mijn eerste edm cd was in 1992, serieus beats volume 5. Ook daarvoor sprak het genre mij al aan. Heb hier ook nog ergens een cassete van turn up the bass.
Na die serieus beats nog geëvolueerd via 2 unlimited, cappela, 2 brothers on the 4th flour, culture beat, ice mc en dergelijke. Ooit nog even naar happy hardcore geluisterd om dan rond 1997 definitief de richting van trance uit te gaan.
In de jaren tachtig met synthesizer, tegen de jaren 90 met Euro-House/ Dance: 2 Unlimited, etc
Jan-19-2005 16:47
FUSyke
Supreme tranceaddict
Registered: May 2004
2 Unlimited
Jan-19-2005 17:04
Kaidreas
Lord of the offtopics
Registered: Dec 2003
echte trance.
club system 16
eerste track: yves deruyter-the rebel... nog altijd een vette plaat.
Jan-19-2005 17:15
Jasperovitsj
Zehra roxorzz my boxorzz
Registered: Apr 2004
Eerst rond m'n 12de een rockperiode gehad (REM, Oasis op hun hoogtepunt), en dan stilaan - door het uitgaan naar de eerste fuifkes - dance muziek beginnen apprecieren. Dan Top Hits 97 gekocht omdat er 2 nummers opstonden die ik absoluut geweldig vond, namelijk Fiocco - Afflitto en Natural Born Deejays - A Good Day. En vanaf dan is de bal aan het rollen gegaan en bleef ik meer en meer dance ontdekken. Ik had toen ook enkele vrienden die naar Hardcore luisterden, dus ik heb dat ook even uitgeprobeerd, maar uiteindelijk zei me dat niks. En dan terug meer en meer dance beginnen beluisteren, en mijn smaak is dan meer en meer naar trance geëvolueerd. Ondertussen ook nog uitstapjes gemaakt naar House (I still love Ian Pooley! ) en techno, maar uiteindelijk heb ik mezelf gevonden in progressive een jaar of 2 geleden...
hm echten trance bij mij pas 2001 ofzow. kzou begot niet weten met welke nummers, kweet wel nog dak in m'n beginperiode heeel veel van tiësto downloade (ahhh audiogalaxy, waar zijn de tijden)
:edit: i'm a genious!! kheb via de verkenner gecheckt welke m'n oudste mp3's zijn, en zo gezocht naar de eerste tranceplaat dertusse. Het blijkt Gouryella - gouryella te zijn, op 22/07/'99 =), wat natuurlijk niet wil zeggen dat EDM toen begon voor mij...
Jan-19-2005 17:31
Freezel
LOST
Registered: Dec 2001
quote:
Originally posted by Pumaz
Bedoel je niet eind jaren tachtig?
Dat bedoel ik ka, is ook al zo lang geleden
Jan-19-2005 17:34
Gladius
Supreme tranceaddict
Registered: Apr 2002