Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > Verschil "oude trance" en "nieuwe trance"
Pages (2): [1] 2 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Pjotr G
Mindcrawler

Registered: Aug 2001
Verschil "oude trance" en "nieuwe trance"

hey.

Ik zat laatst nog eens een keertje serious beats 28 en zillion 3 te luisteren, en, zoals vele anderen ook vinden, is er een verschil tussen de trance van toen en de trance van nu.

Maar ik wil ff uitzoeken waarin hem dat verschil nu zit. Dus wat denken jullie.

zelf denk ik bijvoorbeeld dat nu te veel alles hangt aan de main-melodie, bij platen als bijvoorbeeld "brightness" (van aquaplex feat junkie project dacht ik) zat dat heel anders in elkaar, daar is de opbouw niet gewoon het middenstuk maar dan zonder melodie (nu vaak wel).

nou? nou?

Old Post Jan-26-2002 20:23  Netherlands
Click Here to See the Profile for Pjotr G Click here to Send Pjotr G a Private Message Visit Pjotr G's homepage! Add Pjotr G to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Opti
tranceaddict in jail

Registered: Mar 2001
je hebt je kerstmuts nog op...

Old Post Jan-26-2002 22:04 
Click Here to See the Profile for Opti Click here to Send Opti a Private Message Add Opti to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Eye-Riz
Koekiemonster Addict

Registered: May 2001

okay.... heb ik mijn pizza-theorie hier al uiteengelegd?

Old Post Jan-27-2002 03:12  Netherlands
Click Here to See the Profile for Eye-Riz Click here to Send Eye-Riz a Private Message Visit Eye-Riz's homepage! Add Eye-Riz to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Gekhous
Supreme tranceaddict

Registered: Jan 2001
Exclamation

de ECHT oude trance = (in mijn mening ) een stuk rustiger, meer melodieuzer, meer ditjes en datjes, maar minder energiek dan de trance van nu, heb het idee dat er nu zo veel mogelijk dingetjes in 1 nummer geperst moeten worden, wat ten koste gaat van het basis melodietjes zelf, zeg je had vroeger 3/4 dingen tegelijk (bass, hihats, melodie (+synths of wat dan ook, andere melodie, boeiend), maar nou is het bass + hihats + melodie + strings + synths + melodie + andere strings enz enz... de muziek is TE vol... naar mijn mening nogmaals

Old Post Jan-27-2002 04:13  Netherlands
Click Here to See the Profile for Gekhous Click here to Send Gekhous a Private Message Add Gekhous to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Little Theseus
Addicted Myth

Registered: Jun 2001

Ik merk zelf duidelijk dat de trend gewoon is dat alles steeds harder moet. Daar heb ik echt geen problemen mee maar ik mis toch wel de echte dromerige trance van vroeger. Als er dan weer trance wordt geproduceerd dan is het over het algemeen vrij simpele uplifting trance, of weer meer van hetzelfde. Ook is het nu ineens in om overal oldschool trance en hardcore te draaien. Platen van Push, Gouryella, dune, mark 'oh, maar ook van de houseparty cd's lijken in de lokale discotheken ineens weer onmisbaar.

www.balticbastian.com/

Old Post Jan-27-2002 04:14  Tokelau
Click Here to See the Profile for Little Theseus Click here to Send Little Theseus a Private Message Visit Little Theseus's homepage! Add Little Theseus to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Henkie_henk
Almighty Trance Addict

Registered: Jan 2001

nou ja oude trance.. is gewoon wat ouder.. dan de nieuwe trance.. want de nieuwe trance is nieuwer..

-
-
http://www.rustzachtpim.tk/
-
-
Rust Zacht Pim

Old Post Jan-27-2002 05:18 
Click Here to See the Profile for Henkie_henk Click here to Send Henkie_henk a Private Message Visit Henkie_henk's homepage! Add Henkie_henk to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Dj Alpha
Supreme tranceaddict

Registered: Jun 2001

ik denk dat t ligt aan de samples

Old Post Jan-27-2002 06:43  Netherlands
Click Here to See the Profile for Dj Alpha Click here to Send Dj Alpha a Private Message Add Dj Alpha to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Opti
tranceaddict in jail

Registered: Mar 2001
Eye, je hebt t drie keer gepost

Old Post Jan-27-2002 13:24 
Click Here to See the Profile for Opti Click here to Send Opti a Private Message Add Opti to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Eye-Riz
Koekiemonster Addict

mijn pc loopt me te fokken.... hij geeft steeds aan dat reply niet gepost is, terwijl dat dus dan WEL zo is... sorry...
krijg die andere niet weg (eentje is gelukt)

Old Post Jan-27-2002 13:44  Netherlands
Click Here to See the Profile for Eye-Riz Click here to Send Eye-Riz a Private Message Visit Eye-Riz's homepage! Add Eye-Riz to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Eye-Riz
Koekiemonster Addict

en nou is ie verdomme HELEMAAL weg!!!!!!

Old Post Jan-27-2002 13:44  Netherlands
moogwai
In TrancEaddict We Trust

Registered: Oct 2000

quote:
Originally posted by Little Theseus
Ik merk zelf duidelijk dat de trend gewoon is dat alles steeds harder moet. Daar heb ik echt geen problemen mee maar ik mis toch wel de echte dromerige trance van vroeger. Als er dan weer trance wordt geproduceerd dan is het over het algemeen vrij simpele uplifting trance, of weer meer van hetzelfde. Ook is het nu ineens in om overal oldschool trance en hardcore te draaien. Platen van Push, Gouryella, dune, mark 'oh, maar ook van de houseparty cd's lijken in de lokale discotheken ineens weer onmisbaar.

Die dromerig trance mis ik ook... het is vaak ook gewoon de simpelheid van die nummers.. Als je bijvoorbeeld de wat oudere Magik's en ITWTrusts ff checkt... hebben die echt een "warm, knus " gevoel , niet te druk, echt vette melodien.. etc... geproduceerd ook met simpele apparatuur.. nu is het vaak ook veel "scherper, afgewerkt" geproduceerd. en het is ook vaak wat harder of richting progressive. De "huidige" trance vind ik echt niet minder.. maar gewoon anders

Old Post Jan-27-2002 13:48  Netherlands
Click Here to See the Profile for moogwai Click here to Send moogwai a Private Message Add moogwai to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Sandman
Motorcycle addicted

Registered: Oct 2000

De trance van een paar jaar gelden was iets meer van dromeriger..meerdere melodies

de trance van nu is ook zeker goed ! maar is maar 1 melodietje vind ik. Tja, het is wat sneller geworden allemaal Net als wat Little Theseus typt.... Ik denk dat we over een aantal jaartjes weer dichter bij de gabber scene komen

Sandman

As a final touch, God created the Dutch

Old Post Jan-27-2002 13:48  Netherlands
Click Here to See the Profile for Sandman Click here to Send Sandman a Private Message Add Sandman to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > Verschil "oude trance" en "nieuwe trance"
Post New Thread    Post A Reply

Pages (2): [1] 2 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackIdentify this old one! [2007] [3]

Click here to listen to the sample!Pause playbackThe Cynic Project - "Matrix" [2007]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 04:07.

Forum Rules: