Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > VIRUS och skit - HJÄLP
  Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Endre
lol space music

Registered: Apr 2002
VIRUS och skit - HJÄLP

Ok, så jag la om datan igår och fick Blaster masken, tog bort den, allt verkar cool, men sen är det nåt annat skit kvar som gör så att CPU'n flyger upp till 100% varje 5 sekunder eller nåt, detta syns inte så mycket när man är på nätet eller kollar i mappar men det märks när man lirar spel och liknande att det laggar upp sig efter ett antal sekunder. Jag försökte installera Norton 2004 och köra den, men Norton stängs av efter 10 sek, jag testade F-Secure också, samma sak.

NÅN som vet vad detta är?? tacksam för vilken hjälp som helst.

/endre

Old Post Jan-20-2004 10:56 
Click Here to See the Profile for Endre Click here to Send Endre a Private Message Add Endre to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
U121
So old now.

Registered: Nov 2002

beror lite på, min dator flyger upp i 100% när ja rör på musen, det är inget att bry sig om, om den dock går märkbart segt eller så så har du antgligen något antingen spyware eller adware som ligger å kör i bakgrunden eller så är det bara något som hängt sig..

du kan ju dock prova att köra nån sån här gratis online viruskontroll.. om de nu finns frotfarande, lite suspekt att antivirus skulle dö efter 10 sek prova å installera om igen.. alternativt dra ner senaste adaware och köra full scan efter att ha uppdaterat..

om d inte hjälper så gissar jag att det kan bli svårt att undvika en omformattering, men rätta mig gärna om jag har fel, fellow nerds

Old Post Jan-20-2004 11:00  Sweden
Click Here to See the Profile for U121 Click here to Send U121 a Private Message Visit U121's homepage! Add U121 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Endre
lol space music

jo, jag vet att cpun kan göra så, men just det där med spelen, det syns där och det var inte så innan jag la om datan. tror inte något har hakat upp sig... jag menar, har ju startat om datan flera gånger och inget i processes listan ser misstänksamt ut. Vad heter den där spyware decetorn då? vet att det posades nåt sånt här förut.

Old Post Jan-20-2004 11:04 
Click Here to See the Profile for Endre Click here to Send Endre a Private Message Add Endre to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
dbl
Whitesun

Registered: Dec 2001

quote:
Originally posted by Endre

jo, jag vet att cpun kan göra så, men just det där med spelen, det syns där och det var inte så innan jag la om datan. tror inte något har hakat upp sig... jag menar, har ju startat om datan flera gånger och inget i processes listan ser misstänksamt ut. Vad heter den där spyware decetorn då? vet att det posades nåt sånt här förut.

du kan ta o testa Ad-aware

Old Post Jan-20-2004 11:37  Sweden
Click Here to See the Profile for dbl Click here to Send dbl a Private Message Visit dbl's homepage! Add dbl to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
St_Andrew
I <3 NYC

Registered: May 2003

kolla i taskmanager vad programmet heter som drar upp cpun

Old Post Jan-20-2004 13:55  Europe
Click Here to See the Profile for St_Andrew Click here to Send St_Andrew a Private Message Visit St_Andrew's homepage! Add St_Andrew to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mindshooter
Neverchanging avatar

Registered: Nov 2000
Exclamation

Låter som liknande problem min farsa fick med sin nya(!) dator.
Han hade vart uppkopplad i typ 10 minuter när han fick 8 virus eller något... b.la då MS Blast (3 olika former).

Han köpte norton anitvirus men kunde inte installera det då viruset blockade installationen. Han ringde t.om nortons support men dom villade bara in honom på nån hemsida där det skulle finnas en patch...men jag lyckades aldrig hitta den när jag var hemma där. Riktigt skumt....vi formaterade om till slut och installerade norton direkt...nu funkar det bra...

Testa dock ad-aware....låter nämligen inte helt olikt mitt virus...som ledde till att bredbandet stängdes av. Kolla med ad-aware och glöm INTE att uppdatera det....stor skillnad.

Old Post Jan-20-2004 14:04 
Click Here to See the Profile for mindshooter Click here to Send mindshooter a Private Message Add mindshooter to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Kongo_kim
Supreme tranceaddict

Registered: Feb 2003

Min brorsa formaterade vår dator för inte s längesedanoch det första som hände var att Blaster helvetet kom.

Vi löste det genom att dra ut internetkontakten formatera om och direkt installera ny windows update + antivirus och ad-aware

Old Post Jan-20-2004 14:09  Sweden
Click Here to See the Profile for Kongo_kim Click here to Send Kongo_kim a Private Message Add Kongo_kim to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Endre
lol space music

jo, en polare sa samma sak, han har haft det, så jag vet vad jag ska göra, tack för tipsen ändå

Old Post Jan-20-2004 15:16 
staz
Supreme tranceaddict

Registered: Apr 2003

prova spybot också.

Old Post Jan-20-2004 16:50  Sweden
Click Here to See the Profile for staz Click here to Send staz a Private Message Add staz to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
dj_hysterix
TFHS

Registered: Jul 2002

http://housecall.trendmicro.com/hou.../start_corp.asp

om du behöver scanna datorn

Old Post Jan-20-2004 19:44  Europe
Click Here to See the Profile for dj_hysterix Click here to Send dj_hysterix a Private Message Add dj_hysterix to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > VIRUS och skit - HJÄLP
Post New Thread    Post A Reply

Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackID This song please [2003] [1]

Click here to listen to the sample!Pause playbackNovalis - "The Therapy" [2004]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 16:05.

Forum Rules: