Defintieve Line-up Tomorrow, 8 mei Hemkade Zaandam
feestje van (voormalig) id&tjeerd:
| quote: | Het was al bekend bij de mensen die de moeite hebben genomen om dat ontzettend grote topic door te pluizen, ik heb het nu even overzichtelijk op een rijtje gezet. Persbericht met de conceptgedachte erachter verstuur ik wel als de kaartverkoop echt van start gaat (ergens begin 2e week maart).
Ik zou zeggen... als het je aanspreekt, spread the word...
Zaal 1
21.00 Phonopunk (NL)
DJ Phonopunk is een groot talent, hij won the Diesel U-Music contest en zal in het eerste uur dat hij krijgt om te openen in zaal 1 laten zien dat hij niet voor niets resident is op Mainstage... Op Fast Forward stond hij primetime op de Chemistry stage en hij verving daarna ook nog eens Jack de Marseille. Inmiddels heeft hij een contract bij Firm (waar Remy ook zit) en komend jaar zal Phonopunk ongetwijfeld meer boekingen gaan krijgen. Dat Phonopunk ook raad weet met downtempo funky techno zal hij laten zien op Tomorrow.
22.00 Andre Galluzzi (D)
Helft van het vermaarde duo Taksi wier producties door alle grote techno DJ's en zelfs door Tiesto gedraaid worden (Schneesturm, Innercity 2002), samen met Paul Brtschtisch en bij uitstek een koning van de downtempo techno. De eerste keer dat ik hem zag was in de Mazzo op een doordeweekse avond, er was verder geen kip te bekennen en de volgende dag moest ik weer werken maar deze valse start qua kennismaking maakte hij meer dan goed tijdens een set die hij voor Sven Vath draaide in Tribehouse Neuss. Zo ontzettend subtiel en funky dat het de ideale DJ is om de avond te maken. Hij had eigenlijk drie uur willen hebben en nu ik heb afgezien van nog een dure buitenlandse naam kan hij die tijd ook krijgen. Speciaal voor de liefhebbers van downtempo bij deze Galluzzi dus nog een uurtje langer.
01.00 Pascal FEOS (D)
Het was in de Hafentunnel in 1999 in Frankfurt dat ik Pascal FEOS voor het eerst aan het werk zag en ik was meteen verkocht. Hij is toch wel de DJ die voor mij alle facetten van techno op de juiste manier in een set weet te brengen. Diepgaand, melodieus, funky en toch ook rauw en energiek. Ik heb hem toen geinterviewd voor de toenmalige Slam en getipt bij Rocco die hem op Awakenings neerzette. Daarna, toen mijn ‘expertise’ (ahum) ook bij ID&T werd gewaardeerd volgde Massive waar ik stagemanager was en Shockers mainstage. Ik heb zelden zo’n vriendelijke DJ gezien, hij had het echt zwaar naar zijn zin en dat kwam helemaal terug in zijn set die avond welke ik nog steeds als een van de beste beschouw die ik tot dusver heb gehoord. Ik beschouw hem toch echt als een headliner en een DJ die zeker niet onder doet voor een Umek of een Carola qua reputatie en contributie aan de hedendaagse ‘mainstream’ techno. Zelfs wanneer Pascal zijn dag niet heeft scoort hij nog een ruime voldoende, maar iets in mij zegt dat hij gaat vlammen zoals op die gedenkwaardige nacht in een tunnel onder spoorbaan in het hart van het centrum van Frankfurt. Ook Pascal FEOS krijgt drie uur de tijd om nog eens te onderstrepen dat er meer Duitse top-DJ’s zijn dan Sven Vath of Chris Liebing.
04.00 Rino Cerrone (I)
Rino Cerrone was voor mij de grote verrassing op het Awakenings Festival van 2001. Daarna heb ik hem op de laatste TeQnology een heel sterke set zien draaien vol energie. Op Defqon 1 vond ik hem wat minder, maar ik vind hem een meer dan waardige DJ om de grote zaal op Tomorrow af te sluiten. Hij maakt gewoon feest en zijn producties op het Zenit label grooven gewoon de pan uit, vind het heerlijk om die op het kamertje van Frenk te mixen (mijn eigen tafels zijn nog steeds niet aangesloten . Ik wil geen beukers zonder gevoel, Cerrone beukt met gevoel, zijn platen grooven op de bekende Napolitaanse wijze. En als ik het 1 DJ toevertrouw om na de helden die eerder op de avond in zaal 1 staan de laatste energie uit de bezoekers te trekken is het Cerrone wel.
Zaal 2
22.00 Orchid (NL)
Al jarenlang resident van The Palace in Groningen waar hij met net zoveel gemak club en trance als progressive, techno en hardcore draait. Maar zijn ware kracht ligt toch bij house en dan met name de house met raakvlakken met techno. Technisch behoort hij in mijn ogen tot de top 3 van Nederland, zijn muzieksmaak is zeer breed (als een van de weinig DJ's in ons land heeft hij de volledige collectie van de Masters at Work) en vandaar dat ik denk dat Carl Craig het erg moeilijk gaat krijgen na de 2-uurs set van Orchid in zaal 2.
00.00 Carl Craig (USA)
Een heel bewuste keuze gezien zijn enorme staat van dienst door de jaren heen. We willen in een wat kleinere zaal echt een ouderwets techno/housegevoel creëren. Toen alles nog nieuw was. Ver weg van de beukende beats, terug naar de basis met melodieuze funky techno die grote raakvlakken heeft met house. Dan kan je niet om iemand uit Detroit heen, toch de bakermat van de techno met gevoel en ziel. Carl Craig is voor mij zonder de headliner in de tweede zaal, het werk dat hij heeft verricht in de techno de afgelopen tien en nog wat jaren spreken voor zich. Check zijn discografie en het mag duidelijk zijn dat ik erg blij ben met de voormalige resident van Fuse. Hij zal de avond in de tweede zaal zonder meer gaan maken.
02.00 Deetron (CH)
De jonge Zwitser (pas 25) is in sneltreinvaart omhoog geschoten de afgelopen jaren wat wel bleek uit de volle zaal op I Love Techno 2002. Ik heb toen een groot deel van zijn set gezien en was verrast door de manier waarop hij toch uptempo draaide op een hele funky manier. De grote kracht van Deetron ligt naar mijn mening naar het warme gevoel dat hij in zijn technosets weet te brengen en ik denk dat hij zeker op zijn plaats is als een DJ die de sound van Carl Craig weet door te trekken naar iets steviger. Zijn producties op onder andere het Music Man label en zijn remixen voor grote namen zeggen genoeg over zijn oor voor kwaliteit.
04.00 Dimitri (NL)
In mijn prille beginjaren als housertje bezocht ik feesten als de Timemachine en The Fridge in het ter ziele gegane Nikki's, de enige fatsoenlijke discotheek die Hilversum ooit gehad heeft. Wanneer Dimitri op het programma stond was ik vaste klant. Als deze godfather van de Nederlandse house zijn dag heeft zijn er weinig DJ's op deze aardbol die een betere set neer kunnen zetten. En gelet op de DJ's die voor hem draaien ben ik er voor 100% van overtuigd dat Dimitri zich geroepen zal voelen om het oude gevoel van begin jaren '90 opnieuw tevoorschijn te toveren. Opdat de jongere generaties een kijkje in het roemruchte verleden kunnen nemen en de oudere bezoekers deze magistrale dagen van weleer opnieuw kunnen beleven hebben we Dimitri gevraagd de avond in zaal 2 glans te geven. Ik ben er ontzettend trots op dat we dit icoon van de Nederlandse dance mogen verwelkomen...
Zaal 3
23.00 – 05.00 + K.Cee (NL)
Ik hoef hem niet echt toe te lichten hier want al zijn kwaliteiten heb ik al uitvoerig besproken maar ik heb nog niet echt het idee dat de kenners hier overtuigd zijn van mijn verhaal... Dan ga je bij jezelf denken waar dat aan ligt, want je eigen smaak is toch zeker de beste? Dat hij niet door andere grote organisaties geboekt wordt behalve ID&T en Q-dance vind ik een misser van de bovenste plank maar goed, wellicht denkt men dat het ID&T stempel dat op K.Cee rust niet 'underground' genoeg is en dit de 'echte' technofan afschrikt? Ik weet het niet, wat ik wel weet is dat ik hem voor het eerst hoorde in een ondergrondse bunker in het bos achter de Ringweg van Groningen en hem daarna nauwlettend in de gaten heb gehouden totdat ik mijn eigen reputatie als 'kenner' ermee op het spel zette door hem bij ID&T aan te bevelen. Daar zag Dick de Groot, 'ontdekker' van Marco V, RANK1 en Johan Gielen en muziekkenner bij uitstek het ook in hem. Met name vanwege zijn enorme veelzijdigheid in zijn sets. Die veelzijdigheid komt niet naar voren een twee uurs set. Dan is hij veel te druk bezig om alle vette platen die niemand anders draait ten gehore te brengen waardoor de lijn in zo'n set soms te wensen over laat. Dus geven we hem 5/6 uur om lekker zijn eigen gang te gaan. Van Italo disco naar electro naar downtempo en af en toe mag het gas er best wel even op. Dat hij het moeiteloos kan weet ik zeker. Afgelopen Shockers draaide hij Kieran, Ishino en Surgeon het bos in, slechts Carola en Ho bleven overeind... nou ja, een eigen zaal voor de Groninger dus, opdat meer mensen zijn techno-hart ontdekken...
Zaal 4
22.00 DJ Error (NL)
Ik ken hem niet persoonlijk maar hij stuurde me een demo toe die ik erg lekker vond klinken. Zijn sound past ook precies bij hetgeen ik voor ogen heb in de vierde zaal. Melodieuze techno met een 'progressive' twist. Ideaal om in te komen. En het feit dat hij een Doornroosje mixcontest heeft gewonnen vind ik garantie genoeg om hem zonder probleem te vragen om te komen draaien.
00.00 Spilly (NL)
Ook al sta je bovenin een zaaltje voor 15 mensen te draaien, dat wil nog niet zeggen dat je niet gehoord wordt... Ik heb van Spilly nu verscheidene setjes geluisterd en ik vind het een DJ die niet voor het geijkte pad kiest maar gewoon lekker zijn eigen ding doet. Een echt minimale DJ mistte ik nog in de line-up en met Spilly is er ook voor de minimal fans minstens een uur en een kwartier luisterplezier.
02.00 Darko Esser (NL)
In mijn techno ontdekkingsperiode (eind '97 begin '98) zwierf ik elk weekend van undergroundtechnofeestje naar undergroundtechnofeestje en af en toe pakte ik een Simplon avond erbij waar Darko toen promotor was. Ik heb zwaar respect voor zijn kennis van en manier van werken aan techno en ik heb hem vaak genoeg gehoor om te weten dat hij een absolute aanvulling is op de line-up.
04.00 Verdine Bel (NL)
De 'bel'hamel van het gezelschap. Lust enkel de nasi van zijn moeder maar ik ken hem al een aantal jaren en vind het gewoon een vrolijke Frans waar het plezier in de muziek en het draaien vanaf straalt. Laat zich ook niet beperken door de hokjesgeest en is net zo laaiend over een goede tranceplaat of een DJ als Johan Gielen als over Pascal FEOS. Hij mag na de vermoedelijk wat 'dieper en breder gaande' Darko met zijn vrolijke platenkeuze voor een feestelijk slotakkoord zorgen.
|
leuk initiatief!!