Jo, på senare tid har jag fått en massa förfrågningar om var man kan få tag på mina tidigaste alster när det gäller mixar. Tidigare har alla mina mixar varit tillgängliga samtidigt från min hemsida men med tiden har detta blivit omöjligt med hänsyn till utrymme och bandbredd. Därför fick de gamla mixarna tas bort.
Hursomhelst, efter en massa förfrågningar insåg jag att något behövdes göras. Så jag startade en liten Golden Oldies serie där ett väl utvalt set blir tillgängligt igen, med alla sina skönhetsfel från den tiden, under en begränsad tid.
Först ut måste bli den första mixen jag la ut offentligt: DJ Irish's Essential Hard Trance Volume 1.
Den åkte ut på Napster i januari 2000 och jag TROR jag mixade ihop den samma månad men jag är inte helt säker. Det är en av de mixar jag genom åren fick mest respons på och jag tänkte om någon här skulle vara intresserad av att höra hur Hard Trance lät vid sekelskiftet så gör jag den tillgänglig även här
01. Vectrex - Meteor (Jam X & De Leon rmx) - Koma Tunes
02. Steve Morley - Reincarnation (Jam X & De Leon rmx) - Neo Records
03. Terra W.A.N - Ease the pressure (Dumonde rmx) - Xtra Nova
04. Vectrex - Meteor (Endymion rmx) - Koma Tunes
05. Azzido Da Bazz - Dooms Night (Jam X & De Leon rmx) - ClubTools
06. K - Waveshaper - Tracid Traxx
07. Cores - Iowa - Noom
08. A.S.Y.S - Acid Save Your Soul - Tracid Traxx
09. Hennes & Cold - Second Step - Tracid Traxx
10. Der Verfall Der - Verfall (K rmx) - White Label
11. Nature One & Jam X - Lost in Emotions - Tetsou
12. Dj Jam X joins B.I.A - Das Licht - React
13. Green Court Follow Me (Dumonde rmx) - Club Guerilla
14. Insider - Boots on the Run (Mellow Trax remix)
15. Dj Jam X & De Leon - Hold It! - Chaos Records
Som ni ser är den rätt dominerad av grabbarna bakom Dumonde - JamX & De Leon
May-13-2004 12:04
Sand Leaper
Tension hunter
Registered: Jul 2001
Ahhh, oldschool hard trance Dumonde liker jeg. Das Licht er bare uber Skal dra ned denne når jeg kommer hjem, takker så meget! Hadde faktisk tenkte å prøve å finne denne på DC da jeg så tracklisten på assortedtrance.com
Originally posted by Sand Leaper
Ahhh, oldschool hard trance Dumonde liker jeg. Das Licht er bare uber Skal dra ned denne når jeg kommer hjem, takker så meget! Hadde faktisk tenkte å prøve å finne denne på DC da jeg så tracklisten på assortedtrance.com
hehe, jag hade vissa aningar att du skulle nappa på den.
Lite längre fram tänkte jag lägga ut min allra första mixar som jag brände på CD. Gjorda 1997 och nästan helt dominerade av de engelska bolagen EVE och Telica. Acidtrance fanatiker har jag alltid varit
Originally posted by Dj_Irish
Gjorda 1997 och nästan helt dominerade av de engelska bolagen EVE och Telica. Acidtrance fanatiker har jag alltid varit
mmmm...där har det släppts lite mumsiga låtar
som
earthbound - essence of life (j00f mix)
earthbound - phuturistic journey (d&a mix)
johan claesson - hooliganz on acid (d&a remix)
ok alla dessa var släppta 1999-> men ändå
May-13-2004 12:50
Sand Leaper
Tension hunter
quote:
Originally posted by Dj_Irish
Lite längre fram tänkte jag lägga ut min allra första mixar som jag brände på CD. Gjorda 1997 och nästan helt dominerade av de engelska bolagen EVE och Telica. Acidtrance fanatiker har jag alltid varit
Hal Stucker - The World Is Flat, K90 - Bombjack, Bitcrusher - 16bit, Pablo Gargano etc. Yummy yummy Du kunne ikke tenke deg å uploade en miks med den typen saker som spilles på Classic Techno på DI også?
Hal Stucker - The World Is Flat, K90 - Bombjack, Bitcrusher - 16bit, Pablo Gargano etc. Yummy yummy Du kunne ikke tenke deg å uploade en miks med den typen saker som spilles på Classic Techno på DI også?
Jag gjorde en mix med en massa härliga gamla klassiker från 1993/1994/1995 men den blev jag aldrig riktigt nöjd med så den sitter mest på min hårddisk och blir ignorerad.
Har länge tänkte på att göra en ordentlig mix med oldschool låtar men jag är på tok för dålig på att ta mig tid till det. Men jag kan ju inte fly från mitt ansvar hur länge som helst hehe
K90 har jag inte hört något från på länge, de släppte ny singel förra året va? har det hänt något mer?
Red snapper ligger mig varmt om hjärtat!
May-13-2004 13:48
montana
dub come save me
Registered: Mar 2003
ok, har lyssnat igenom mixen, den är väääääldigt najs, some engelsmännen skulle säga, cheers mate
May-13-2004 14:36
Sand Leaper
Tension hunter
quote:
Originally posted by Dioxys
K90 har jag inte hört något från på länge, de släppte ny singel förra året va? har det hänt något mer?
Red snapper ligger mig varmt om hjärtat!
Bombjack er en gammel låt, før de begynte å gi ut saker på Recover (Red Snapper er en av dem). På denne tiden ga de ut mer knallharde acid trance saker på Telica og Choci's Chewns enn de hard house pregede sakene de gjør nå. Sjekk Fusion / Sabre Tooth (CC) og Bomb Jack / Fuse (Telica) for å høre litt mer av det.