|
|
|
|
 |
Wildfir3
Seriously Opinionated

Registered: Jul 2003
|
|
|
Jan-13-2005 12:14
|
|
|
 |
 |
|
 |
 |
dj Zevan
Hunting Orion in progress
Registered: Dec 2001
|
|
|
Ik ben totnutoe gespaard gebleven van grote complicaties
ooit in het 4de leerjaar ns n hersenschudding gehad, met hoofd op de rand vh bad gevallen
qua gezondheid heb ik ook niet echt te klagen, de laatste 2 maanden heb ik wel wat meer last van mn spijsvertering, kan niet zoveel meer verdragen als ervoor, misschien doordat ik redelijk wat ben afgevallen
verder zit er altijd wel 1 neusgat verstopt, vooral snachts last van, moet ook geregeld neusspray gebruiken, maar probeer dat toch te beperken, schijnt dat ge dat maar max 10dagen achterelkaar moogt gebruiken, zou vernauwing van (bloed)vaten knn veroorzaken
en in de zomer bij droog weer heb ik gemakkelijk last van mn keel, de laatste jaren telkens n 1 of 2 zware keelontstekingen gehad tijdens de zomer
Bij de voetbal heb ik ook nog geen echt zware blessures gehad,
ooit 5 weken niet mogen meedoen wegens scheur in lies
en vorig jaar 6 weken niet mogen spelen wegens verrekking van knieligamenten, daar heb ik toch wel n half jaar mee gesukkeld
en van mn lies heb ik de laatste tijd ook terug meer last, wsch door het vele lopen
Jan-13-2005 13:02
|
|
|
 |
 |
Jasperovitsj
Zehra roxorzz my boxorzz

Registered: Apr 2004
|
|
|
Ik ben een fragiel manneke
- Al m'n vingers en beide polsen al in verschillende ongelukjes verstuikt, gekneusd of gebroken - of tussen de autodeur
Het ging zelfs zo ver dat telkens ik op de Spoed arriveerde, de dokters zeiden: zijde daar weer!? 
- Door een genetische afwijking (een slechte rug is bijna een kenmerk geworden van alle leden van m'n familie langs vaders kant) heb ik enkele wervels in m'n rug die niet correct gevormd zijn. Daardoor zitten de spieren en pezen ook niet correct aangehecht, waardoor ik constant rugpijn krijg. Toen ik 15 was kreeg ik een laatste groeischeut en is het probleem echt accuut geworden. Gevolg: verplicht een half jaar moeten stoppen met sport en kine volgen, en dan was het nog niet echt beter. Nu gaat het relatief beter omdat ik gestopt ben met groeien en in de loop van de jaren sterke buik- en rugspeiren heb aangemaakt. Maar ik ga de rest van m'n leven wel met rugpijn blijven zitten. Ik kan bijvoorbeeld niet lang in dezelfde houding blijven staan of zitten, want na een uur sterf ik van de pijn. En ik moet ook enorm oppassen met hoe en wat ik optil...
Kans is heel reëel trouwens dat ik later de ziekte van Bechteref ga krijgen - it runs in the family -, waardoor mijn rugwervels beginnen verkalken en aaneengroeien.
- Op kamp met de 14 jarigen bij de CM tijdens een bergwandeling m'n knie overbelast waardoor stappen een hel werd. Maar aangezien er geen andere weg naar beneden was dan te voet moest ik wel stappen. Ik ben 3 uur na de rest aangekomen, en de rest van de vakantie ni meer mee mogen gaan wandelen. Maar het kon erger: een ander meisje in onze groep had haar knieën geblokkeerd en kon die gewoon niet meer plooien. Die heeft dus een week met gestrekte benen moeten zitten en liggen, iets anders kon ze niet doen...:s
- Op reis met de Gelmel enkele jaren geleden een paar dagen last van maagpijn en zwaar intern gerommel, maar ik dacht dat het gewoon lag aan het slechte eten en het weinige slapen daar. Na een paar dagen toch naar een dokter geweest, en die stuurde me meteen door naar het ziekenhuis => accute blindedarmontsteking. Diezelfde avond nog dringend geopereerd, anders was m'n blindedarm gesprongen. Daar 6 dagen in het ziekenhuis gelegen tussen arrogante, compleet onzorgzame franse k*tzusters die me niks gunden of niet hielpen wanneer ik iets vroeg. Ik vertelde ze (gedetailleerd, en in het Frans nota bene, die moeite deed ik dan wel) van m'n rugletsel en dat ik daarom kapot ging van de pijn. Maar niks hé, zelfs geen f*cking pijnstiller gekregen!! :whip
- Vorig jaar een cyste in m'n linkerknie die is gesprongen - tijdens de les nota bene - waardoor m'n hele knie vol zat met etter, slijm en andere vuiligheid. Buiten de ongeloofelijke pijn (geen stekende pijn, maar zo'n constante "sore" pijn) 3 weken mijn linkerbeen niet kunnen gebruiken, en pas na 3 maanden terug fatsoenlijk en pijnvrij kunnen gaan sporten.
- Vorige maand tijdens een zaalvoetbaltrainig onderuitgemaaid door een iets té enthousiaste veldvoetballer. M'n enkelbanden verrekt, een week er amper op kunnen steunen. Toch nog gevoetbald dat weekend (anders spelerstekort, en ik háát stil moeten zitten door blessures), en dat was géén goed idee! Maar nu gaat het al beter, alhoewel het maar niet volledig lijkt te genezen...
- Over ziektes valt er ni zo veel te vertellen bij mij. Ik ben niet vaak ziek (leve de weerstand die ge van outdoor-atletiek krijgt), ena ls ik ziek ben is het vaak gewoon een griepje of keelonsteking die snel over is.
Jan-13-2005 13:59
|
|
|
 |
All times are GMT. The time now is 07:49.
Forum Rules: