Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > Muziektheorie
Pages (3): [1] 2 3 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Jakhira
Ridiculously meticulous

Registered: May 2003
Read This! Muziektheorie

Aan alle producers/geïntreseerden:
Ik ga deze post editen en omzetten naar een (waarschijnlijk verschrikkelijk lange) tekst over muzietheorie en composeren voor diegenen die het moeilijk hebben met dingen als melodie, harmonie of gewoon willen beginnen met het producen maar weten niet waar begonnen. Vertel gewoon wat je weten wil en zorg ervoor dat het erin komt. Ik denk dat ik wel een geschikte persoon ben om zulke vragen te beantwoorden.

Old Post May-17-2004 20:05  Belgium
Click Here to See the Profile for Jakhira Click here to Send Jakhira a Private Message Visit Jakhira's homepage! Add Jakhira to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
lievez
relax...

Registered: Dec 2003

good, zou van de zomer wel eens wille beginne met prutsen aan muziek dinges

bekke uitleg over hoe beginne enzo eh, op wa ge moe lette en stuff

en da me die midi dinges

Old Post May-17-2004 20:07  Belgium
Click Here to See the Profile for lievez Click here to Send lievez a Private Message Add lievez to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jakhira
Ridiculously meticulous

quote:
Originally posted by lievez
bekke uitleg over hoe beginne enzo eh

Wat bedoel je? Welke programmas je best koopt?

quote:
en da me die midi dinges

Wat over midi?

Sorry hoor, tis gewoon dat ik het goed wil doen, over masteren en zo bestaan al threads maar over het composeren niet, dus is dit een primeur...

Old Post May-17-2004 20:19  Belgium
Click Here to See the Profile for Jakhira Click here to Send Jakhira a Private Message Visit Jakhira's homepage! Add Jakhira to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
lievez
relax...

awelja gewoon, over ge best begint me u ideekes voor uw lieken enzo in elkaar te stampen

kan er niveel uitleg over geven aangezien ik er de balle van weet.

ma doe u ding gewoon ma, tzal wel goe uitgelegd zijn :d

Old Post May-17-2004 20:45  Belgium
Click Here to See the Profile for lievez Click here to Send lievez a Private Message Add lievez to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Wildfir3
Seriously Opinionated

Registered: Jul 2003

heel erg simpel, en misschien ook wel 'zo' te horen als ge derop let, maar 'k zou graag wel eens weten hoe ge nu juist een lied opbouwt volgens de regeltjes (als er al vaste regeltjes zijn)

kzeg maar iets:
1. opbouw 32 beats lang
2. break 12 beats lang
3. slot 32 beats lang

Ik weet ook wel da veel te kort is enzo hoor, is maar om een gedacht te hebben

Old Post May-17-2004 21:06 
Click Here to See the Profile for Wildfir3 Click here to Send Wildfir3 a Private Message Visit Wildfir3's homepage! Add Wildfir3 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jakhira
Ridiculously meticulous

^dat is nu een goeie vraag, waarvan je zeker het antwoord uitgebreid zal krijgen
Ik heb een schema gemaakt van wat er uitgelegd zou moeten worden, en je kan ermee door denk ik
Is het mogelijk om een post te hebben van meer dan 1 pagina? Het zal niet veel schelen denk ik...

Old Post May-17-2004 21:15  Belgium
Azo
Junior tranceaddict

Registered: Sep 2003

ik zou precies graag wat uitleg hebben over
*zwakke en sterke akkoorden
*minor en major scales
*intervallen?
*overgangsakkoorden?

kweet ni hoe da allemaal precies heet. menne pa speelt gitaar en die legt af en toe is iet uit, maar ik zie die te weinig om dat echt te kunne leren.

Old Post May-18-2004 10:08  Belgium
Click Here to See the Profile for Azo Click here to Send Azo a Private Message Visit Azo's homepage! Add Azo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Kaidreas
Lord of the offtopics

waar begin je het beste mee?
met de beat opbouw? hoe snel volgen ze achter elkaar, en hoe gaan ze in het geheel klinken? enz.
of misschien met de melodie.
--> ik heb het dan over patronen e (fruity loops). wa is eigenlijk het begin voor u?

Old Post May-18-2004 18:33  Belgium
Click Here to See the Profile for Kaidreas Click here to Send Kaidreas a Private Message Add Kaidreas to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jakhira
Ridiculously meticulous

Mijn tekst zit in de maak, maar aangezien hij nogal lang (en ver van af) is, zal ik ondertussen jullie vragen zo goed mogelijk antwoorden.

Dries :
Persoonlijk begin ik altijd met het maken van een melodie en ik ga ervan uit dat het bij de meesten (in de trance toch) ook zo is. Het is veel gemakkelijker (en logischer) percussie (drums en hi hats en claps en zo) te maken die op de melodie passen dan een melodie te maken die op uw percussie past. Ik heb u hetgeen da ge moest hebben gemaild, zet er wat percussie op of pruts ermee en mail mij anders dan hetgeen ge bekomt terug

De rest doe ik morgen
Geen zin & geen tijd

Old Post May-19-2004 15:21  Belgium
Wildfir3
Seriously Opinionated

Tamzak! updates!

Nog een vraagske: misschien es nen uitleg van alle soorten hardware die ge kunt kopen en wat ge daar precies mee kunt doen. Ik ben namelijk iemand die graag zou gaan producen, maar zolang ik me daar geen stukje hardware voor koop voel ik me niet 'verplicht' om daarin door te zetten. Ni da ik da ni graag zou doen ofzo zenne, maar soms heb ik een extra duwtje in de rug nodig

Old Post May-24-2004 17:29 
Click Here to See the Profile for Wildfir3 Click here to Send Wildfir3 a Private Message Visit Wildfir3's homepage! Add Wildfir3 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jakhira
Ridiculously meticulous

quote:
Originally posted by Wildfir3
Tamzak! updates!

Ow ja was deze thread helemaal vergeten

quote:
Ik ben namelijk iemand die graag zou gaan producen, maar zolang ik me daar geen stukje hardware voor koop voel ik me niet 'verplicht' om daarin door te zetten. Ni da ik da ni graag zou doen ofzo zenne, maar soms heb ik een extra duwtje in de rug nodig

Wtf?

Old Post May-24-2004 17:57  Belgium
Wildfir3
Seriously Opinionated

Ja dunno hoe da komt. Als ik nu morgen begin te knoeien in reason, dan hou ik da geen week vol. Maar als ik daarnaast wat met hardware (keyboards, whatever) kan knoeien dan boeit me dat wel langer Ik moet knopkes kunne vastpakken.

EN dan heb ik zoiets van 'kheb daar nu geld aan gegeven, nu moek daar iets mee doen'

may sound weird maar goed

Old Post May-24-2004 17:59 

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > Muziektheorie
Post New Thread    Post A Reply

Pages (3): [1] 2 3 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbacksasha sample WMC 2005 #4... [2005] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackEric Prydz - "Call On Me" [2005]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 16:04.

Forum Rules: