|
| quote: | Originally posted by Kamelen
ta 2 likadana skivor.. (2 av samma release) .. och spela upp exakt samtidigt.. eller så kan du väl ta en skiva.. och spela upp på spelare #1 och ta tid.. samma sak med spelare #2 .. =) (= kram! |
Tyvärr har jag inte två skivor av samma release - polaren har ett par skivor som jag också har, däremot vet jag inte om det är 110% säkert eftersom deformationer på skivan också kan bidra till att de glider ifrån varandra...en lätt liten böjning på ena skivan kan göra skillnad - isf får jag testa detta med två sprillans nya plattor. Att ta tid vet tror jag heller inte är speciellt accurate eftersom jag då hade behövt ett atomur för att märka någon skillnad...den svajar (om den nu gör det, eller det bara är jag som är dum i huvudet) trots allt inte så mycket att det orsakar trainwrecks, men väl klapp klapp...nåväl, ska ta och lyfta upp tallrikarna och se om jag hittar något konstigt där nere...skulle det vara ett hack magneten så tar jag fan livet av mig alltså...jag gissar på att det inte är den precis billigaste delen att byta ut...
en annan lösning vore ju att spela upp en skiva och spela in på datorn via line-in och bränna skiten, och sedan spela på CD-spelaren samtidigt som på skivspelaren...
www.laszlo.se
|