|
Under tungt arbete kan kroppen förlora upp till 1 liter svett per timme per kvadratmeter kroppsyta. Detta måste ersättas, men innan man känner av törsten annars råkar man ut för ett litet tillstånd av uttorkning som kan medbringa bl.a. huvudvärk som följd. Jag tror att man bör få i sig cirka 3-5 liter vätska under dygnet för att upprätthålla en vis vätskebalans. Vid för hög vattenkonsumption så spär du ut kroppens naturliga vätskebalans med innehållandes anpassade doser av mineraler, vitaminer och andra byggstenar. Kroppen signalerar när du druckit för mycket på samma sätt som när du ätit för mycket. Så är du klar i huvudet så kan du inte dricka ihjäl dig (så länge du inte häller ner det i lungorna, men då andas du vatten, inte dricker.) Om man ska arbeta/dricka mycket bör vätskan innehålla lite salter och andra mineraler för att vattnet inte ska ta orken ur dig.
___________________
I never had any friends later on like those I had when I was twelve. Jesus, does anyone?

You and me, me and you, we�re the only ones in our song?
|