Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Rengöra vinyl
  Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Dj Memento
Senior tranceaddict

Registered: Aug 2001
Rengöra vinyl

Tjenixen
Är det nån som har nåt bra tips om hur man bäst rengör vinylskivor? Naturligtvis kan man beställa specialvätskor, men jag kan tänka mig att det man hittar på en vanlig mack, ICA eller liknande kan funka lika bra. Fast jag har ingen aning om vad det skulle vara. Förslag?

Old Post May-03-2004 08:14  Sweden
Click Here to See the Profile for Dj Memento Click here to Send Dj Memento a Private Message Add Dj Memento to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
nils
château flight

Registered: Sep 2001

Jag skulle inte tro att vanligt rengöringsmedel eller typ utav fönsterspray et cetera är så bra för skivan. Det skulle isåfall vara nån typ utav såpa som inte förstör skivan... vad det nu skulle vara för något? kanske grumme-tvätt såpa funkar?

Det är nog värt att köpa någon typ utav spray, så att skivorna får sig en ordentlig behandling.

Old Post May-03-2004 09:31  Sweden
Click Here to See the Profile for nils Click here to Send nils a Private Message Visit nils's homepage! Add nils to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Laszlo
The weekend has landed

Registered: Dec 2002
Location: Szekelyföld Status: Official Montreal Canadiens fan of TA

Finns väl någon sorts borste att köpa - kostar runt hundralappen och finns väl i vilken vanlig musikaffär som helst. Själv har jag inte "haft tid" till att köpa en sådan ännu - brukar helt enkelt fukta en disktrasa och svepa den över ytan lite försiktigt.

www.laszlo.se

Old Post May-03-2004 13:31 
Click Here to See the Profile for Laszlo Click here to Send Laszlo a Private Message Visit Laszlo's homepage! Add Laszlo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Vizay
immiNspired

Registered: Dec 2001

det viktigaste att tänka på är att inte använda vätskor med fett eller starka/frätande medel i...

www.backtoplastic.com så har dom lite olika grejer för att rengöra skivor...dels en trasa för 30 spänn som har något medel i sig, räcker för 30 tvättar ungefär, funkar skitbta för mig iaf

sen har dom en vätska man kan köpa för runt 79 spänn om jag inte minns fel som är gjord för att rengöra vinyler utan att skada dom

maila dom på back to plastic och fråga dom om tips och råd

batteries not included.

- dave

Old Post May-03-2004 15:22  Sweden
Click Here to See the Profile for Vizay Click here to Send Vizay a Private Message Visit Vizay's homepage! Add Vizay to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Pjox
Lost tranceaddict

Registered: Jun 2003

quote:
Originally posted by [nils]
Det skulle isåfall vara nån typ utav såpa som inte förstör skivan... vad det nu skulle vara för något? kanske grumme-tvätt såpa funkar?

Vanlig grön sopa skadar inte alls tvättar till och med hunden med det.
Inte så att jag tror att det är det bästa att redngöra en vinyl men är ju inte så att skivan får frätskador.

Old Post May-03-2004 17:34  Sweden
Click Here to See the Profile for Pjox Click here to Send Pjox a Private Message Visit Pjox's homepage! Add Pjox to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
P4z!
see you in another life

Registered: Jun 2001

glasfiberborste är bra och ha, dels för att den är antistatisk och dels för att den tar bort alla små dammpartiklar som fastnar i grooven. Man kan även använda den för att försiktigt borsta bort damm och skräp på nålarna. Kostar ca 49 kr har jag för mig.

Old Post May-03-2004 18:28  Sweden
Click Here to See the Profile for P4z! Click here to Send P4z! a Private Message Visit P4z!'s homepage! Add P4z! to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Rengöra vinyl
Post New Thread    Post A Reply

Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackAnybody know what this tune is? [2004] [1]

Click here to listen to the sample!Pause playbackDavid Forbes - "Answers" (Original Mix) [2003]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 03:27.

Forum Rules: