Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Rykande färska Dj's
Pages (2): [1] 2 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
JayBee
Trance Fanatic

Registered: Jul 2003
Smiley DJ Rykande färska Dj's

Vi känner alla till Armin Van Buuren, Paul Van Dyk och Tiesto, men hur är det med dem nya okända? Det kan vara kul att följa utvecklingen på en ny DJ.

Jag börjar med en färsking, ROBVOX

Jag har nyligen hållit ögonen på en ny Dj som heter "Robvox". Jag tror att han bara hållt på i drygt ett år eller så. Han har ett radio program som går varje vecka, det brukade vara live men nu spelar han in det dagen innan så att man kan ladda ner det.

Att han spelar in det i förväg numera är därimot inget fusk för han ändrar ingenting, gör han ett misstag så är det kvar till programmet.

Han har inte samma skills som kanske AVB, men ingen föds som proffs men han är jäkligt duktig och många utav hans mixar är lena som siden

Ni kan lyssna in på hans program varje torsdag mellan 18:00-20:00 [GMT+1](Stockholm) på ETS-Global. (innan ASOT)

[ETS-Global] [Robvox.com]

för att få en bättre uppfattning utav vilken typ utav låtar han spinner så kan ni gå in på hans hemsida och trycka på "in the mix"

Last edited by JayBee on Jan-09-2004 at 03:28

Old Post Jan-09-2004 02:43  Sweden
Click Here to See the Profile for JayBee Click here to Send JayBee a Private Message Add JayBee to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
staz
Supreme tranceaddict

Registered: Apr 2003

loyssnade på hans senast show.. var nice grejer han spelade.. såg att du var reggad på hans forum också¨.

Old Post Jan-09-2004 10:33  Sweden
Click Here to See the Profile for staz Click here to Send staz a Private Message Add staz to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
JayBee
Trance Fanatic

quote:
Originally posted by staz
loyssnade på hans senast show.. var nice grejer han spelade.. såg att du var reggad på hans forum också¨.

hehe jepp..

och om du lyssnade på hans senaste set (som ioförsig jag inte tycker var hans bästa, mix-mässigt) så har du bevis på att han inte modifierar sina set.

lyssna på mixningen mellan låt nummer 10 och låt nummer 9. han gör en liten miss där

det är rätt soft att han inte kopierar alla andras top 20 oxo.
Traffic var ju inte ens med, en helt annan nummer 1 än ATRC och Vizay du lär ju bli glad att höra att mental theme kom #3 på hans lista

Old Post Jan-09-2004 12:55  Sweden
Click Here to See the Profile for JayBee Click here to Send JayBee a Private Message Add JayBee to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Sorrow
Supreme tranceaddict

Registered: Oct 2003

Rob började spela strax innan mig på ETS och Trancesphere. Helt klart duktig DJ, blir bättre och bättre. Har aldrig förstått varför han känner att han måste förställa rösten när han gör voiceovers bara.

Old Post Jan-10-2004 16:41  Sweden
Click Here to See the Profile for Sorrow Click here to Send Sorrow a Private Message Visit Sorrow's homepage! Add Sorrow to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
JayBee
Trance Fanatic

quote:
Originally posted by Sorrow
Har aldrig förstått varför han känner att han måste förställa rösten när han gör voiceovers bara.

vad menar du? (vet inte riktigt vad "förställa" och "voiceovers" betyder :P )

Old Post Jan-10-2004 17:34  Sweden
Sorrow
Supreme tranceaddict

När han pratar under sina set ändrar han på sin röst.

Old Post Jan-10-2004 18:20  Sweden
Click Here to See the Profile for Sorrow Click here to Send Sorrow a Private Message Visit Sorrow's homepage! Add Sorrow to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
JayBee
Trance Fanatic

quote:
När han pratar under sina set ändrar han på sin röst.

va!? hur vet du det? ioförsig spelar det ingen större roll men blir bara lite nyfiken hur du vet det jag hadde ingen aning om det.

Old Post Jan-10-2004 18:59  Sweden
staz
Supreme tranceaddict

Registered: Apr 2003

hmm.. var kan ja se hans sennaste playlists,, är bara från i november typ på hans sida.. vill ha playlist från de senaste showen..

Old Post Jan-11-2004 00:03  Sweden
Click Here to See the Profile for staz Click here to Send staz a Private Message Add staz to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Sorrow
Supreme tranceaddict

quote:
Originally posted by JayBee
va!? hur vet du det? ioförsig spelar det ingen större roll men blir bara lite nyfiken hur du vet det jag hadde ingen aning om det.

Vi har pratat ett par gånger. Vi är residents på samma radiostationer.

Old Post Jan-11-2004 02:09  Sweden
JayBee
Trance Fanatic

quote:
Originally posted by staz
hmm.. var kan ja se hans sennaste playlists,, är bara från i november typ på hans sida.. vill ha playlist från de senaste showen..

Du går bara till hans sida och så trycker du på "enter" och när du kommit till index trycker du på "in the mix" där är hans playlist från top 20 2003.

sorrow: aha ok, föresten jag träffade tydligen han som arrangerar din fest på lidingö. jag var på alarma igår när dem hadde en laser (de spelade lite gammal och kommersiela tunes) men det var rätt så kul ändå

han sa i alla fall att du spelade väldigt melodiskt trance typ, jag får väl dra mig ner till saturn return och köpa biljett så jag får se om du är något bra

Old Post Jan-11-2004 14:56  Sweden
Sorrow
Supreme tranceaddict

Haha.. Är inte min fest, jag bara spelar där.. Hursom tycker jag att det låter som en bra idé. Här är tracklisten från mitt radioprogram Northern Light igår förresten:

Northern Light 04, 2004-01-10
1. Mark Otten – Mushroom Therapy (Armin van Buuren’s Rising Star Remix)
2. Primer – The Silver Lining (Original Mix)
3. John Askew – Air Guitar (Original Mix)
4. Robert Nickson – Spiral (Original Mix)
5. Oceanlab – Satellite (Original Mix)
6. EUPHONIC TUNE OF THE MONTH: Armin van Buuren – Burned With Desire (Ronski Speed Mix)
7. Dallas Superstars – I Feel Love (Original Extended Mix)
8. Techno Punx – Energise (Original Mix)
9. Airbase vs DJ Stigma – Hunting 2004 (Original Mix)

Old Post Jan-11-2004 18:08  Sweden
JayBee
Trance Fanatic

quote:
Haha.. Är inte min fest, jag bara spelar där.. Hursom tycker jag att det låter som en bra idé. Här är tracklisten från mitt radioprogram Northern Light igår förresten:

Northern Light 04, 2004-01-10
1. Mark Otten – Mushroom Therapy (Armin van Buuren’s Rising Star Remix)
2. Primer – The Silver Lining (Original Mix)
3. John Askew – Air Guitar (Original Mix)
4. Robert Nickson – Spiral (Original Mix)
5. Oceanlab – Satellite (Original Mix)
6. EUPHONIC TUNE OF THE MONTH: Armin van Buuren – Burned With Desire (Ronski Speed Mix)
7. Dallas Superstars – I Feel Love (Original Extended Mix)
8. Techno Punx – Energise (Original Mix)
9. Airbase vs DJ Stigma – Hunting 2004 (Original Mix)

nä jag vet att det inte är din fest men jag glömde bort vad den hette så jag använde dig som referens typ. din fest för det är bara du som jag förknippar med den festen för tillfället

ok rätt soft tracklist. så du spelar altså efter ASOT eller?

Old Post Jan-11-2004 19:47  Sweden

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Rykande färska Dj's
Post New Thread    Post A Reply

Pages (2): [1] 2 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackSimon Holmes - Lushmix set another track ID needed [2008] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackFreejack IV - "Splash!" [2002]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 20:11.

Forum Rules: