Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > Review Love Weekend Berlijn 2004
Pages (3): [1] 2 3 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
jp
Retired tranceaddict

Registered: Apr 2001
Thumbs up Review Love Weekend Berlijn 2004

Loveparade ging back naar haar roots en werd gelijk een groot succes. Sinds 1997 heb ik niet meer zo'n gezellige Loveparade (lees: Fight the Power demonstratie) meegemaakt!

Het begon allemaal donderdag. Na een lange rit (7 uur/700km) kwamen we aan in ons Ibis Hotel bij de Alexanderplatz. Heerlijk uitrusten van de rit en effe internet checken (gratis). Australische, Amerikaanse, Engelse en 1 Nederlandse TA hadden langzamerhand al bezit genomen van de kamers op de 2e en 3e verdieping. Ik besloot naar Frode (GTA) te gaan die 4 S-Bahnstations een apartement te leen had. Je kunt er voor 1,50 een heerlijke Doner Kebab scoren ( Oostberlijnse studentenwijk).

Eigenlijk was het zo leuk dat we de kroeg zijn ingedoken en halve liters hebben lopen taken (2 euro). Lotadeus (Zwitser TA) belde rond 22:00 dat ie in de stad was en wilde wat gaan doen. We spraken af bij een Burger King en zijn vervolgens met Becks Gold aan de haal gegaan. Bezopen als een stel zwervers hebben we in het Volkspark gelopen (donker brrr) en daarna nog effe de hotel lobby onveilig gemaakt tot een uurtje of 3 's nachts. Heerlijk begin van het weekend.

Vrijdag. Ik moet zowel Edd (schattige Australische) en Mikey Mike van het vliegveld halen om 8 uur 's morgens. Lekker met je koppijn in de auto. Nog leuker is dat ze op verschillende vliegvelgen laden, 30km uit elkaar. Wonderwel kwam alles prima uit en kon ik ook Swisstoni (Engelse) meenemen plus de bagage van de 2 UKTA's die niet meer in de auto pasten.

De hele middag hebben we ons verveeld. Dus gingen we maar drinken, en met een benzinestation onder je hotel gaat dat prima. Halve liter bier 1 euro, wie kan dat weerstaan? Loveradio met dr.Motte, Westbam en PvD zou om 18:00hr beginnen. Het vind in Volkspark Friedrichshain plaats, 500m van het hotel. Westbam en PvD waren lekker bezig, de zon kwam door de wolken heen en tegen half 8 was het gezellig druk. Prima feestje!

Love from Above begon een uur later, dus snel de camera opladen en in de U-Bahn. Het was minder druk dan vorig jaar gelukkig, wel nog steeds behoorlijk warm in de Columbiahalle. De soundsystem stond weer eens veel te hard, dat is Duitse gewoonte. Helaas niet altijd zuiver dus oordoppen verplicht. Tiesto speelde na de eerste set van PvD voornamelijk classics en de bekende eigen nummers. Het publiek vond het allemaal prachtig.

De global TA meetup op LFA werd goed bezocht. Zo'n 60 a 70 TA's waren er op het feest waarvan er zeker 40 op de groepsfoto belanden. Overal waar je kwam liep je wel weer een bekend gezicht tegen het lijf. Dat is echt een leuke ervaring!

Nu-Nrg viel in de smaak, net als de laatste set van PvD (04:00-10:00). Naast hardere tracks & classics speelde hij overigens ook nog ambient. Dat was echter om 8 uur 's morgens, toen zat ik in de metro naar het hotel. De benen konden echt niet meer. Tijdens de rit was het aardig lastig mijn lach in te houden: 2 oude Britten waren met een raver aan het praten, waarbij het stel vroeg of het ok is om sex tijdens Lovebase te hebben. Na een bevestigend antwoord vertelde de Duitser dat ie 750 euro coke had weggesnoven op LFA. Volgens mij kon dat wel kloppen, zijn gezicht zag eruit of het elk moment kon smelten.

Zaterdag. Na 2 uur slapen (het ging gewoon niet) ging de hele groep richting Ku'Damm voor de demonstratie. Zo'n 5000 man stonden om 17:00 bij de 6 trucks (lees: 5 bestelwagens+open bus) te wachten. De regen kwam gelijk met bakken uit de hemel, en velen hadden slechts een shirt aan. Dan maar warm dansen. Toen eenmaal de trucks reden stopte de regen en kwam wonderbaarlijk de zon tevoorschijn. Wat een symboliek!

De stoet reed langs Chanel, Hugo Boss en andere dure winkels. De mensen op straat keken hun ogen uit. Wat een stel idioten, wat een herrie! Maar dat veranderde al snel: zodra we bij de Gedachtniskirche kwamen zag je oma's en touristen met brede glimlach alles aandachtig bekijken en genieten van het moment. 15000 ravers waren er nu zeker, de demonstratie naderde zijn hoogtepunt.

Dankzij de heerlijke vodka-lemon van Piotro verdween de kramp in de benen als sneeuw voor de zon. De trucks reden niet al te hard en stopten gelukkig elke 500m eventjes. Na het keerpunt kreeg PvD letterlijk 2500 handen de lucht in toen For an Angel door de luidsprekers galmde. Iedereen zat er al op te wachten: de ultieme Loveparade track!

Op het eind stopten alle trucks bij de Gedachtniskirche, net als in 1995 (daarna was elke LP wegens plaatsgebrek in de Tiergarten). Een uur lang heeft iedereen lekker lopen hossen en springen. De speech van dr.Motte was helaas slecht te horen. Bij het einde (22:00hr) ging iedereen z'n eigen weg want er waren genoeg parties. Met een bont gezelschap (Zwitser, Duitser, Engelse, Aussie, Amerikaan, ik) besloten we Lovebase te bezoeken: 12 area's waaronder techno en hardstyle.

De Kulturbrauerei is een prachtige locatie: oud industriecomplex uit de 19e eeuw. We waren allemaal erg moe dus lang blijven zat er niet in. Steve Murano speelde in de main hal (300-500 man max), twee lasers maakten het af. We hadden het de hele tijd over Cheezebase, vanwege de muziek die er gedraaid werd. Kwaliteit gemixed met hitjes, desalnietemin echt prima te doen. Toen we de hardstyle area in kwamen (hittegolf 55 graden) waren Charly en Theo bezig: Wonderfull days...
Kippenvel alom, zeker toen het publiek de twee met een uitgebreid 'Holland holland' bedankten. Die gasten waren goed bezig, het leek net 1995!

De technoroom was net lange gang met strobe. Echt underground gevoel. Net als de club/trance hal overigens, waar max 50 man in passen. De tijd vloog hier voorbij, omdat het gewoon zo anders is dan je gewent bent in NL. Voor we weggingen nog effe lopen hakken op Deepack (Get this MF). Bezweet en al de taxi in en chillen in het hotel.

Met liters korn (30% alcohol) in ons systeem viel de ene roddel na de andere, maar ook serieuze gesprekken over de oorlog en dergelijke. In lange tijd niet zo dronken geweest. De TA uit Atlanta bleek zo'n type wolf in schaapskleren te zijn. Je leert mensen echt kennen met een borrel op. Met andere woorden: superavond en nacht gehad.

Zondag eindelijk uitslapen! Love Weekend start om 16:00 (althans dan is het Westbam, PvD en Marusha achter elkaar in de SEZ. Gratis, net als Loveradio. De SEZ (Oostduits sportcentrum) had een indoor en outdoor area waarvan indoor in een zwembad plaatsvond. Erg vet, en zeer luid! De beste Dj was vreemd genoeg Marusha, wat draaide die goed zeg! Je hoort bijna niks meer van haar maar, maar ze speelde de beste tracks van de avond.

Tijdens een wandeling naar de bratwurst stand kwam ik Westbam tegen met zijn kleine zoontje. Westbam was heel anders als achter de draaitafel. Niks badass, nee heel erg aardig en attent. Na een kort praatje effe snel een foto gemaakt voor het nagelacht. De pic met Westbam en kind geeft de sfeer op dit feest erg goed weer: relaxed en zeer vriendelijk. Stiekem toch wel de leukste party van het weekend!

Overigens kwam ik HB-tje tegen bij PvD in de SEZ. Kon niet missen: ML shirt en rugzak, met camera. Ik had al een vermoeden dat hij het was maar wist niet hoe hij er precies uit zag. Na het feest met Mikey Mike en HB-tje naar Shrek2 geweest op de Potsdammer Platz. HB is nu ook aan Doner Kebab verslaafd hihi

Maandagmiddag terug, 169 fotos geupload. Sorry voor de wat schokkerige stijl maar ik ben een beetje dood. De nodige verbeteringen volgen later...

ps: dank aan iedereen, en hopelijk heeft men het net zo naar z'n zin gehad

Last edited by jp on Jul-12-2004 at 22:05

Old Post Jul-12-2004 21:56  Netherlands
Click Here to See the Profile for jp Click here to Send jp a Private Message Add jp to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
basvh
Bert says: Hatseflats!

Registered: Oct 2000

Top reportje, mooi zo dat je het naar je zin heb gehad. Baal er eigenlijk zo van dat ik er niet bij heb kunnen zijn. Maar goed je kan niet alles hebben.

Old Post Jul-12-2004 22:11  Netherlands
Click Here to See the Profile for basvh Click here to Send basvh a Private Message Visit basvh's homepage! Add basvh to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
kolkiewolkie
muziekjunk

Registered: Sep 2001

Vet report JP!

Valt me idd een beetje tegen van je Basje, dat je niet bent geweest..... te druk met onder de plak zitten ofzo
?

Hard = goed

Old Post Jul-12-2004 22:18  Netherlands
Click Here to See the Profile for kolkiewolkie Click here to Send kolkiewolkie a Private Message Add kolkiewolkie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
jp
Retired tranceaddict

klikken voor foto's

Old Post Jul-12-2004 22:25  Netherlands
Click Here to See the Profile for jp Click here to Send jp a Private Message Add jp to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Blik
The Almighty Blik

Registered: Jan 2001

mooi report en mooie inlegkruisjes

Old Post Jul-12-2004 22:30 
Click Here to See the Profile for Blik Click here to Send Blik a Private Message Visit Blik's homepage! Add Blik to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
jp
Retired tranceaddict

quote:
Originally posted by Blik

de thumbnails zijn nu aan het uploaden, de foto's zelf staan al online

Old Post Jul-12-2004 22:40  Netherlands
HBtje
scheisse !!!!

Registered: Mar 2003

quote:
Originally posted by Blik

volgens mij issie ze nog aan ut uplooien ik zit ook te wachten op die foto van westbam en zn zoontje en een paar TA lui incl. me

overigens... hele weekend was meer dan geslaagd, vond ik t vorig jaar zo enorm indrukwekkend en vermakelijk (was mn 1e love weekend toen), dit jaar bleek dat het allemaal nog veel mooier kan. Erg mooi report JP laat precies zien hoe geweldig t was... je hebt idd wat gemist als je er niet geweest ben

Old Post Jul-12-2004 22:42  Netherlands
Click Here to See the Profile for HBtje Click here to Send HBtje a Private Message Visit HBtje's homepage! Add HBtje to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
jp
Retired tranceaddict

Er zitten leuke tussen

Old Post Jul-12-2004 22:50  Netherlands
MaGiK54
Happy Skippy

Registered: Apr 2002

Coole pics Jee Pee, verslagje lees ik straks als ik thuis ben wel.

Down-Under was da bomb

Old Post Jul-13-2004 06:48  Netherlands
Click Here to See the Profile for MaGiK54 Click here to Send MaGiK54 a Private Message Add MaGiK54 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Shabbaman
tranceaddict

Registered: Aug 2003

Berlijn rules, gratis feesten ook. Het heeft daar blijkbaar niet non-stop geregend, want daar hoor ik je niet over. En kan je ons nu vertellen wat duits is voor "rimmen"?

Old Post Jul-13-2004 08:24  Netherlands
Click Here to See the Profile for Shabbaman Click here to Send Shabbaman a Private Message Visit Shabbaman's homepage! Add Shabbaman to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Bailey
Supreme tranceaddict

Registered: Aug 2002

Leuk verslag en nice pics!
Wat draait die Marusha eigelijk tegenwoordig?

Old Post Jul-13-2004 08:29  Netherlands
Click Here to See the Profile for Bailey Click here to Send Bailey a Private Message Add Bailey to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
HiGH_NrG
Als een gek!

Registered: Jun 2001

Heee charlie lownoise en mental theo

Old Post Jul-13-2004 08:30  Netherlands
Click Here to See the Profile for HiGH_NrG Click here to Send HiGH_NrG a Private Message Add HiGH_NrG to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > Review Love Weekend Berlijn 2004
Post New Thread    Post A Reply

Pages (3): [1] 2 3 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackfunky track I heared Digweed play 2 months ago [2004] [2]

Click here to listen to the sample!Pause playbackSaints & Sinners - Pushin too hard (Futureshock's confession) [2002]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 18:22.

Forum Rules: