|
Loveparade!!!!!!
WOW!
Hemma ifrån Berlin och den fantastiska festen LOVEPARADE! Har knappt sovit något sen i fredags så
här kommer en resumé från resan... sömnig som sagt, så lite konstiga meningar och felstav får ni räcka med..
Jag hade turen att få åka med futuretrance club från danmark ner som även hade en
vagn under själva paraden.
Vi anlände till berlin 5 på morgonen och till vår stora förvåning så hölls det fortfarande på för fullt
att färdigställa vår vagn... det visade sig att de hade fått fel starttid och trodde den skulle vara klar 10
när vagnen i verkliga fallet skulle vara klar många timmar tidigare... Well.. det slutade med att
många av oss från bussen stod och hjälpte till med vagnen.. så jag var med och byggde vagnen
jag senare åkte på =) Första blicken så såg den klen ut i jämnförelse med de andra stora gigantbilarna (vår lastbilvar ungefär hälften så lång som de flesta andra)... men nu i efterhand... såå.. näää det som saknades i storlek ;-) ersattes med en otrolig clubkänsla och gemenskap! Vi hade en engelsk trum/kongoskille med som spelade till musiken och även 10 gogo dansöserr... men alla vet ju att vi svenska ta(tc'are dansar bäst ;-)
Jag hade även tid att kolla på alla de andra vagnarna på morgonen, var även uppe och tittade på flertalet =)
Vid tio satte vi av mot själva paradområdet... själva paraden skulle inte börja förrän 2 så väldigt gott om tid, visade sig att någon hade glömt repet som ska bindas runt själva lastbilen för att göra utrymme mellan publiken och vagnen... så das reisleiter fick ta en taxi till närmaste bauhaus ;-) Själva grejen med repet runt var klockren... inhyrda vakter som höll publiken på bra avstånd... så kunde man vara nere även på asfalten och dansa utan massa trängsel, fri cult (typ redbull), o öl/cider... så bara att springa och plocka när man blev törstig och hungrig... okej... jag erkänner... man kände sig som en kung =)
Lite tyst med musik innan paraden drog igång... lite synd... men var nog rätt så bra... 35 vagnar som spelar olika musik på ett par meters avstånd... inge bra hehe.... FAEN nu drog paraden igång........ jag har alldrig varit med om något liknande... trance energy var kungligt... kryssningar...härliga... men nu har jag försått vad alla pratar om... loveparade är KUNG av allt! jag och polare passade på att springa upp på ovandäck
och roffa åt oss de bästa platserna... hmsii.. måste hamnat på tusentals fotorullar... hemskt att folk slängt ut
pengarna för film som jag hamnar på ;-)
Vi var vagn nummer 11 på paraden... och efter ett par timmar så lämnade jag vår vagn och sprang ifatt bussarna före oss... bland annat sunshine live. Vår vagn hade en gigantisk flygande blopp så man hittade alltid tillbaka... dansade även kort vid blank & jones vagn och kremlin's (med tiesto b.l.a).
Fantastiskt väder... innan paraden var det typ 20 grader och molnigt... sen under de första 5 timmarna var det
varmt och gött... sen började det iofs regna... men då satt jag och gömde mig på undervåningen på vagnen =)
Vår resa led dock av en sak.. och det var den såkallade Danska Planeringen(tm)... lite kaosartat hela tiden, typ ingen visste när bussen gick hem eller varifrån.. menmen... that's life =)
Vid 6 tiden var det nämligen planerat att alla vagnarna skulle sluta spela sin egen musik. Istället så hade alla varsin radio och skulle spela en liveradiosändning från tiergarten i mitten av paraden..... alla vagnar gjorde det utom förstås......... gissa... en gång... =))) Men folk verkade uppskatta vår musik iallafall hehe. Problemet var att den radiosändaren som vår vagn hade inte fungerade... men efter att vi närmat oss torget så gick radion igång... Vid halv 7 tiden började vi närma oss en stor park/torg... tror det är tiergarten.. det är en stor gudinna i mitten av torget iallafall... nu höll jag på och dö... på detta torget var mer folk än jag trodde var möjligt att samla.....mer.. än när ikea har extrarea för pensionärer! Jag var uppe på ovandäck igen tog nu plats precis vid våg vagn högsta plattform mumms ;-)
Helt omöjligt att gissa hur många det var... men oavsett vilket håll man kollade (vagnen stod ungefär i mitten) så var det folk ända ut till horisonten... någon sa att det var ett par hundra tusen människor.. och det tycker jag kan låta rimligt. Just när vi cruisade in på området så började Tiesto spela... just denna synen kommer jag aldrig att glömma..... helt FANTASTISKT OTROLIGT..................
|