Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Loveparade!!!!!!
Pages (4): [1] 2 3 4 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
sipowitz
Supreme tranceaddict

Registered: Dec 2001
Loveparade!!!!!!

WOW!

Hemma ifrån Berlin och den fantastiska festen LOVEPARADE! Har knappt sovit något sen i fredags så
här kommer en resumé från resan... sömnig som sagt, så lite konstiga meningar och felstav får ni räcka med..

Jag hade turen att få åka med futuretrance club från danmark ner som även hade en
vagn under själva paraden.

Vi anlände till berlin 5 på morgonen och till vår stora förvåning så hölls det fortfarande på för fullt
att färdigställa vår vagn... det visade sig att de hade fått fel starttid och trodde den skulle vara klar 10
när vagnen i verkliga fallet skulle vara klar många timmar tidigare... Well.. det slutade med att
många av oss från bussen stod och hjälpte till med vagnen.. så jag var med och byggde vagnen
jag senare åkte på =) Första blicken så såg den klen ut i jämnförelse med de andra stora gigantbilarna (vår lastbilvar ungefär hälften så lång som de flesta andra)... men nu i efterhand... såå.. näää det som saknades i storlek ;-) ersattes med en otrolig clubkänsla och gemenskap! Vi hade en engelsk trum/kongoskille med som spelade till musiken och även 10 gogo dansöserr... men alla vet ju att vi svenska ta(tc'are dansar bäst ;-)

Jag hade även tid att kolla på alla de andra vagnarna på morgonen, var även uppe och tittade på flertalet =)

Vid tio satte vi av mot själva paradområdet... själva paraden skulle inte börja förrän 2 så väldigt gott om tid, visade sig att någon hade glömt repet som ska bindas runt själva lastbilen för att göra utrymme mellan publiken och vagnen... så das reisleiter fick ta en taxi till närmaste bauhaus ;-) Själva grejen med repet runt var klockren... inhyrda vakter som höll publiken på bra avstånd... så kunde man vara nere även på asfalten och dansa utan massa trängsel, fri cult (typ redbull), o öl/cider... så bara att springa och plocka när man blev törstig och hungrig... okej... jag erkänner... man kände sig som en kung =)

Lite tyst med musik innan paraden drog igång... lite synd... men var nog rätt så bra... 35 vagnar som spelar olika musik på ett par meters avstånd... inge bra hehe.... FAEN nu drog paraden igång........ jag har alldrig varit med om något liknande... trance energy var kungligt... kryssningar...härliga... men nu har jag försått vad alla pratar om... loveparade är KUNG av allt! jag och polare passade på att springa upp på ovandäck
och roffa åt oss de bästa platserna... hmsii.. måste hamnat på tusentals fotorullar... hemskt att folk slängt ut
pengarna för film som jag hamnar på ;-)

Vi var vagn nummer 11 på paraden... och efter ett par timmar så lämnade jag vår vagn och sprang ifatt bussarna före oss... bland annat sunshine live. Vår vagn hade en gigantisk flygande blopp så man hittade alltid tillbaka... dansade även kort vid blank & jones vagn och kremlin's (med tiesto b.l.a).

Fantastiskt väder... innan paraden var det typ 20 grader och molnigt... sen under de första 5 timmarna var det
varmt och gött... sen började det iofs regna... men då satt jag och gömde mig på undervåningen på vagnen =)
Vår resa led dock av en sak.. och det var den såkallade Danska Planeringen(tm)... lite kaosartat hela tiden, typ ingen visste när bussen gick hem eller varifrån.. menmen... that's life =)
Vid 6 tiden var det nämligen planerat att alla vagnarna skulle sluta spela sin egen musik. Istället så hade alla varsin radio och skulle spela en liveradiosändning från tiergarten i mitten av paraden..... alla vagnar gjorde det utom förstås......... gissa... en gång... =))) Men folk verkade uppskatta vår musik iallafall hehe. Problemet var att den radiosändaren som vår vagn hade inte fungerade... men efter att vi närmat oss torget så gick radion igång... Vid halv 7 tiden började vi närma oss en stor park/torg... tror det är tiergarten.. det är en stor gudinna i mitten av torget iallafall... nu höll jag på och dö... på detta torget var mer folk än jag trodde var möjligt att samla.....mer.. än när ikea har extrarea för pensionärer! Jag var uppe på ovandäck igen tog nu plats precis vid våg vagn högsta plattform mumms ;-)

Helt omöjligt att gissa hur många det var... men oavsett vilket håll man kollade (vagnen stod ungefär i mitten) så var det folk ända ut till horisonten... någon sa att det var ett par hundra tusen människor.. och det tycker jag kan låta rimligt. Just när vi cruisade in på området så började Tiesto spela... just denna synen kommer jag aldrig att glömma..... helt FANTASTISKT OTROLIGT..................

Old Post Jul-13-2003 13:44  Sweden
Click Here to See the Profile for sipowitz Click here to Send sipowitz a Private Message Add sipowitz to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
x-dream
Kurai is my slave!

Registered: Nov 2000

Låter som att du haft det underbart....Vet hur det är det är en fantastiks känsla att vara där....Alla folk som är runt om finalen det är mästerligt...När mörkret börjar falla...Ryser när jag tänker tbx när jag var där för 3 år sen...

Är så underbart...Såg ut att vara lite dåligt med folk iår...Minskar ju hela tiden med folket...Vart cirkus 1,3 miljoner när jag vart där...Folk över allt...

Hur vart det med ambulanserna i år....Hördes rätt ofta eller?

Old Post Jul-13-2003 13:49  Sweden
Click Here to See the Profile for x-dream Click here to Send x-dream a Private Message Add x-dream to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
dj_hysterix
TFHS

Registered: Jul 2002

wow...nångång i mitt liv kommer jag va på loveparade

Old Post Jul-13-2003 13:51  Europe
Click Here to See the Profile for dj_hysterix Click here to Send dj_hysterix a Private Message Add dj_hysterix to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
sipowitz
Supreme tranceaddict

quote:
Originally posted by x-dream
Låter som att du haft det underbart....Vet hur det är det är en fantastiks känsla att vara där....Alla folk som är runt om finalen det är mästerligt...När mörkret börjar falla...Ryser när jag tänker tbx när jag var där för 3 år sen...

Är så underbart...Såg ut att vara lite dåligt med folk iår...Minskar ju hela tiden med folket...Vart cirkus 1,3 miljoner när jag vart där...Folk över allt...

Hur vart det med ambulanserna i år....Hördes rätt ofta eller?

Jag kan inte riktigt förstå hur det kan vara mer folk... det var liksom... fullpackat =) Ärligt talat så tror jag bara de har blivit bättre och bättre på att räkna hehe

Jodå ambulanser hörde man ett par stycken

Old Post Jul-13-2003 14:09  Sweden
Click Here to See the Profile for sipowitz Click here to Send sipowitz a Private Message Add sipowitz to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
x-dream
Kurai is my slave!

quote:
Originally posted by sipowitz
Jag kan inte riktigt förstå hur det kan vara mer folk... det var liksom... fullpackat =) Ärligt talat så tror jag bara de har blivit bättre och bättre på att räkna hehe

Jodå ambulanser hörde man ett par stycken

Sant det ju att dom kanske har blivit bättre på att uppskatta hur många det är där ungefär...Men mera folk har det varit kan jag säga....Köpte han med sig något hem?

Dom pep hela tiden när jag vart där allså...

Old Post Jul-13-2003 14:13  Sweden
Click Here to See the Profile for x-dream Click here to Send x-dream a Private Message Add x-dream to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
sipowitz
Supreme tranceaddict

Nä inget hemköpt.. eller jo på färjan åt jag och mjz frukostbuffe... muuummmmmms.. ;-)

Loveparade.de verkar vara grymt slö idag på pictures delen.. undrar varför ;-)
Svårt att hitta bilder från årets upplaga ännu, men folk ligger väl fortfarande sover antar jag...

Old Post Jul-13-2003 14:39  Sweden
x-dream
Kurai is my slave!

Okej...Finns ju annars sköna tröjor med mera att köpa...

Kolla på Här kan ha något...Brukar vara rätt snabba på att lägga ut...

Old Post Jul-13-2003 14:51  Sweden
sipowitz
Supreme tranceaddict

Hoho!

Kolla vad jag hittade... bild som cnn tagit på paraden...

Och vad ser vi på bilden.. vår vagns stora vita flygande gubbe =)))))))))))))))))))

Old Post Jul-13-2003 15:05  Sweden
x-dream
Kurai is my slave!

quote:
Originally posted by sipowitz
Hoho!

Kolla vad jag hittade... bild som cnn tagit på paraden...

Och vad ser vi på bilden.. vår vagns stora vita flygande gubbe =)))))))))))))))))))

Det är ju mäktigt bara man ser på det....Hoppas man ser mera kort på eran vagn...

Old Post Jul-13-2003 15:07  Sweden
x-dream
Kurai is my slave!

Här kan du kolla på mera bilder....

Bilder

Old Post Jul-13-2003 15:08  Sweden
sipowitz
Supreme tranceaddict

quote:
Originally posted by x-dream
Det är ju mäktigt bara man ser på det....Hoppas man ser mera kort på eran vagn...

Snyft vilka minnen man får till denna bilden... vår vagn stod ungefär som vagnen med huvudet fast på andra sidan bilden... där det var samma utsikt åt andra hållet ;-)

GAAAAAAAALLLLLLLEEEEEEETTTTTTTTTTTTTT

Old Post Jul-13-2003 15:21  Sweden
dbl
Whitesun

fan va jag önskar att jag hade varit där.. nån annan gång kanske :/

Old Post Jul-13-2003 15:51  Sweden
Click Here to See the Profile for dbl Click here to Send dbl a Private Message Visit dbl's homepage! Add dbl to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Loveparade!!!!!!
Post New Thread    Post A Reply

Pages (4): [1] 2 3 4 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackMore 1998....... [2004] [3]

Click here to listen to the sample!Pause playbackSunport - "Abuse" (DJ Pontos remix) [2007]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 04:26.

Forum Rules: