Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > T.Raumschmiere: "Even wat anders..." (met foto's)
  Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
SnuggLe
drs. Betweter



Registered: Mar 2001
Location: Den Haag, Hakkuh!
T.Raumschmiere: "Even wat anders..." (met foto's)

Oke, in een thread laatst had ik gezegd dat ik een keer 'wat anders wilde' in plaats van die standaard feestjes. Nou, vrijdag iets behoorlijk anders meegemaakt. T.Raumschmiere in een tot de nok toe gevuld Paard van Troje. Apart.
Verslag staat bij mijn grote vrienden, maar ik post hem hieronder ook even omdat ik jullie dit avontuurtje niet wil laten missen. Vanavond als ik thuis ben post ik er nog wat foto's bij, omdat ik nu niet achter mijn eigen computer zit!
Nee er hoeft niet op taalVouten te worden gelet (zullen er vast wel inzitten) en commentaar op de vage schrijfstijl hoeft ook niet Was lastig om hier wat over te schrijven, iets waar je totaal niet in zit!


Party: Rebelbass with T.Raumschmiere
Date: 27th of August 2004
Place: Paard van Troje – The Hague
Damage: 12 euro’s




Rebelbass, het feestje van Lady Aida genaamd naar de tweewekelijkse column van deze Nederlandse technogrootheid in het magazine ‘Oor’, beleefde vrijdag 27 augustus een nieuwe editie in het Haagse Paard van Troje. Niemand minder dan de Duitse ‘anti’-held T.Raumschmiere was er ook om het feest luister bij te zetten. En hoe....



“Rebelbass maakt een vuist voor alles wat puur maar niet puristisch is. Rauw als een dioxinekip, besmettelijk als de legionella in je douchekop!” Oef, daar moeten we het maar meedoen. Onbekend in deze scene van alternatieve techno wordt vrijdagavond met knikkende knieën het welbekende Paard van Troje binnengestapt. Zijn we wel puristisch genoeg om deze muziek te mogen aanschouwen? Lady Aida, Neerlands leading technolady die een oudje is in de scene maar verder helemaal springlevend, houdt niet van glitter&glamour. House zonder bijvertoningen, zo ook dit maal weer. No-nonsense is het motto en Den Haag mag er aan geloven.




Het Paard van Troje is een perfecte locatie die met zijn donkere hoofdzaal kan concurreren met de betere clubs van Europa, mede dankzij een geluidssysteem waar je U, met hoofdletter welteverstaan, tegen mag zeggen. Een goed gevulde zaal vol met puristen lachte ons toe met Lady Aida als voorganger bij deze mis. Met snerpende beats en een bassline zwanger van de muzikale uitstapjes richting breakbeat en andere stijlen werd de menigte opgewarmd. Alhoewel Aïda Spannink (de echte naam van Lady Aida) erg haar best deed leek er weinig sfeer in het publiek te zitten. Daar kwam echter snel verandering in toen het gastoptreden van de avond begon.




Marco Haas, oftewel T.Raumschmiere, was uitgenodigd zijn show op te voeren. Dit maal zonder band, maar nog steeds met een grote dosis enthousiasme en energie. Wat nou een groot verschil tussen rock, punk en housemuziek? Met zijn levensmotto ‘stay-anti’ kan zijn muziek goed getypeerd worden; een mix van klanken die overal tegenin gaan en zeker niet in één hokje passen. Het nummer ‘monstertruckdriver’ van het album Radio Blackout dat te vinden is op zijn eigen label Shitkatapult bezorgde hem in 2003 wereldfaam.





Een rustig begin van zijn act met hier en daar wat woorden Duits er doorheen (“Sollen wir anfangen oder was??”) deden het publiek ongeduldig wachten op een uitbarsting van muziek. Zoals geadviseerd wordt op de hoezen van zijn platen, “met het volume op voluit, alstublieft” wordt aangevangen met de energetische mix van klanken die full-speed het publiek in werden gekatapulteerd. Ontbrak de sfeer bij Lady Aida een beetje, bij T.Raumschmiere doet heel het publiek mee, stilstaan blijft moeilijk. Is een live-act in de hedendaagse housescene vaak bedeesd en niet meer dan het draaien aan een aantal knopjes, deze avond werd het tegendeel bewezen. Smijtend met apparatuur en schreeuwend of zingend, het verschil is niet te horen, in de microfoon wordt alles uit de kast gehaald. Zoveel wordt gegeven dat het shirt er zelfs bij uitgetrokken wordt en het getatoeëerde lichaam de zweterige zaal vult. Als aan het einde van zijn act de climax wordt bereikt wordt het publiek bedankt, de weggesmeten apparatuur weer opgeraapt en een sigaretje van het publiek aangenomen. T.Raumschmiere kwam, zag en overwon. Aan Lady Aida de ondankbare taak om na al dit geweld de zaak weer over te nemen.



Met nog steeds enigszins knikkende knieën maar wel mét een stempel met ‘puristisch’ wordt de terugreis aanvaard. “Some guys never grow up” lijkt een spreuk die voor T.Raumschmiere zeker op gaat. Lady Aida en haar rebellen hebben wederom een geslaagd feest weten neer te zetten in het Haagse Paard van Troje.

http://www.rebelbass.com/

Al met al een geslaagde avond, man man man wat vaag zeg. Die T.Raumschmiere is echt onvergelijkbaar met ook maar iets anders dat ik op feestjes heb gezien. Wat nou house, wat nou techno? Rammen met die zooi! Energie dat erafkwam... Het leek nog het meeste op de liveact op Nexus te Deventer (voor diegenen die erbij waren).
Leuk dattie zijn apparatuur in diggelen gooide, sukkel

Foto's komen dus straks nog...


___________________
"Life is all about choices & respect"

Last edited by SnuggLe on Aug-31-2004 at 18:40

Old Post Aug-31-2004 14:59 
Click Here to See the Profile for SnuggLe Click here to Send SnuggLe a Private Message Add SnuggLe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
robin
OMGTTFOWTISFBIDK



Registered: Feb 2003
Location: Almere

vaag figuur, vette muziek

k geloof dat ie een deal heb met m-audio (dacht dat ie op hun website stond) dus sloot ie idd zo veel keyboards als ie kan volgens mij

had ie weer een of ander masker?

Old Post Aug-31-2004 15:09  Netherlands
Click Here to See the Profile for robin Click here to Send robin a Private Message Add robin to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Djeebie
music addict



Registered: Feb 2002
Location: Amsterdam (NL)
Thumbs up

Leuk verslag


___________________

Current addictions: Reboot // Radio Slave // Matthias Tanzmann // Mathias Kaden // Audion // Martin Buttrich

Old Post Aug-31-2004 15:27  Netherlands
Click Here to See the Profile for Djeebie Click here to Send Djeebie a Private Message Add Djeebie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Gonzo
blub .oO



Registered: Feb 2003
Location: Rotterdam, The Netherlands

Sterk report Snug. Raumschmiere is inderdaad "apart" hehe.

Old Post Aug-31-2004 15:28  Netherlands
Click Here to See the Profile for Gonzo Click here to Send Gonzo a Private Message Visit Gonzo's homepage! Add Gonzo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SnuggLe
drs. Betweter



Registered: Mar 2001
Location: Den Haag, Hakkuh!

Blijkbaar boeit niemand 'iets anders', maar houden de meesten het hier liever bij hun Armin of Tiesto gezien het aantal views van deze thread..... Nah, dan post ik geen reports meer, ze worden toch niet gelezen



















___________________
"Life is all about choices & respect"

Old Post Sep-01-2004 05:47 
Click Here to See the Profile for SnuggLe Click here to Send SnuggLe a Private Message Add SnuggLe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
sndh
'dispels & contradicts'



Registered: May 2003
Location: Amsterdam

















kicke hoor, leuk report


___________________



Talvekoidik / Saafi Brothers / Murmur / Burial / Near The Parenthesis


Old Post Sep-01-2004 08:12  Netherlands
Click Here to See the Profile for sndh Click here to Send sndh a Private Message Add sndh to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Gonzo
blub .oO



Registered: Feb 2003
Location: Rotterdam, The Netherlands

Ben je boos, pluk een roos

Had Lady Aida btw weer inkijk?

Old Post Sep-01-2004 08:50  Netherlands
Click Here to See the Profile for Gonzo Click here to Send Gonzo a Private Message Visit Gonzo's homepage! Add Gonzo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Chicane
Toilet Duck®



Registered: Nov 2001
Location: Dordrecht

Liever omzeil je die inkijk Bloemen moeten wel in bloei staan

Old Post Sep-01-2004 09:15  Netherlands
Click Here to See the Profile for Chicane Click here to Send Chicane a Private Message Add Chicane to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Dj Lex
Respect the Lex



Registered: Apr 2001
Location: Spijkenisse, Holland

quote:
Originally posted by SnuggLe
Blijkbaar boeit niemand 'iets anders', maar houden de meesten het hier liever bij hun Armin of Tiesto gezien het aantal views van deze thread..... Nah, dan post ik geen reports meer, ze worden toch niet gelezen


Dat is al lang bekend Leuk verslag

Heel toevallig heet een kennis van mij ook Marco Haas


___________________

Old Post Sep-01-2004 09:21  Netherlands
Click Here to See the Profile for Dj Lex Click here to Send Dj Lex a Private Message Add Dj Lex to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Phortje
Supreme tranceaddict



Registered: Sep 2003
Location: Utrecht, Netherlands

Haha cool Lijkt me echt leuk om ook zoiets een keer gezien te hebben, hoewel 't denk ik niets voor mij is


___________________
moo.

Old Post Sep-01-2004 10:14  Netherlands
Click Here to See the Profile for Phortje Click here to Send Phortje a Private Message Add Phortje to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
AlFerox
Dirty Brown And Miserable



Registered: May 2002
Location: stalingrad

hehe koele gast idd, die t.raumschmiere!! toen ik hem vorig jaar voor het eerst live had gezien, wist ik ook niet wat ik meemaakte.. supervet in ieder geval!
op 5 days off deed die een dj-set, was ook heel erg stoer! sowieso ben je een held wanneer je als laatste plaat outkast - hey ya draait


___________________
The Hague is the plague!

Old Post Sep-01-2004 18:17  China
Click Here to See the Profile for AlFerox Click here to Send AlFerox a Private Message Add AlFerox to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
M_Peror
Supreme arminaddict



Registered: Jul 2001
Location: Duketown (NL)

Klinkt wel euh... apart


___________________
Greetz from the M-Peror

(Map of all Dutch TA members!)


Old Post Sep-02-2004 06:54  Netherlands
Click Here to See the Profile for M_Peror Click here to Send M_Peror a Private Message Add M_Peror to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > T.Raumschmiere: "Even wat anders..." (met foto's)
Post New Thread    Post A Reply

 
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackHybrid [2005] [4]

Click here to listen to the sample!Pause playbackCicada - "The Things You Say" (Dirty South Remix) [2007]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 15:34.

Forum Rules:
You may not post new threads
You may not post replies
You may not edit your posts
HTML code is ON
vB code is ON
[IMG] code is ON
 
Search this Thread:

 
Contact Us - return to tranceaddict

Powered by: Trance Music & vBulletin Forums
Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Privacy Statement / DMCA
Support TA!