Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > vizay - unnamed
Pages (2): [1] 2 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Vizay
immiNspired

Registered: Dec 2001
vizay - unnamed

när jag snackade med folk på accelerate i lördags så lovade jag att lägga ut min nyaste låt här så nu ere väl dags antar jag

den här blev klar nån gång i förra veckan så den e la ganska ny kan man säga

Ladda hem

kom gärna med feedback på låten
enjoy

batteries not included.

- dave

Old Post Aug-09-2004 10:46  Sweden
Click Here to See the Profile for Vizay Click here to Send Vizay a Private Message Visit Vizay's homepage! Add Vizay to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Johan (DJ Irish)
dj bum

Registered: Aug 2000

Nu lyssnar jag på ett par riktigt ynkliga högtalare här på jobbet men jag tycker det saknas något vad gäller kicken och basen. Jag hade föredragit en något tydligare, fylligare kick. Och kanske mer bas.

Annars tycker jag det är en skön låt. Gitarren är schysst och melodin härlig utan att den mynnar ut i någon form av super fanfar efter breaket som de flesta låtar gör nuförtiden.

http://www.di.fm

Old Post Aug-09-2004 11:09 
Click Here to See the Profile for Johan (DJ Irish) Click here to Send Johan (DJ Irish) a Private Message Visit Johan (DJ Irish)'s homepage! Add Johan (DJ Irish) to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Kongo_kim
Supreme tranceaddict

Registered: Feb 2003

Den är väldigt bra men behöver kanske lite mer ös.
najs gitarr

Old Post Aug-09-2004 15:16  Sweden
Click Here to See the Profile for Kongo_kim Click here to Send Kongo_kim a Private Message Add Kongo_kim to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

Registered: Apr 2001

Hörde ju låten redan i bilen på väg till Örebro i lördags... jag lyssnar ju på en hel del musik i trancemobilen och jag tyckte de va jävligt hög bas, de minns du att jag sa Peter... sen om den ska ändras vettifan men hög var den, fick sänka subbasens volym rätt rejält jämfört med när jag spelar andra skivor...

Vad gäller ös elelr inte som nämdes här innan är väl mer en smak sak...

Jag gillar låten iaf !

Old Post Aug-09-2004 16:07  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
JayBee
Trance Fanatic

Registered: Jul 2003

det är ganska många som gjort egna låtar här på TA.

man kanske borde skaffa sig en egen tråd bara för det?

Old Post Aug-09-2004 16:41  Sweden
Click Here to See the Profile for JayBee Click here to Send JayBee a Private Message Add JayBee to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Vizay
immiNspired

quote:
Originally posted by JayBee
det är ganska många som gjort egna låtar här på TA.

man kanske borde skaffa sig en egen tråd bara för det?

nähh, finns en hel forumdel för det redan
postar alltid (oftast iaf) mina nya alster där, att jag postade här också va bara för att jag lovat några att göra det

@kim: tanken va lite som irish också nämnde att de inte ska va ännu en sån typisk tokfet låt, den ska va lite mer laidback...passar bättre till gitarren å ha det så

men som sagt, e väl en smaksak också så

batteries not included.

- dave

Old Post Aug-09-2004 16:54  Sweden
Click Here to See the Profile for Vizay Click here to Send Vizay a Private Message Visit Vizay's homepage! Add Vizay to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Johan (DJ Irish)
dj bum

Registered: Aug 2000

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Hörde ju låten redan i bilen på väg till Örebro i lördags... jag lyssnar ju på en hel del musik i trancemobilen och jag tyckte de va jävligt hög bas, de minns du att jag sa Peter... sen om den ska ändras vettifan men hög var den, fick sänka subbasens volym rätt rejält jämfört med när jag spelar andra skivor...

Vad gäller ös elelr inte som nämdes här innan är väl mer en smak sak...

Jag gillar låten iaf !

Gutt, då var det mina högtalare det var fel på och inte låten

http://www.di.fm

Old Post Aug-09-2004 17:12 
Click Here to See the Profile for Johan (DJ Irish) Click here to Send Johan (DJ Irish) a Private Message Visit Johan (DJ Irish)'s homepage! Add Johan (DJ Irish) to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Gate 42
Discover Dark

Registered: May 2001

Titta! Just det du sa ju att du skulle lägga upp den, hehe. Glömsk som man är hade jag ju helt förintat det minnet från hjärnbalken.

Aja, lyssnar på den igen och måste säga att det funkar bättre här i hemmet. Lite för tam för att spelas på de stora golven. Dock, du körde den i ett Warm up set (som i slutet ballade ur totalt med Marco V och andra hårdare grejer ) där den faktiskt passar fint.

Gitarren är nice, påminner lite om Love Poison (luktar det inspiration från Envio här? ). Mysiga små effekter som ekar här och där. Lär spara denna och lyssna mer på (y) bra jobbat!

Old Post Aug-09-2004 18:42  Sweden
Click Here to See the Profile for Gate 42 Click here to Send Gate 42 a Private Message Visit Gate 42's homepage! Add Gate 42 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Vizay
immiNspired

återigen en love poison igenkänning (e ett par som sagt det innan )

faktum e att jag inte hade hört love poison innan jag gjorde gitarrslingan...sen sa nån att de lät lite likt å tjae...e väl lite likt men inte så jätte, största likheten e väl att båda baseras på en akustisk gitarr

batteries not included.

- dave

Old Post Aug-09-2004 21:25  Sweden
Rikard
Supreme tranceaddict

Registered: Oct 2001

Som jag sagt innan så tokgillar jag den här!

(visst den är rätt lik love poison, men tycker denna melodin knäcker love poisons med hästlängder )

keep it up!

PS. fan, gate 42! var du på accelerate? hade varit kul om vi skakat hand isf, tokdiggar dina produktioner DS.

Old Post Aug-11-2004 22:13 
Click Here to See the Profile for Rikard Click here to Send Rikard a Private Message Add Rikard to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Hauken
Supreme tranceaddict

Registered: Jul 2004

En riktigt schysst låt måste jag säga! Basen var ganska väl tilltagen med

Du har PM btw

Old Post Aug-12-2004 13:39  Sweden
Click Here to See the Profile for Hauken Click here to Send Hauken a Private Message Add Hauken to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Pjox
Lost tranceaddict

Registered: Jun 2003

Haha jag måste ta o lyssna på låten igen
folk talar om basen och den la jag intye märke till

fast å andra sidan vet jag onte omm jag lyssnat på hela låten.

såå nu har jag lyssnat på hela låten.. jag tycker den är bra... facktiskt men seg

Last edited by Pjox on Aug-14-2004 at 10:43

Old Post Aug-14-2004 10:31  Sweden
Click Here to See the Profile for Pjox Click here to Send Pjox a Private Message Visit Pjox's homepage! Add Pjox to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > vizay - unnamed
Post New Thread    Post A Reply

Pages (2): [1] 2 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackAmazing beat..from tiestos concert! [2003] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackLeftfield - "Song of Life" (John Digweed Edit) [2002]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 12:04.

Forum Rules: