Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Duh!
Pages (2): [1] 2 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Aendy
Lifeaddict

Registered: Aug 2001
Duh!

Hmm... jag är fortfarande lite putt över helgen och var tvungen att gå in på YOSTHLMs hemsida för att hitta lite virke till mitt pyrande hat mot dessa anskrämliga ursäkter till individer och finner följande citat (något som förövrigt Mattias, Gabys polare, berättade för mig redan på Twisted men som jag inte riktigt trodde kunde stämma.)En recension av en nattklubb:
quote:
Kim
Grodan Sergel, lördagar, 22-03

Ingen förstår varför det inte gjordes för tre år sen, men nu har äntligen Vietnaam och Sleepy startat en klubb! Och detta tillsammans med bartenderlegenden Joakim "Fucke" Brännström och Fredrik Dahlgren. Förutom prettostuket på pressutskicket, som iofs visar på att de är redo att ta över 76s gamla lördagshäng (76 låg tidigare på IT-grodan), så är allting perfekt på pappret. Och det fungerar i verkligheten också! Av skivbolagshiphoppare, för skivbolagshiphoppare. Och hiphopstockholm har fått den elitklubb den så länge har saknat! En hiphopklubb där man kan stå i kostym och dricka Crystal och det är FEDT respekt. En hiphopklubb som faktiskt är jiggy på riktigt! För hur jiggy är det med massor av fattiga förortskids som inte minglar utan bara dansar?

Misstänker att iaf Fruktsoppa kommer reagera över detta. Men har inte dessa desillusionerade männsikor missat hela poängen med hiphop eller för den delen MUSIK?

You and me, me and you, we�re the only ones in our song?

Last edited by Aendy on Nov-05-2001 at 22:15

Old Post Nov-05-2001 21:59  Nepal
Click Here to See the Profile for Aendy Click here to Send Aendy a Private Message Add Aendy to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
[A|ienFactory]
trancEaddict in JAIL

Registered: Dec 2001
Re: Duh!

Det är människor som lever förr att klaga på allting, och vara negativa. De föds utan någon som helst musiksmak, vilket är ett handikapp. Det förklarar nonchalant och negativt beteende.

Old Post Nov-05-2001 23:25 
Click Here to See the Profile for [A|ienFactory] Click here to Send [A|ienFactory] a Private Message Visit [A|ienFactory]'s homepage! Add [A|ienFactory] to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Virus
yes

Registered: Oct 2001

Var har du hittat det här?? Kan det verkligen vara på allvar?

"För hur jiggy är det med massor av fattiga förortskids som inte minglar utan bara dansar?"

*Ryser*

Old Post Nov-06-2001 14:24  Sweden
Click Here to See the Profile for Virus Click here to Send Virus a Private Message Add Virus to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Aendy
Lifeaddict

quote:
Originally posted by King of Clubs
Var har du hittat det här?? Kan det verkligen vara på allvar?

www.yosthlm.com finns detta plus fler djupingcitat. Tyvärr är det allt för sant.

Old Post Nov-06-2001 15:31  Nepal
Click Here to See the Profile for Aendy Click here to Send Aendy a Private Message Add Aendy to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
robstar
Excited

Registered: Nov 2001

Va ere ja hör, shit va tar världen vägen!

De kommer ju va trevligt folk där,., BARA MUPPAR!!!

fan va ja lackar på sånt där.......

Old Post Nov-06-2001 15:47  Sweden
Click Here to See the Profile for robstar Click here to Send robstar a Private Message Add robstar to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix

Registered: May 2001

eftersom vi vet hur fel de har, är det ju bara att inte bry sig

Old Post Nov-06-2001 16:12 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Aendy
Lifeaddict

quote:
Originally posted by reveal
eftersom vi vet hur fel de har, är det ju bara att inte bry sig

Jo, men problemet är att vi är lite beroende av dem. Det är ju lätt att undvika deras egna små klubbar för inbördes beundran. Men dels ligger de inne med mycket pröjs och kontakter och gör det möjligt att ta hit stora artister även i vår genre och dels så kommer de gärna och lägger sig i på ett eller annat sätt på "vårat" område (tex. Twisted-festen i helgen).

Old Post Nov-06-2001 16:30  Nepal
Virus
yes

Registered: Oct 2001

Var inne på siten och blev ännu mer upprörd..

Såna här människor får en att bli illamående. Ett annat galet exempel är www.lyxpiraya.nu "Sajten för Er tjejer som är finare lyxigare och.." Kommer komplett med fotogalleri på fulla "östermalmsbrats" och allt..

Old Post Nov-06-2001 16:34  Sweden
Click Here to See the Profile for Virus Click here to Send Virus a Private Message Add Virus to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix

Registered: May 2001

tja.. visst fan är de störiga, men tycker inte de att vi är lika störiga? jag menar det har ju med vad man själv tycker att göra helt enkelt, alla måste accepteras...

jag tycker naturligtvis inte heller om dom, men men...

Old Post Nov-06-2001 17:03 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Dj Memento
Senior tranceaddict

Skall erkännas att jag inte kollat runt nåt nämnvärt på YO-siten (så jag har bara läst det som sagts här) men försöker dom inte bara vara ironiska/sarkastiska istället för urblåsta?

Old Post Nov-06-2001 17:47  Sweden
Click Here to See the Profile for Dj Memento Click here to Send Dj Memento a Private Message Add Dj Memento to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Ravesquad
Supreme tranceaddict

Registered: Sep 2001

quote:
Originally posted by reveal
tja.. visst fan är de störiga, men tycker inte de att vi är lika störiga? jag menar det har ju med vad man själv tycker att göra helt enkelt, alla måste accepteras...

jag tycker naturligtvis inte heller om dom, men men...

Håller me dig reveal, förstår inte riktigt heller varför man ska ödsla energi på folk man inte gillar..

Old Post Nov-06-2001 20:43  Sweden
Click Here to See the Profile for Ravesquad Click here to Send Ravesquad a Private Message Add Ravesquad to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Aendy
Lifeaddict

quote:
Originally posted by Dj Memento
Skall erkännas att jag inte kollat runt nåt nämnvärt på YO-siten (så jag har bara läst det som sagts här) men försöker dom inte bara vara ironiska/sarkastiska istället för urblåsta?

Man skulle kunna tro det och ännu hellre hoppas på det, men tyvärr, det är nog inte så. De försöker gärna skapa en image av "bratpack" och överöverklass. Man skulle kunna skratta åt mycket på sidan men i de flesta fall är det allvarligt menat.

Old Post Nov-06-2001 21:00  Nepal

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Duh!
Post New Thread    Post A Reply

Pages (2): [1] 2 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackNow the file works: Gecoverte Titelmelodie von "Ein Fall für Zwei " [2003] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackBig Thrills - "Donna Does Pills" [2003]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 11:40.

Forum Rules: