Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > endre - Fever 8 (Mix set)
Pages (2): [1] 2 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Endre
lol space music

Registered: Apr 2002
endre - Fever 8 (Mix set)

Hej,

Tänkte jag skulle göra lite skamlös själv-promoting här eller bara dela med mig av glädje. Jag har min lilla radio show på trancesphere.com varje månad och känner att dettat setet blev tillräckligt bra för fler lyssnare. Så, ta en titt in på min sida, finns länkar på "News" till både episod 8 och 7.

www.endre-music.com

008
01.Electrovoya - Emotional Response
02.Oracle - Aries (Shane 54 Remix)
03.Ferry Corsten - Sweet Sorrow (Thrillseekers Remix)
04.Mirco de Govia - Voller Sterne (Super 8 Remix)
05.Above & Beyond - No One On Earth (Smith 6 Pledger Remix)
06.Signum - The TimeLord
07.Active Sight - Out of out Lifes
08.Randy Katana - In Silence (Ron van den Beuken Remix)
09.Endre - Kallocain (Robert Nickson Remix)

007
1.Markus Schulz pres. Elevation - Somewhere (Original Mix)
2.Solid Globe - Sahara (Markus Schulz Remix)
3.Brian Eno - An Ending (Leama & Moor Remix)
4.Above & Beyond - No One On Earth (Sonorous Remix)
5.Murat Uncuoglu - Azize
6.Marris - Egarnical
7.Lolo - Extended Horizon
8.Endre - I Kill for You

MVH
Alex

Old Post Oct-07-2004 10:42 
Click Here to See the Profile for Endre Click here to Send Endre a Private Message Add Endre to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
RebeL9
The Digital Blonde addict

Registered: Nov 2001
Re: endre - Fever 8 (Mix set)

quote:
Originally posted by Endre

5.Murat Uncuoglu - Azize

[/color]

Den e nice :E

Old Post Oct-07-2004 10:46  Afghanistan
Click Here to See the Profile for RebeL9 Click here to Send RebeL9 a Private Message Visit RebeL9's homepage! Add RebeL9 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Kaveh
Azizi

Registered: Feb 2004
Re: Re: endre - Fever 8 (Mix set)

quote:
Originally posted by RebeL9
Den e nice :E

mm den äger :E

- www.kavehazizi.com -
- www.myspace.com/kavehazizi -

Old Post Oct-07-2004 11:55  Sweden
Click Here to See the Profile for Kaveh Click here to Send Kaveh a Private Message Visit Kaveh's homepage! Add Kaveh to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
FredAcler
Supreme tranceaddict

Registered: Feb 2004

Det där såg inte dumt ut. Kommer definitivt att plocka hem dom

http://www.twitter.com/fredacler
http://www.youtube.com/user/fredaker77

Old Post Oct-07-2004 13:15  Sweden
Click Here to See the Profile for FredAcler Click here to Send FredAcler a Private Message Visit FredAcler's homepage! Add FredAcler to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Endre
lol space music

ok ok ok, vad tycker ni? lite comments då

Old Post Oct-08-2004 13:17 
Click Here to See the Profile for Endre Click here to Send Endre a Private Message Add Endre to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
CJ InterCity
Peter South

Registered: Jan 2004
Re: endre - Fever 8 (Mix set)

kommenterar 008:an eftersom jag bara hört den sofar: känns på något sätt lite typiskt att Voller Starne var med. vet inte varför, men det verkar som om den redan blivit lite överspelad. att du sedan hade Smith & Pledger mix av A&B är ju big respect, för alla andra jag sett spelar bara Gabriel & Dresden remix att du hade med Kallocain istället för I Kill For You var också bra, för den har jag inte hört på ett tag allmänna mixningen var bra, som vanligt...

Old Post Oct-08-2004 14:14  Germany
Click Here to See the Profile for CJ InterCity Click here to Send CJ InterCity a Private Message Visit CJ InterCity's homepage! Add CJ InterCity to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Glorie
Goodbye for now

King ahhhh kvalitétstrance!!!

fever 008

Emotional Response hade jag inte hört.. den var rätt bra
Aries hade jag inte hört.. den var grymt bra! lägligt eftersom jag brukar gilla vädurar oxå.. såna som har det som stjärntecken alltså
trean hade jag hört och jag gillar den låten skarpt riktigt mysig låt
sweet sorrow hade jag hört och den e jäkligt fin den oxå
femman hade jag inte hört den remixen av och den var ju faktiskt bättre än de andra remixar jag hört. No one on earth e typ första låten med A & B jag inte tokgillat :/
Timelord hade jag hört, men är inte nån ny favoritlåt som jag har. påminner för övrigt om en annan trancelåt som jag inte vet namnet på i skrivandets stund
Out of out Lifes hade jag visst hört men kände inte igen till namnet, vilket jag brukar göra. Love it! -weeeee.... tackar som tog med den!
In silence e bra... fast jag har börjat lessnat pyttelite på den.. fråga mig inte varför...
Kallocain e slutligen oxå den bra, fast jag har lyssnat för mkt på den oxå nu.

sen var det coolt hur den sluta gillar sånt! meehe mehee

vilken otroligt originell feedback jag ger.
tack för mixen i vilket fall.

fever 007

Somewhere e bra... fin låt
Sahara, njaaa.. sådär.. okej men inget mer.
trean.. hoho.. jag e väl den enda på hela Sweta som inte gillar An ending.. den ger mig inget rätt mjäkig låt.
fyran... hummm.. gillar fortfarande inte No one on earth... hade iofs inte hört Sonorous-remixen. Låter lite nyskapande allt och inte riktigt Sonorous? rätta mig om jag har fel.
femman hade jag inte hört sen innan... Murat och Marris, mysko artister, vilka är de? Murat var en rätt spännande låt (spec. spökrösterna) fast jag är inte såld efter första lyssningen.
Marris sen då.. humm.. neee. är inget fan utav den heller.
fast jag är lite konfunderad nu...vilken låt är det som spelas: 50:22? Lolo väl? rätt fin.. men jag tycker inte den e megabra.
I kill for you, ahh skönt att du gjort en ny låt Alex, för ja hade lessnat en smula på Kallocain Riktigt najz produktion!

gillar f.ö hur radiorösten säger "Endre live on trance bla bla, (ohörbart)"

plus att fever är ett bra namn för sets

p.s att ja inte säger nåt om mixningen betyder att den är klockren! Keep up the good job

Tom Cloud - Told You So

Old Post Oct-11-2004 19:54  Sweden
Click Here to See the Profile for Glorie Click here to Send Glorie a Private Message Add Glorie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
jofawe
Official Manb00bs of TA

Registered: Jan 2002

grymt bra mix ... första låten är helt underbar!

Old Post Oct-11-2004 20:04  Sweden
Click Here to See the Profile for jofawe Click here to Send jofawe a Private Message Visit jofawe's homepage! Add jofawe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Endre
lol space music

Tack för den långa reviewn Glorie
Tog med Sonorous remixen av NOOE bara för att den var så olika alla andra mixar. Murat och Marris var ganska intressant just för att dem är "okända".

Lolo - Extended Horizon är en av de bästa Lolo låtarna enligt mig, den har fått för lite attention.

Kallocain, jadu, man kan väl tycka vad man vill vid det här laget, har tröttnat på den själv, men promotion är promotion. Kul att "I Kill for You" går hem, skönt att höra.

jofawe tack för comments.

Old Post Oct-12-2004 07:41 
Vizay
immiNspired

Registered: Dec 2001

008 blir perfekt å ha i mp3-spelaren när jag e ute å kutar på morgonen

lyssnar igenom nu iaf, låter kanon hitills, sjyst tracklist också

batteries not included.

- dave

Old Post Oct-12-2004 12:13  Sweden
Click Here to See the Profile for Vizay Click here to Send Vizay a Private Message Visit Vizay's homepage! Add Vizay to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Insigma
poste utile.

Registered: Mar 2002

Thx for sharing Endre

stanymi, french tranceaddict...

+ 800 Vinyles ā vendre

Old Post Oct-18-2004 07:37  France
Click Here to See the Profile for Insigma Click here to Send Insigma a Private Message Visit Insigma's homepage! Add Insigma to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

Registered: Apr 2001

I see we have some international visitors

Tankar hem 007 nu... Ser att 008 har blivit borttagen... hur kommer det sig ?

Old Post Oct-18-2004 07:54  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > endre - Fever 8 (Mix set)
Post New Thread    Post A Reply

Pages (2): [1] 2 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackmaybe i'm ridiculous cause a lot of people might know it, this is a OLD TRANCE tune [2002] [2]

Click here to listen to the sample!Pause playbackNat Monday - Shades Of You [2002]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 02:59.

Forum Rules: