-Noord.

En wat me verder opvalt is de prijs van het kaartje.. Niet verkeerd


___________________

d&b session 20090519
My take on... (various mixes planned, updated when I can be arsed)

Old Post Oct-09-2003 06:45  Netherlands
Click Here to See the Profile for basd Click here to Send basd a Private Message Add basd to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
basd
progression



Registered: Jul 2002
Location: Somewhere nowhere

Rond 20.00 de trein gepakt, zag er in het begin wel een klein beetje tegenop om helemaal in mijn eentje ernaartoe te gaan, maar dat was gelukkig snel over. Kwam al bij het instappen in de trein een groep van 10 jongens en meisjes tegen die ook naar Groove City gingen, beetje mee gepraat (ondanks dat ik bijna geen Frans spreek en zij amper Nederlands) en toen ze doorkregen dat ik de weg wist (kan je nagaan, wie is hier nou de Belg?) was het al gauw wel duidelijk dat ik maar met hen mee moest de rest van de avond.. Had ik uiteraard geen bezwaar tegen.

Na de trein, twee keer een bus en een stukje lopen (we zijn de massa gevolgd in plaats van mijn vooraf uitgekozen route te nemen) kwamen we bij het terrein. Na de 'controle' (wederom Belgie-style, zo doorlopen dus zonder gefouilleerd te worden) meteen de techno-zaal in gedoken. Daar de jas opgehangen en maar eens een mooi plekje in de zaal gezocht. Bij mijn Belgische vriendjes en vriendinnetjes kwamen meteen allerlei verboden middelen uit alle broekzakken en schoenen, zelf hield ik het maar bij Red Bull, wat overigens maar 2 euro was, echt top!

We kwamen binnen aan het einde van de set van Magnus, een duo bestaande uit CJ Bolland en Tom Barman. Van opwarmen was voorlopig even geen sprake, want het ging meteen behoorlijk hard. Geluid was wel goed, alleen aan de zijkanten een beetje delay, maar niks te klagen. Volume was ook goed, geen piep in de oren na afloop maar ook zeker niet te zacht. Magnus draaide dus zoals gezegd vrij hard, en het eerst echt vette moment was aan het einde van hun set, met CJ Bolland - The prophet. Had eigenlijk al wel verwacht dat ie gedraaid ging worden, en CJ stelde dan ook niet teleur.

Daarna was het de beurt aan C1 (de man van Intec Records). Vond dat zelf wat minder, hij bouwde rustig op, draaide wel okee maar niet echt iets om over naar huis te schrijven.. Uiteraard deed ie ook nog even een graai in de bak met Intec-releases.. Onder andere Pontapé was het resultaat.

Vervolgens Rolando. Die begon ongeveer zoals ik het verwacht had, vrij rustig, lekker diep, met mooie melodielijnen, echt een genot om naar te luisteren. Technisch trouwens ook perfect. Gelukkig bleef het allemaal ook erg dansbaar (dit in tegenstelling tot wat Richie H. bijvoorbeeld de laatste tijd zo nu en dan op de draaitafel legt). Voor mij een van de beste uurtjes van de avond. Het laatste deel van zijn set werd ingeluid met Aztec Mystic - Knight of the jaguar, echt werelds om die eindelijk eens live te horen. Het laatste half uur van Rolando (die helaas maar 1.5 uur had gekregen) gebruikte hij duidelijk om op te bouwen voor de volgende DJ. Vond het zelf een beetje jammer, want ik vond het eerste deel echt geweldig. Maar aan de andere kant hoort opbouwen er natuurlijk nu eenmaal bij.

De voorlaatste DJ van de avond was Dave Angel. Het was maar goed dat Rolando het tempo er alvast een beetje had ingebracht, want deze man ging hard tekeer. Lekker uptempo, goed voor een anderhalf uur lekker springen. Niets bijzonders overigens, maar zeker goed.

De laatste DJ van de avond was Luke Slater, een van de namen waarvoor ik naar dit feest was gekomen. Had hem nog nooit horen draaien, maar ik ben blij dat ik deze kans heb gepakt. Hij draaide echt heel lekker, speelde met het publiek, creeerde zeker in het tweede uur van zijn set breakdown na breakdown, echt een waardige afsluiter van de avond. Enkele platen die ik heb herkend: Mauro Picotto - New time new place (had ik nog niet live gehoord, was wel grappig), Umek - Gatex (mooiste moment van de avond samen met Knights of the jaguar) en Bryan Zentz - D-Clash.

Helaas was ook dit alweer veel te snel voorbij, en was het alweer tijd om naar huis te gaan. Dit keer via mijn van te voren uitgestippelde route, beviel mezelf wel een stukje beter. Op het station maar weer afscheid genomen van de groep waarmee ik opgetrokken ben deze avond, hopelijk kom ik ze een volgende keer weer tegen.

Vond de sfeer erg goed, niks geen vechtpartijen of ongeregeldheden gezien (daar kunnen de grote feesten in Nederland een voorbeeld aan nemen). Belgen zijn echt leuke mensen, veel mensen die een praatje met je maken (ook als je ze eigenlijk amper verstaat). Techno-zaal was wel goed gevuld maar zeker niet te vol, ook fijn.

Oh ja, er schijnen ook nog een house-zaal, een d'n'b-zaal en een chill-out geweest te zijn, ik heb ze alleen niet bekeken Was ook helemaal niet nodig.


___________________

d&b session 20090519
My take on... (various mixes planned, updated when I can be arsed)

Old Post Nov-24-2003 08:21  Netherlands
Click Here to See the Profile for basd Click here to Send basd a Private Message Add basd to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SnuggLe
drs. Betweter



Registered: Mar 2001
Location: Den Haag, Hakkuh!

Supergaaf verslag Bas!
Erg cool om te lezen hoe het er in Belgie aantoegaat. Heb je de Belgische TA's nog gezien? Mis je niets aan We zitten een beetje te ouwehoeren op dat forum.
Nee serieus, vind het leuk dat Belgen hier meelezen/posten en wij daar

Luke Slater wil ik ook nog altijd een keer zien, dat mixalbum van hem "Fear and Loathing" is erg cool!

Greetz,
SnuggLe


___________________
"Life is all about choices & respect"

Old Post Nov-24-2003 17:21 
Click Here to See the Profile for SnuggLe Click here to Send SnuggLe a Private Message Add SnuggLe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
pooley
In Search Of ...



Registered: Apr 2003
Location: near Brussels

Ik was er ook maar heb niet afgesproken ...

Tiger was er ook en nog iemand denk ik, maar ben niet zeker.
Next = M.i.k.e. en tiesto @ versuz (er is een meeting dan denk ik)


___________________

Old Post Nov-24-2003 17:48  Belgium
Click Here to See the Profile for pooley Click here to Send pooley a Private Message Visit pooley's homepage! Add pooley to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
basd
progression



Registered: Jul 2002
Location: Somewhere nowhere

Nee, heb (helaas) geen BeTA's gezien, er waren er ook niet veel, twee of drie geloof ik..

Maar het was in ieder geval lachen!


___________________

d&b session 20090519
My take on... (various mixes planned, updated when I can be arsed)

Old Post Nov-25-2003 07:36  Netherlands
Click Here to See the Profile for basd Click here to Send basd a Private Message Add basd to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
magrec
Kleinenberg addict



Registered: Mar 2001
Location: holland

Cool verslag bas,

2 bekenden vanmij zijn ook geweest die waren in de andere zaal maar die vonden het feestje niet super maar goed te doen (zeker voor die entree prijs)


___________________
Tiësto is Walt Disney Dance. Thematische Pretparkhouse voor avondvullend amusement.

Old Post Nov-25-2003 09:57  Christmas Island
Click Here to See the Profile for magrec Click here to Send magrec a Private Message Add magrec to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
basd
progression



Registered: Jul 2002
Location: Somewhere nowhere

quote:
Originally posted by magrec
Cool verslag bas,

2 bekenden vanmij zijn ook geweest die waren in de andere zaal maar die vonden het feestje niet super maar goed te doen (zeker voor die entree prijs)


De housezaal neem ik aan (er was dus ook drum 'n' bass en chill maar die waren veel kleiner geloof ik)?

Ook wel goede dingen over gehoord, Bob Sinclar schijnt wel erg goed geweest te zijn..


___________________

d&b session 20090519
My take on... (various mixes planned, updated when I can be arsed)

Old Post Nov-25-2003 10:38  Netherlands
Click Here to See the Profile for basd Click here to Send basd a Private Message Add basd to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
magrec
Kleinenberg addict



Registered: Mar 2001
Location: holland

quote:
Originally posted by basd
De housezaal neem ik aan (er was dus ook drum 'n' bass en chill maar die waren veel kleiner geloof ik)?

Ook wel goede dingen over gehoord, Bob Sinclar schijnt wel erg goed geweest te zijn..


Jah de housezaal. Bob sinclair wil ik ook nog wel es een keer horen dirty shit wat die man draait


___________________
Tiësto is Walt Disney Dance. Thematische Pretparkhouse voor avondvullend amusement.

Old Post Nov-25-2003 10:57  Christmas Island
Click Here to See the Profile for magrec Click here to Send magrec a Private Message Add magrec to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > 22-11-2003: Pay&Go Groove City, Kart Expo, Brussel
Post New Thread    Post A Reply

 
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackTechno is a vision.... [2003] [1]

Click here to listen to the sample!Pause playbackMedicine - "Ape Don't Kill Ape" [2002]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 21:09.

Forum Rules:
You may not post new threads
You may not post replies
You may not edit your posts
HTML code is ON
vB code is ON
[IMG] code is ON
 
Search this Thread:

 
Contact Us - return to tranceaddict

Powered by: Trance Music & vBulletin Forums
Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Privacy Statement / DMCA
Support TA!