Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > Prob met platen
  Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
pooley
In Search Of ...

Registered: Apr 2003
Smiley DJ Prob met platen

Kheb gemerkt dat nogal wat platen beginnen scheef/bol te trekken.
Als ik ze goed zet(beat vastheb) en dan in de andere plaat schuif, draaien ze meestal door omdat de kanten meer naar boven staan ...
Vroeg me af hoe ik ze weer recht zou krijgen of gewoon minder bol dan nu.

2de vraag.

Ik hoor veel mensen bezig over de key waar een plaat in is.
Hoe kunt ge die best bepalen? Ik heb muziekschool gevolgd vroeger en 7 jaar piano gespeeld maar kvind het nogal raar/moeilijk.

En ook dat vb. Armin op zen platen schrijft hoeveel bpm ze hebben.
Bestaat daar een gemakkelijk programma voor om dat te zien (via mp3's want men mixer heeft geen bpm counter)

tia

Old Post Mar-24-2004 16:08  Belgium
Click Here to See the Profile for pooley Click here to Send pooley a Private Message Visit pooley's homepage! Add pooley to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SilentEagle
Supreme tranceaddict

Registered: Jan 2004

'k was gisteren deze site aant doorbladeren, mss hebt gij het probleem dat onderaan bij "storing" beschreven word?

Old Post Mar-24-2004 16:13  Belgium
Click Here to See the Profile for SilentEagle Click here to Send SilentEagle a Private Message Add SilentEagle to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
kirstolas
Supreme tranceaddict

Registered: Dec 2001
Re: Prob met platen

quote:
Originally posted by pooley

En ook dat vb. Armin op zen platen schrijft hoeveel bpm ze hebben.
Bestaat daar een gemakkelijk programma voor om dat te zien (via mp3's want men mixer heeft geen bpm counter)

tia

Atomix. Moet wel zorgen dat ze degelijk geript zijn naar mp3, altijd best zelf doen. Sommige eikels zetten de pitch te hoog als ze rippen naar mp3

Old Post Mar-24-2004 17:20  Belgium
Click Here to See the Profile for kirstolas Click here to Send kirstolas a Private Message Add kirstolas to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
cyberia
born trancEaddict

Registered: Jan 2001

de beats in 1 minuut zelf tellen
nevermind stomme opmerking
maja tis natuurlijk wel handig om de bpm's op de plaat zelf te schrijven,je kan ze missch. aan armin zelf vragen

quote:
Als er zo ene sta, heb ik twee woorden...Engelbert Humperdinck, ik rij altij me humperdinck daar wijk ik ni van af

Old Post Mar-24-2004 21:06  Belgium
Click Here to See the Profile for cyberia Click here to Send cyberia a Private Message Add cyberia to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
pooley
In Search Of ...

Ok merci.

En zelfs men bpm meten zal ni moeilijk zijn

Nu nog de rest oplossen !

btw, khad van u ni anders verwacht, een slimme opmerking, komaan zeg

Old Post Mar-24-2004 21:10  Belgium
Click Here to See the Profile for pooley Click here to Send pooley a Private Message Visit pooley's homepage! Add pooley to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
cyberia
born trancEaddict

Registered: Jan 2001

wel om de platen recht te trekken als ze bol staan,kan je altijd proberen ze tussen 2 zware boeken te zetten
nee kzou't begod ni weten,missch ook de vraag stellen in het dj forum hier op TA,als da nog ni gebeurd is

quote:
Als er zo ene sta, heb ik twee woorden...Engelbert Humperdinck, ik rij altij me humperdinck daar wijk ik ni van af

Old Post Mar-24-2004 21:33  Belgium
Click Here to See the Profile for cyberia Click here to Send cyberia a Private Message Add cyberia to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Kaidreas
Lord of the offtopics

Registered: Dec 2003

wel... misschien hangt het ervanaf hoe u platen liggen/steken, of waar ze zijn? bv dicht aan de verwarming is volgens mij minder goed, omwille van de hitte kan het wel zijn dat ze beginnen werken en wat krom trekken.. alle das mijn vaststelling. da is ook zo met hout, het heeft allemaal te maken met vocht, teveel vocht is nie goe, en te weinig (te warm dus) ook nie.
wete, waarom moet ge perse weten welke bpm ze hebben, zodat ge weet welke samen kunnen gemixed worden? misschien kunt ge da gewoon anders oplossen, alle ik weet et allemaal nie goe ze, maar wat ik doe is, ik laat 1 plaat spelen, als ze aan het afbouwen is of er is een saai stuk, tik ik met men vinger mee op de beat.... nu hou ik de beat van de inkomende plaat vast en probeer, ik ze telaten inkomen tegelijk met mijn getik... nu laat ik ze even samen spelen in men headphone, tevreden met het resultaat of nie, dan verschuif ik de crossfader, of duw ik men inkomende plaat was sneller vooruit, of ik vertraag ze wa.
maar een plaat met een ander bpm kunt ge toch bevoorbeeld laten inkomen met de break ofzo.
alle ik weet et nie goe, kben zelf nog nie lang bezig, misschien was het van nut of nie.
http://freespace.virgin.net/john.tiss/learntodj.htm

Old Post Mar-24-2004 22:13  Belgium
Click Here to See the Profile for Kaidreas Click here to Send Kaidreas a Private Message Add Kaidreas to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
pooley
In Search Of ...

Ja kweet, ik doe hetzelfde maar dan in men hoofd. Beat onthouden en dan vergelijken met de volgende plat (koptelefoon op kanalen switchen en dan samen)

En ja met de toonhoogte, echt wel zeer belangrijk. Vooral met mike zen platen, das altijd wel hoog, zodus imo moeilijker te mixen

En ja ze stonden naast de chauffage , recht in een 3/4 volle doos

Last edited by pooley on Mar-24-2004 at 23:05

Old Post Mar-24-2004 22:34  Belgium
Kaidreas
Lord of the offtopics

Registered: Dec 2003

quote:
Originally posted by pooley
Ja kweet, ik doe hetzelfde maar dan in men hoofd. Beat onthouden en dan vergelijken met de volgende plat (koptelefoon op kanalen switchen en dan samen)

En ja met de toonhoogte, echt wel zeer belangrijk. Vooral met mike zen platen, das altijd wel hoog, zodus imo moeilijker te mixen

En ja ze stonden naast de chauffage , recht in een 3/4 volle doos

als ik u was zo ik ze toch iets ofwat van de verwarming afzetten, ge weet maar nooit. en anders misschien wat sheets stijf karton tussen de platen steken???
btw ook een mike fan?

Old Post Mar-25-2004 17:53  Belgium
Click Here to See the Profile for Kaidreas Click here to Send Kaidreas a Private Message Add Kaidreas to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > Prob met platen
Post New Thread    Post A Reply

Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackID Minimal Track please [2005] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackMotorcycle - As The Rush Comes (Perry O'Neil Remix) [2005]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 21:48.

Forum Rules: