|
|
|
|
 |
Dark Apostle
Went metal

Registered: Aug 2002
|
|
|
| quote: | Originally posted by Phortastic
en ik kan geen 40 opties derin zetten. (kan ik in theorie wel, maar vind ik wat overdreven  |
tssss, oftwel doede ne poll goed oftewel doedem niet 
| quote: | | Originally posted by Phortastic En hardcore da noem ik gene muziek, sorry ;x |
En wat betreft EBM en Industrial niet kennen, dat is een gat in uwe cultuur. EBM is de voorloper van EDM (ondertussen volledig gemoderniseerd door groepen zoals Suicide Commando, Hocico, Evil Toy....en de creatie van het het schaamteloze Futurepop-genre), de belgische pioniers waren niemand minder dan Front 242, The Klinik, etc en hedendaagse industrial wordt gekenmerkt door machinale geluiden en rythmes. Industrial vind je nu terug binnen de Metal (Rammstein, Nine Inc Nails), Electro/Goth (S.I.N.A., Converter, Combichrist) en Hardcore (Ophidian, Catscan, Hellfish, Radium)
Maar als je Industrial zegt in Nederland denken vele aan Industrial Hardcore en in België denken we meer aan Industrial Electro, België heeft in mijn ogen hier het groter gelijk omdat Industrial het products is van de vraag naar een hardere EBM vorm ergens eind jaren '80, begin '90.
PS: EBM staat voor Electronic Body Music
Jan-22-2005 16:25
|
|
|
 |
 |
Phortastic
It's Majik !

Registered: Jun 2004
|
|
|
| quote: | Originally posted by Dark Apostle
En wat betreft EBM en Industrial niet kennen, dat is een gat in uwe cultuur. EBM is de voorloper van EDM (ondertussen volledig gemoderniseerd door groepen zoals Suicide Commando, Hocico, Evil Toy....en de creatie van het het schaamteloze Futurepop-genre), de belgische pioniers waren niemand minder dan Front 242, The Klinik, etc en hedendaagse industrial wordt gekenmerkt door machinale geluiden en rythmes. Industrial vind je nu terug binnen de Metal (Rammstein, Nine Inc Nails), Electro/Goth (S.I.N.A., Converter, Combichrist) en Hardcore (Ophidian, Catscan, Hellfish, Radium)
Maar als je Industrial zegt in Nederland denken vele aan Industrial Hardcore en in België denken we meer aan Industrial Electro, België heeft in mijn ogen hier het groter gelijk omdat Industrial het products is van de vraag naar een hardere EBM vorm ergens eind jaren '80, begin '90.
PS: EBM staat voor Electronic Body Music |
aha 
mja ik beperk het tot EDM he 
3. Immer 2 (Mixed By Michael Mayer)
4. Peter Gun - Friendly Fire
5. Thomas Schumacher - Home
6. Recorded In Rotterdam (Mixed By Michel De Hey)
7. Boogybytes Vol. 01 (Mixed By Kiki)
8. Addicted 1 (Mixed By Kosmas Epsilon)
|
|
Jan-22-2005 16:32
|
|
|
 |
 |
Dark Apostle
Went metal

Registered: Aug 2002
|
|
|
| quote: | Originally posted by Kaidreas
electro/goth? is gewoon van elektro heel veel weg van goth, of is dat nog en ander genre buiten elektro.
want elektro en goth----> ik zie het verband niet echt
|
de reden dat electro en goths samen gaan komt door de jaren 80 wanneer de toen bestaande gothic-scene in aanraking kwam met wave en electro-pop.
Ondertussen behoort Medieval, Dark Ambient, Dark Techno, Metal, Industrial, etc ook tot de gothic-scene dankij een aantal afgesprongen richtingen en andre scenes die aanrakingspunten hebben met de gothic scene zoals de rivet-head (industrial), metal-head (metal), candy-raver (futurepop, dark techno, hard tech, ebm), etc
Sinds heden heeft de trancenicht ook zijn toetreding gevonden hier in België (ikke) en aan de remixen/remakes releases van VNV Nation, Apoptygma Bezerk, Anne Clark, Covenant, Front 242, Devision, The Cure, Wolfsheim, etc te zien ben ik niet de enigste.
Ik dacht toch dat ik al eens deze hele zever had uitgetypt, of zaag ik nu al zoveel dat ik niet alleen nimeer weet waarover ik al heb zitten zeveren, maar ook dat ik niet kan herinneren waarover ik nog moeten beginnen zeveren? ....damn
Jan-22-2005 17:12
|
|
|
 |
 |
|
 |
All times are GMT. The time now is 10:51.
Forum Rules: