|
Re: Oordopjes
| quote: | Originally posted by Frenkieee
*knip*
|
Ik heb zelf Elacin ER20 S dopjes. Die ik alleen gebruik bij feesten in binnenlocaties. Ik wil eigenlijk dopjes op maat gemaakt voor als ik ga stappen. Ervaar de dopjes die ik nu heb als zeer prettig, omdat ik goed kan genieten van de muziek, maar geen last heb van een piep in de oren en ook nog eens de mensen om me heen goed kan verstaan.
De dopjes filteren niet het geluid, maar verlagen het aantal decibels tot een acceptabel niveau.
Nadeel is alleen dat ze niet op maat zijn en het na een uurtje of 3 a 4 dragen wel prettig is om ze een kwartiertje uit te doen, valt best mee dus. Cosmetisch is het zo dat je 2 stengeltjes uit je oren hebt steken, die sommige mensen opvallen, andere niet.
Ze kostten me 20 euro en zijn goed voor een jaar intensief gebruik. Aangezien ik ze alleen in binnenlocaties gebruiktte en niet bij het normale stappen, doen ze het 4 jaar later nog uitstekend.
Vanwege het "normale" uitgaan en het niveau van lawaai wat je in cafe's tegenwoordig hoort, wil ik toch eens kijken naar dopjes op maat. Maar die zijn wel weer flink prijzig, maar vallen wel weer minder op.
kwaliteit is wel hetzelfde.