Först och främst: tack till er som rekommenderade mig Lost Language exhibition Nu har jag fått nys om en annan mix skiva som verkar lovande, men jag skulle vilja höra lite comments från någon som har den
För er som inte har en aning vad jag svamlar om:
Ronski Speeds skivbolag Euphonic släppte nyligen mix-skivan Positive Ways vol.3 mixad av Ronski själv. Tracklisten är ganska lik Armin's senaste mix-skiva A State Of Trance 2004 men de skiljer sig ändå tillräckligt för att vara värd att köpa. nedan följer tracklist och omslag:
01 Oceanlab - Satellite (markus schulz coldharbour remix)
02 Miro - By Your Side (sonorous' bright side remix)
03 U&K - Drop
04 Solid Globe - Sahara
05 Electrovoya - Whispers
06 Endre - Kallocain (robert nickson remix)
07 Sun Decade - Follow You (mike shiver's catching sun remix)
08 G&M Project - Sunday Afternoon (nu nrg remix)
09 Re:Locate - Waterfall
10 Marksun - Et Teragiz
11 Super 8 - Alba
12 Ronski Speed - E.O.S (positive ways mix)
13 Cyclone - Salobre (empyreal sun remix)
14 Armin van Buuren - Burned With Desire (ronski speed remix)
15 Aly & Fila - Spirit Of Ka (ronski speed's positive ways remix)
mm jag har tröttnat på melodic lite faktiskt..antar det går i perioder.. men finns bra melodic som släpps nu oxo.. dock MÖRK BASSLINE =).. lyssnar mer nu på prog trance/house och psytrance =)..fina saker..
May-22-2004 21:25
Sorrow
Supreme tranceaddict
Registered: Oct 2003
Location: Sweden
Jaså, äger Ronski Euphonic? Det var något nytt.. Jag undrar vad Ralph säger om det..
Registered: Dec 2001
Location: Stockholm & in my mind
quote:
Originally posted by Sorrow
Grym skiva, btw.. Som allt från Euphonic.
inte minst sorrow själv
tracklisten e helt okej, motsvarar ju ungefär hur upliftingens topplista ser ut just nu
har alltid vart en fan av ronskis produktioner/remixer, dom har alltid det där lilla extra
ska bli intressant att se (på flera sätt ) om hans mixande också har det lilla extra.
[edit]
och JA, jag gillar å missbruka smileys
___________________
quote:
Originally posted by davedresden
i suggest getting the gabriel & dresden prog-a-minute. in 3 easy steps you too could change the face of dance music.
batteries not included.
- dave
May-24-2004 01:07
RebeL9
The Digital Blonde addict
Registered: Nov 2001
Location: Gothenburg, Sweden
synd att Euphonic inte lyfter fram Mirco De Govia mer. Vore kul om han satte ihop ett mixalbum. Mirco är i mitt tycke bra mycket bättre än Ronski Speed och har ett mer skarpare sound.
Hans remix på Sun Decade - I'm Alone är ju bland det bästa som släppts på melodicsidan så här långt under detta sekel