Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Kerry eller Bush?
Hur skulle du rosta?
You do not have permission to vote on this poll.
Bush 8 14.04%
Kerry 43 75.44%
Annan 6 10.53%
Total: 57 votes 100%
  [Edit Poll (moderators only)]

Pages (6): [1] 2 3 4 5 6 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
St_Andrew
I <3 NYC

Registered: May 2003
Question Kerry eller Bush?

Vilken skulle ni rosta pa om ni bodde i USA?

Old Post Nov-02-2004 18:45  Europe
Click Here to See the Profile for St_Andrew Click here to Send St_Andrew a Private Message Visit St_Andrew's homepage! Add St_Andrew to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ScuL
Hardtechno maniac

Registered: Mar 2002

enligt statistikerna skulle Bush få bara 16% av de röster i Europa så jag tror inte att det kommer att skilja sig så mkt här

Old Post Nov-02-2004 18:49  United Kingdom
Click Here to See the Profile for ScuL Click here to Send ScuL a Private Message Visit ScuL's homepage! Add ScuL to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

Registered: Apr 2001

Pest eller kolera.... bort med Bush iaf. den kåte stridspitten...

Old Post Nov-02-2004 18:50  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Aendy
Lifeaddict

Registered: Aug 2001

Kerry lätt... alltid demokrater oavsett... Jag blir nervös när djupt religösa människor är ledare för ett land!

You and me, me and you, we�re the only ones in our song?

Old Post Nov-02-2004 18:52  Nepal
Click Here to See the Profile for Aendy Click here to Send Aendy a Private Message Add Aendy to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Smekbar
I smek, there for I am.

Registered: Apr 2003

kerry. Bättre än Bush i de frågor jag bryr mig, och jag gillar inte heller riktigt det där med att en fundamentalist styr världens mäktigaste land...

Producer & Deejay :: http://www.smekbar.se

Upcoming release on GAD012 // Patrik Skoog, Crazy X-Ray vs. Michael Paul, Chris Binder, Smekbar // Sept 2005 http://www.giantanddwarf.com

Old Post Nov-02-2004 19:19  Iceland
Click Here to See the Profile for Smekbar Click here to Send Smekbar a Private Message Visit Smekbar's homepage! Add Smekbar to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mr_fisken
dancin

Registered: Oct 2003

Michal Moore

Old Post Nov-02-2004 19:28  Sweden
Click Here to See the Profile for mr_fisken Click here to Send mr_fisken a Private Message Add mr_fisken to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
RebeL9
The Digital Blonde addict

Registered: Nov 2001

Det här är ett väldigt intressant ämne och det gläder mig att någon tog upp det. Vi hade en hel föreläsning just om amerikansk politik ända från den amerikanska revolutionens dagar fram till idag.
Flera intressanta punkter togs upp. I synnerhet när det gäller Kerry. Många anser att Kerry är så mycket bättre än Bush men glöm då inte följande fakta om honom innan ni överöser honom med beröm:

1. Kerry för i princip samma aggressiva utrikespolitik som Bush.
2. Kerry röstade för en invasion av Afghanistan och Irak.
3. Kerry vill utvidga den amerikanska närvaron i Irak
4. Kerry stödjer Sharons bosättarpolitik ovillkorligt (därför har han starkt stöd av proisraelerna i Senaten)
5. Bara det faktum att Kerry använder sig av sina egna insatser i Vietnamkriget får väl de flesta att rygga tillbaka med avsmak. Är det något man som amerikan borde skämmas över så är det väl Vietnamkriget. Istället glorifieras Kerry för sina insatser i detta fasansfulla krig.

Det här är bara några av de punkter som visar på att skillnaden mellan Bush och Kerry är mycket mindre än många verkar tro. De flesta som stödjer Kerry har troligen sett någon av Michael Moores filmer och fått en rejält snedvriden bild av den amerikanska politiken.

Några fler saker som man inte bör glömma när det gäller USA (som ironiskt nog kallas möjligheternas land som är öppen för alla)

1. USA har aldrig haft en kvinnlig president, bara det faktum att länder som Indonesien och Pakistan haft kvinnliga premiärministrar är intressant.

2. En amerikansk president MÅSTE vara kristen och tydligt visa att han är troende. Kerry är katolik och Bush är protestant, den sistnämnde har upprepande gånger sagt att det var Guds vilja att han skulle bli vald som president. Att presidenten måste vara kristen är avgörande för att han ska bli vald. Är han inte kristen får han inte den kristna högerns röster. Med andra ord har ateister, muslimer och andra trosinriktningar ingen chans att bli presidenter.

3. Presidenten måste ha en fin och trygg bakgrund. Han måste ha gått på någon av de fina skolorna; Harvard, Yale eller Princeton

4. Enligt amerikansk lag måste presidenten vara född i USA. Med andra ord kan Arnold Schwarzenegger inte bli president oavsett om han skulle vara långt mer populär än någon annan kandidat.

5. Allra helst ska presidenten ha medaljer från något krig.

Som ni ser är det mycket strikta ramar för vem som kan bli president i USA.

Old Post Nov-02-2004 19:53  Afghanistan
Click Here to See the Profile for RebeL9 Click here to Send RebeL9 a Private Message Visit RebeL9's homepage! Add RebeL9 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Aendy
Lifeaddict

quote:
Originally posted by RebeL9

Det stämmer men han hade hamnade i en fälla som gjorde det omöjligt för honom att rösta på något annat vis. I ett tal han gjorde precis före så sa han en rad riktigt bra saker där han pekade på en rad fallgropar som kunde uppstå iom invasionen och som sedan såklart också uppstod pga Bush huvudlösa offensiv.

quote:

Några fler saker som man inte bör glömma när det gäller USA (som ironiskt nog kallas möjligheternas land som är öppen för alla)

1. USA har aldrig haft en kvinnlig president, bara det faktum att länder som Indonesien och Pakistan haft kvinnliga premiärministrar är intressant.

2. En amerikansk president MÅSTE vara kristen och tydligt visa att han är troende. Kerry är katolik och Bush är protestant, den sistnämnde har upprepande gånger sagt att det var Guds vilja att han skulle bli vald som president. Att presidenten måste vara kristen är avgörande för att han ska bli vald. Är han inte kristen får han inte den kristna högerns röster. Med andra ord har ateister, muslimer och andra trosinriktningar ingen chans att bli presidenter.

3. Presidenten måste ha en fin och trygg bakgrund. Han måste ha gått på någon av de fina skolorna; Harvard, Yale eller Princeton

4. Enligt amerikansk lag måste presidenten vara född i USA. Med andra ord kan Arnold Schwarzenegger inte bli president oavsett om han skulle vara långt mer populär än någon annan kandidat.

5. Allra helst ska presidenten ha medaljer från något krig.

Som ni ser är det mycket strikta ramar för vem som kan bli president i USA.

Nja, allting utom just lagen om att man måste vara född i USA är ju bara tradition även om det är tung tradition så är det inget som måste uppfyllas för att kunna bli president...

Old Post Nov-02-2004 20:05  Nepal
Click Here to See the Profile for Aendy Click here to Send Aendy a Private Message Add Aendy to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
RebeL9

Vad är det för fälla du syftar på?
Jag tror det är lätt att vara efterklok så här i efterhand som Kerry är för att fiska röster bland krigskritikerna.
Det är faktiskt en lag att man måste vara född i USA.

Old Post Nov-02-2004 20:14  Afghanistan
Click Here to See the Profile for RebeL9 Click here to Send RebeL9 a Private Message Visit RebeL9's homepage! Add RebeL9 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Aendy
Lifeaddict

quote:
Vad är det för fälla du syftar på?
Jag tror det är lätt att vara efterklok så här i efterhand som Kerry är för att fiska röster bland krigskritikerna.
Det är faktiskt en lag att man måste vara född i USA.

jag har glömt vad det var för "fälla" men när jag såg programmet (SVT-produktion) så kändes det självklart att han skulle hamna i dålig dager oavsett hur han betedde sig inför den omröstningen. F´resten, läser du inläggen du svarar på eller du bara tolkar fritt vad jag skriver?

Old Post Nov-02-2004 20:37  Nepal
ScuL
Hardtechno maniac

Registered: Mar 2002

quote:
1. Kerry för i princip samma aggressiva utrikespolitik som Bush.

Inte precis. Bush är en bonde som har ingen aning vad som pågår i världen utanför USA. Kerry är en person som vill helst samarbeta med FN och EU medan Bush var för otålig och började en krig utan att tänka efter konsekvenserna. Den som blir president nu får städa kaosen som Bush har skapat.

quote:

det var nödvändig..
quote:

3. Kerry vill utvidga den amerikanska närvaron i Irak

det är också nödvändig. annars får man aldrig ordning bland folket.

quote:

4. Kerry stödjer Sharons bosättarpolitik ovillkorligt (därför har han starkt stöd av proisraelerna i Senaten)

det är absolut inte bra men ibland måste man göra komprisser, om man skulle vara 100% ärlig blir man aldrig president. f.ö. tycker jag personlig att det blir dags att US sluter med att stödja Israel som det är barn som kan inte handla sina problemer själv.

quote:

5. Bara det faktum att Kerry använder sig av sina egna insatser i Vietnamkriget får väl de flesta att rygga tillbaka med avsmak. Är det något man som amerikan borde skämmas över så är det väl Vietnamkriget. Istället glorifieras Kerry för sina insatser i detta fasansfulla krig.

patriotism är ganska viktigt i valet.
det gäller samma argumenter som jag använde övanför

Old Post Nov-02-2004 20:41  United Kingdom
Click Here to See the Profile for ScuL Click here to Send ScuL a Private Message Visit ScuL's homepage! Add ScuL to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
RebeL9

quote:
Originally posted by Aendy
jag har glömt vad det var för "fälla" men när jag såg programmet (SVT-produktion) så kändes det självklart att han skulle hamna i dålig dager oavsett hur han betedde sig inför den omröstningen. F´resten, läser du inläggen du svarar på eller du bara tolkar fritt vad jag skriver?

http://www.expressen.se/index.jsp?a=68872 <- citat ur artikeln:
"Förhoppningar uttalades också om att USA nu äntligen kanske ändrar sin grundlag så att också medborgare födda utrikes får väljas till president."

Ja varför skulle jag inte läsa inläggen?

Old Post Nov-02-2004 20:47  Afghanistan

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Kerry eller Bush?
Post New Thread    Post A Reply

Pages (6): [1] 2 3 4 5 6 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackone mr sam's set ID [2003] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackSister Bliss - "Deliver Me" [2006]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 14:07.

Forum Rules: