Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > DJ Radio Show Hype
Pages (3): [1] 2 3 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
BaRTeZ
Unknown Artist

Registered: Oct 2002
DJ Radio Show Hype

De hype die A State Of Trance heeft veroorzaakt, gaat binnenkort exploderen. Het aantal DJ Radio Shows neemt elke week toe. Elke zelf respecterende DJ heeft een show op een radio station en als dat niet lukt, dan op een online radio station.

We worden overspoelt met Tune Of The Weeks, Essentials, Massive's en andere nieuwe plaatjes die worden aangekondigd als mega kletsers. Waar is het einde?

ID&T borduurt nog eens door op het succes van A State Of Trance door de mix die na ASOT komt de interessante naam A State Of Trance In The Mix mee te geven zodat de luisteraars blijven hangen, "Het is ASOT nietwaar? Luisteren dus!". En nu lees ik net ook nog dat MIKE elke maand een set doet voor ASOT. Simpele rekensom vertelt me dan dat drie van de vier donderdagavonden in de maand worden gevuld met ASOT die minimaal 3, maximaal 4 uur duren!

Hoelang gaan we die enorme stroom aan (vaak dezelfde) plaatjes nog leuk vinden? Ik denk niet lang meer, de nieuwe ideeën die ASOT nog beter moeten maken, zullen op den duur alleen maar zorgen voor minder luisteraars.

Armin, als je dit leest: Breng ASOT terug op het oude nest! Elke week twee uurtjes met de nieuwste tunes, een programma waar je de hele week naar uitkijkt, met eens in de anderhalve/twee maanden een speciale uitzending (XXL). Laat hiermee zien dat je het DJ Radio Show genre niet moet uitmelken en dat ook andere DJ's met een show zich achter de oren moeten gaan krabben over het voortbestaan van hun show.

Alvast bedankt!

Een vooralsnog trouwe ASOT fan

Old Post Jan-22-2004 18:51  Netherlands
Click Here to See the Profile for BaRTeZ Click here to Send BaRTeZ a Private Message Add BaRTeZ to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Dj Lex
Respect the Lex

Registered: Apr 2001

Interessant punt wat je hier naar voren brengt en ben het wel met je eens. Je wordt overspoeld met plaatjes, shows en livesets. Net maar wat je zelf download of luistert natuurlijk, maar denk wel dat mensen op een gegeven moment denken van bah weer zo'n zelfde nummer, weer zo'n show etc.
Ik moet zeggen ik heb dat dus gehad zo'n drie maanden geleden. Heb drie maanden gewoon nix gedownload, totaal geen behoefte aan. Als ik dan ging feesten of op een preparty en hoorde alle vette tunes vond ik het weer veel leuker allemaal. Precies hetzelfde op feesten, het kan me niet veel meer schelen hoe een plaat heet eigenlijk.
Ben nu weer een beetje aan het downloaden. Vind de Signum remix van Truly bijvoorbeeld erg goed
Om even terug te komen op je vraag, denk dat iedereen op een gegeven moment wel zo'n punt krijgt.

Old Post Jan-22-2004 18:58  Netherlands
Click Here to See the Profile for Dj Lex Click here to Send Dj Lex a Private Message Add Dj Lex to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Switch
Supreme tranceaddict

Registered: Apr 2001
nou ik neem deze thread totaal niet serieus, en dat zal ik je effe vertellen.
ten eerste ben jij degene die de asot channel op efnet hebt geopend of niet? jij zit dag in dag uit naar asot te luisteren, omdat je er maar geen genoeg van kunt krijgen. geen wonder dat dan na een maand of 4 a 5 je het helemaal zat bent. je zit zelf tegen iedereen aan te schreeuwen dat ze er naar moeten luisteren, omdat het zo goed is. radio stations zien ineens een grote boost van luisteraars en denken: "he, laten we ze meer geven", en dus komen er meer zenders, programma's en luisteraars.

ten tweede: je downloadt ook veel mp3s, veel te vroeg dan wanneer ze officieel op plaat/cd uitkomen. voordat de 99% gemiddelde trance liefhebber het gehoord heeft, heb jij het alweer uitgekakt.
zie je nou dat het allemaal je eigen schuld is? de commercie en de "grootheid" van de trancescene is allemaal jouw schuld, denk daar maar eens bij na.

hier een goeie tip: stop met downloaden en met luisteren naar trance, en luister sporadisch eens in de 2 weken 1 liveset. wedden dat je dan compleet uit je dak gaat?
maarja, de mens is hebberig, en wil van 1 ding altijd meer hebben. dus ja, ik zie weinig kans van slagen dat het goed zal gaan....

Old Post Jan-22-2004 20:34  Netherlands
Click Here to See the Profile for Switch Click here to Send Switch a Private Message Add Switch to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
BaRTeZ
Unknown Artist

Registered: Oct 2002

quote:
Originally posted by Switch
nou ik neem deze thread totaal niet serieus, en dat zal ik je effe vertellen.
ten eerste ben jij degene die de asot channel op efnet hebt geopend of niet? jij zit dag in dag uit naar asot te luisteren, omdat je er maar geen genoeg van kunt krijgen. geen wonder dat dan na een maand of 4 a 5 je het helemaal zat bent. je zit zelf tegen iedereen aan te schreeuwen dat ze er naar moeten luisteren, omdat het zo goed is. radio stations zien ineens een grote boost van luisteraars en denken: "he, laten we ze meer geven", en dus komen er meer zenders, programma's en luisteraars.

ten tweede: je downloadt ook veel mp3s, veel te vroeg dan wanneer ze officieel op plaat/cd uitkomen. voordat de 99% gemiddelde trance liefhebber het gehoord heeft, heb jij het alweer uitgekakt.
zie je nou dat het allemaal je eigen schuld is? de commercie en de "grootheid" van de trancescene is allemaal jouw schuld, denk daar maar eens bij na.

hier een goeie tip: stop met downloaden en met luisteren naar trance, en luister sporadisch eens in de 2 weken 1 liveset. wedden dat je dan compleet uit je dak gaat?
maarja, de mens is hebberig, en wil van 1 ding altijd meer hebben. dus ja, ik zie weinig kans van slagen dat het goed zal gaan....

Allereerst: Ik ben inderdaad degene die #asot heeft geopend, luister idd veel trance en download idd mp3, maar heb de nummers even snel als de gemiddelde TranceAddict member.

Maar daar gaat het niet om, het punt is dat er te veel radioshows zijn met te veel van hetzelfde. En dat zorgt ervoor dat de zeepbel nog eens uitelkaar spat.

Als je favo. voetbalclub waar je een seizoenskaart van hebt om de 3 dagen speelt, een jaar lang, met steeds dezelfde opstelling, dan begint het na een tijdje te vervelen. Dat gevoel krijg ik nu ook bij ASOT. Het is te veel van het goede, leuk en aardig bedoeld misschien, maar het pakt niet goed uit naar mijn mening.

Een te veel aan iets zal op termijn resulteren in verveling, en dat gevoel begin ik te krijgen. Als je ASOT terug brengt naar iets exclusiefs, eens in de week 2 uurtjes en voor de rest geen extra's, zal het langer leuk blijven. (En dan idd werken met een future favourite, om toch iedereen een beetje scherp te houden)

Het zou mooi zijn als ASOT het goede voorbeeld zou geven door terug te gaan naar het oude concept. Misschien dat de andere DJ's zich dan eens achter hun oren gaan krabben en zoiets hebben van, misschien hebben ze wel gelijk. Als we wat gas terug nemen kunnen we veel langer doorgaan en blijft het leuk.

Wat je zegt over het downloaden van MP3, zit misschien wat in, maar de DJ's zorgen er in mijn ogen zelf voor dat je snel op nummers, die nog moeten uitkomen, uitgekeken raakt. Ze producen nieuwe platen, draaien die elke week in hun shows, maar komen pas maanden later uit. Vind je het dan gek dat iedereen tegen die tijd zoiets heeft van: "ja daaag, ik ben er nu wel op uitgekeken!" ?

Old Post Jan-22-2004 21:05  Netherlands
Click Here to See the Profile for BaRTeZ Click here to Send BaRTeZ a Private Message Add BaRTeZ to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Raymond
.Off_Corso

Registered: Feb 2001

Volgens mij is het meer het feit, dat iedere producer DJ wordt
We worden overspoelt met nieuwe DJ's die allemaal het zelfde draaien. Een producer maakt je nog geen DJ! En jongens wordt een beetje creativer met het draaien

James Holden & Benny Rodrigues

Old Post Jan-22-2004 21:06  Netherlands
Click Here to See the Profile for Raymond Click here to Send Raymond a Private Message Add Raymond to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
New Wave
We are all a number......

Registered: Mar 2001

jongens:

TRANCE = DOOD

Old Post Jan-22-2004 21:10  Netherlands
Click Here to See the Profile for New Wave Click here to Send New Wave a Private Message Add New Wave to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ahp2002
Supreme tranceaddict

Registered: Apr 2002

quote:
Originally posted by New Wave
jongens:

TRANCE = DOOD

snif

Old Post Jan-22-2004 21:13 
Click Here to See the Profile for ahp2002 Click here to Send ahp2002 a Private Message Add ahp2002 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Fkwebeman
Sletlana

Registered: Feb 2002

quote:
Originally posted by New Wave
jongens:

TRANCE = DOOD

tja.. uiteindelijk verdwijnt alles en komt het weer terug.
Alleen jammer dat we dan eerst weer de hardcore periode krijgen, lekker boos kijken en stampen.

Old Post Jan-22-2004 21:54  Netherlands
Click Here to See the Profile for Fkwebeman Click here to Send Fkwebeman a Private Message Visit Fkwebeman's homepage! Add Fkwebeman to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Teknikol
terug uut 'de west'!

Registered: Aug 2002

Grappig dat ik op ongeveer hetzelfde tijdstip een soortgelijke thread heb geopend op een ander forum. Ben het met je eens. Dat de trance dood is vind ik ook weer overdreven, maar het niveau daalt met rasse schreden.

Old Post Jan-22-2004 22:55  Netherlands
Click Here to See the Profile for Teknikol Click here to Send Teknikol a Private Message Add Teknikol to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
moogwai
In TrancEaddict We Trust

Registered: Oct 2000

Ik ben het hier eens met Switch. Het is niet verplicht om alles te luisteren wat er maar te beluisteren valt!
Ik luister zelf nooit live naar radio shows & co. Van ASOT check is meestal alleen ff de tracks die ik nog niet ken en een leuk mixje (zoals die van Perry) wat vaker, maar ook niet meer dan dat. Gielen's show vind ik echt 10x niks... het is maar net wat je jezelf aan doet

quote:
Originally posted by BaRTeZ
Maar daar gaat het niet om, het punt is dat er te veel radioshows zijn met te veel van hetzelfde. En dat zorgt ervoor dat de zeepbel nog eens uitelkaar spat.

Eigenlijk moet je het anders bekijken, want trance is nu eenmaal globaal! Global DJ Broadcast is in de eerste plaats bedoelt voor de USA, ID&T shows voor NL, Sunshine live voor de duitsers, etc. Ja, dat wij nu zo gek zijn om al die buitenlandse shows te gaan checken.. tja daar ben je addicted voor

En het is niet zo'n vreemd dat iedere trance DJ nou eenmaal ongeveer dezelfde platen draait, want iedereen wil natuurlijk zijn beste recente platen draaien in een bepaalde periode en dan heb je weinig keus... En dat nu elke dag een trance set wel ergens wordt uitgezoden, ja dan is het niet vreemd dat je sommige platen 100x voorbij hoort komen. Vroeger had je alleen 538 met af en toe Tiesto Live At Dance Deparment en Armin in de Eau... maar goed dat was vroeger.

quote:

Dat de trance dood is vind ik ook weer overdreven, maar het niveau daalt met rasse schreden.

Hier ben ik het ook mee eens, maar dan wil ik wel bij zeggen dat er "vroeger" ook veel bagger uit kwam (ik heb ook zat compilaties met matige nummers), alleen toen werd je er niet mee "doodgegooid" en dat is ook een groot verschil!

Maar we hebben het over nu. Ik vind ook de laatste tijd ook veel trance maar matig en dan kom ik toch bij ASOT uit om een voorbeeld te geven, want veel tracks die in Armin's show zitten vind ik echt maar matig. Bijvoorbeeld nummers van Filo And Peri, Envio, Robert Nickson & co vind ik echt niet super, natuurlijk zijn er uitzonderingen (zoals Spiral) maar over het algemeen vind ik het niet veel soeps.

Old Post Jan-23-2004 00:07  Netherlands
Click Here to See the Profile for moogwai Click here to Send moogwai a Private Message Add moogwai to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Flippe
Snap jij het wel ?

Registered: Sep 2001

Ik vind ook dat er de laatste tijd te veel radio shows zijn! En idd iedere DJ doet wel ergens een showtje.
Ik vind het zelf te.. maar aan de andere kant geef ik de dj's groot gelijk natuurlijk. Waarom zouden ze het niet doen?

Maar misschien moeten ze iets nieuws verzinnen, want al die radioshows zijn ongeveer wel hetzelfde.

Old Post Jan-23-2004 06:41  Netherlands
Click Here to See the Profile for Flippe Click here to Send Flippe a Private Message Add Flippe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
MaGiK54
Happy Skippy

Registered: Apr 2002

Wat lopen er weer een paar te janken, tuurlijk zijn er inmiddels veel dj-shows, maar worden we verplicht om naar al die shows te luisteren. Dus lekker belangrijk of er veel dj-shows zijn, luister dan alleen maar naar de beste/leukste (ASOT dus) of luister om de week voor mijn part om het leuk te houden.

Down-Under was da bomb

Old Post Jan-23-2004 06:50  Netherlands
Click Here to See the Profile for MaGiK54 Click here to Send MaGiK54 a Private Message Add MaGiK54 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > DJ Radio Show Hype
Post New Thread    Post A Reply

Pages (3): [1] 2 3 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackanother from M.I.K.E. set [2004] [1]

Click here to listen to the sample!Pause playbackF Massive - Somebody (Ferry Corsten Mix) [2007]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 22:38.

Forum Rules: