|
| quote: | Originally posted by Yarnie
Komen juist bijna alleen maar amsterdammers. De jordaan is een echte volksbuurt en de meeste mensen die op het festival komen wonen daar in de buurt. Dus zal wel meevallen met die toeristen |
Gelukkig dat JP netzoveel Amsterdammer is als ik Rotterdammer ben. We wonen er evenver vandaan ongeveer dan 
| quote: | Originally posted by jp
Ja tuurlijk |
Lange tenennnnnnnnn!
Nou, Den Haag heeft ook vette dingen te doen, ik denk dat ik er even een thread voor ga openen, kijk 
Koeien Parade
Van 24 december 2004 tot en met 23 januari 2005 vindt in de binnenstad van Den Haag de EU Koeien Parade plaats. De totstandkoming van de EU koeienkudde is een gezamenlijk initiatief van de Nederlandse Ambassadeur in Praag en de organisatie van de Praagse Cow Parade geweest. De doelstelling van het project was de per 1 mei 2004 uitgebreide Europese Unie dichter bij de bevolking te brengen. De koeien vertegenwoordigen de 25 EU lidstaten en de Europese Commissie. De meeste koeien zijn beschilderd met nationale symbolen, zo pronken er tulpen op de Nederlandse koe en heeft de Finse koe een kerstmuts op.
In het kader van het Nederlandse EU voorzitterschap heeft Mininster Cees Veerman van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit deze kudde overgenomen. Een belangrijk deel van de opbrengst is aan een kinderziekenhuis in Tsjechië geschonken. Gedurende het EU-voorzitterschap hebben de koeien op diverse locaties gestaan. De EU kudde was voor het eerst afgelopen zomer te zien in Praag waar het onderdeel uitmaakte van de Cow Parade. Tijdens de informele Landbouwraad is de kudde zowel op het Binnenhof als op de Keukenhof tentoongesteld, waarna ze richting Brussel is afgereisd en daar tijdens de Europese Raadsvergaderingen de gangen van het Raadsgebouw van de EU heeft verrijkt.
Wandelroute
En nu zijn de koeien voor het publiek te bezichtigen in Den Haag. De kudde is zo geplaatst dat zij op een wandelroute van ongeveer een klein uur te bezichtigen is. De neuzen van de koeien wijzen u de juiste richting. Een routebeschrijving met de foto’s van de koeien is gratis bij de VVV in Den Haag te verkrijgen.

Weet je hoe vet, daar komen alleen de ECHTE Hagenezen, he Vicky? 
Last edited by SnuggLe on Jan-14-2005 at 19:31
|