Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > En tråd om kroppen.
Pages (2): [1] 2 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Snakebyte
Supreme tranceaddict



Registered: Mar 2004
Location: Malmoe, Sweden
Thumbs down En tråd om kroppen.

Jag själv har ju ett sådant jobb där jag sitter framför en dator stor del av tiden, och då blir jag riktigt spännd i axlar, nacke o käkarna. Av det blir det lätt huvudvärk.
Finns det nån med samma problem som vet vad man ska göra åt saken...har fått nackspärr nästan.

Vad gör ni åt era axlar?

Old Post May-20-2004 21:20  Sweden
Click Here to See the Profile for Snakebyte Click here to Send Snakebyte a Private Message Visit Snakebyte's homepage! Add Snakebyte to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ScuL
Hardtechno maniac



Registered: Mar 2002
Location: Hampshire, UK

jag har haft problem med nacken också. det förorsakade huvudvärk.

det är GANSKA viktigt att du inte sitter bakom datoren utan paus.
du har rätt på att ta paus ibland, särskilt om du får komplikationer av för mycket datorarbete. bara 5 minuter då och då kan vara tillräckligt, så länge du rör kroppen.

det hjälpte mig att göra några övningar flera ggr på dagen. din läkare kan säkert ge dig någon tabell eller brochyr om det.

bästa medicinet är sport men jag har inte riktigt tid för det och egentligen finns det inget som interesserar mig så mycket här i Holland.


OBS: om du inte gör något får du även större problem för att dina musklar kommer att fastna och du får värk överallt!!


___________________
GHF Community - for all your EDM needs!

Old Post May-20-2004 21:41  United Kingdom
Click Here to See the Profile for ScuL Click here to Send ScuL a Private Message Visit ScuL's homepage! Add ScuL to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Gate 42
Discover Dark



Registered: May 2001
Location: Sthlm, Sweden

Som brevbärare är inte mitt problem att jag rör mig för lite utan tvärt om

Dock så slits armar ut av enformiga rörelser och att man bär så in i helvete mycket reklam. Botar detta med lite innebandy som man också blir stel av + badminton som pajjar knäna...


___________________
www . gate42 . net / www . patrikbjorkman . com

Old Post May-20-2004 21:45  Sweden
Click Here to See the Profile for Gate 42 Click here to Send Gate 42 a Private Message Visit Gate 42's homepage! Add Gate 42 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Kamelen
Supreme tranceaddict



Registered: Dec 2002
Location:

visst tid är det ont om ibland.. men det är mer ont om diciplin no offence till nån nu.. men när man kommer hem.. byt om (5 min).. ta en banan börja gå o käka på bananjäveln.. gå några min bara.. sen börjar du springa.. spring ca 15 min.. det räcker med 15 min om dagen för att du ska må bra =) lovar dig.. jag själv springer 10-15 km 4-5 gånger i veckan.. men jag tvingade mina föräldrar att springa o ta långa promenader.. nu varje söndag går de ca 2 mil .. sen är det dock jag som får hämta de med bilen för de orkar aldrig gå tebax =)

men men =) spring o håll igång kroppen.. köp lite hantlar.. kör 15 min hemma då o då.. itne för att få baywatch2k4-kroppen.. men att musklerna inte förtvinas o du dör typ .. nejdå.. men man kanske inte märker det innom några veckor.. men gör man detta så kommer man må bättre.. och kom ihåg.. det är _ALDRIG_ försent =).. det kan bara bli försent på ett sätt..om man skjuter upp till morgondagen.. =)

Old Post May-20-2004 21:53 
Click Here to See the Profile for Kamelen Click here to Send Kamelen a Private Message Add Kamelen to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Snakebyte
Supreme tranceaddict



Registered: Mar 2004
Location: Malmoe, Sweden

Jag tror mina muskler redan har fastnat lite...kanske skulle börja med nån sport då. Jag använder radital (hästliniment) på musklerna och det är riktigt stark...men det hjälper bara en stund.

Old Post May-20-2004 21:54  Sweden
Click Here to See the Profile for Snakebyte Click here to Send Snakebyte a Private Message Visit Snakebyte's homepage! Add Snakebyte to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
RebeL9
The Digital Blonde addict



Registered: Nov 2001
Location: Gothenburg, Sweden

på tal om kroppen. någon som gymmar regelbundet här inne? :E


___________________
My new oldskool TRANCE mix!

Old Post May-20-2004 22:12  Afghanistan
Click Here to See the Profile for RebeL9 Click here to Send RebeL9 a Private Message Visit RebeL9's homepage! Add RebeL9 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
lonne
Stranger Than Fiction



Registered: Mar 2002
Location: Stockholm

Jag har ständigt ont i kroppen med tanke på mitt jobb. Jag har iofs mått bättre sedan jag börja träna i höstas, men stela axlar nacke och knutar hör till vardagen. Har man gulliga tjej kompisar så får man be om massage titt som tätt, annars uppsöka en utbildad.

Old Post May-20-2004 22:16  Sweden
Click Here to See the Profile for lonne Click here to Send lonne a Private Message Add lonne to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
P4z!
see you in another life



Registered: Jun 2001
Location: Station 3

http://www.musarm.org/index2.htm

Old Post May-20-2004 22:24  Sweden
Click Here to See the Profile for P4z! Click here to Send P4z! a Private Message Visit P4z!'s homepage! Add P4z! to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Vizay
immiNspired



Registered: Dec 2001
Location: Stockholm & in my mind

quote:
Originally posted by RebeL9
på tal om kroppen. någon som gymmar regelbundet här inne? :E


jag fast jag är inte ute efter beack 2004 kroppen, gör det mest för att hålla igång

ända sedan jag var 6 år så har jag hållit på med sport, började med fotboll och gick sedan över till basket...

sen för ca. 2 år sedan så slutade jag med basket för mitt lag splittrades, man märker nu vilken skillnad det är...innan jag började gymma så blev jag anfåd av att traska upp för ett par trappor


producer: angående dina problem, se till och ta pauser och rör dig osv men en sak som många glömmer, se till att du har en riktigt bra stol och att du sitter ergonomiskt.


___________________
quote:
Originally posted by davedresden
i suggest getting the gabriel & dresden prog-a-minute. in 3 easy steps you too could change the face of dance music.

batteries not included.

- dave

Old Post May-20-2004 22:28  Sweden
Click Here to See the Profile for Vizay Click here to Send Vizay a Private Message Visit Vizay's homepage! Add Vizay to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Snakebyte
Supreme tranceaddict



Registered: Mar 2004
Location: Malmoe, Sweden

Ergonomiskt? Vad är det? (jo jag vet vad det är jag sitter inte ergonomiskt bara)
Det känns som om jag måste fixa min arbetsplats lite bättre...sen känns det som om man skulle behöva nåt gymmande för att komma tillbaks, men kanske sjukgymnast hade varit att rekomendera för att inte skada mig ännu mer?

Old Post May-20-2004 22:52  Sweden
Click Here to See the Profile for Snakebyte Click here to Send Snakebyte a Private Message Visit Snakebyte's homepage! Add Snakebyte to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
sipowitz
Supreme tranceaddict



Registered: Dec 2001
Location: Maaiiillmööööee

quote:
Originally posted by RebeL9
på tal om kroppen. någon som gymmar regelbundet här inne? :E


Jag brukar vara ner på gymmtet 5 gånger i veckan.

Gick och blev utbildad gyminstruktör för någon månad sen, men det var mest för skoj skull, nog inget jag kommer jobba något väldigt mycket som


___________________
Leader of the last line of defence against the complete world domination of shitty hipphopp-fanatics and other rnbfuckups.

Old Post May-20-2004 23:00  Sweden
Click Here to See the Profile for sipowitz Click here to Send sipowitz a Private Message Add sipowitz to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Snakebyte
Supreme tranceaddict



Registered: Mar 2004
Location: Malmoe, Sweden

quote:
Originally posted by P4z!
http://www.musarm.org/index2.htm


Tackar för den. Ska använda de tipsen där.

Old Post May-20-2004 23:12  Sweden
Click Here to See the Profile for Snakebyte Click here to Send Snakebyte a Private Message Visit Snakebyte's homepage! Add Snakebyte to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > En tråd om kroppen.
Post New Thread    Post A Reply

Pages (2): [1] 2 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackAwesome song please help to id! [2004] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackPerry O'Neil - "Cold Fusion" [2004]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 03:54.

Forum Rules:
You may not post new threads
You may not post replies
You may not edit your posts
HTML code is ON
vB code is ON
[IMG] code is ON
 
Search this Thread:

 
Contact Us - return to tranceaddict

Powered by: Trance Music & vBulletin Forums
Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Privacy Statement / DMCA
Support TA!