Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > Hier dan het beloofde verhaal en de FTP link naar 2 nummers van mij!
Pages (4): [1] 2 3 4 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
mido
God is a DJ, So am I

Registered: Jun 2001
Hier dan het beloofde verhaal en de FTP link naar 2 nummers van mij!

Ok dan! Hier komt mijn verhaal wat betrefd mijn muziek ervaring met platenmaatschappijen.

Ik geef alvast een tipje van de sluier voor de mensen die ook muziek maken! Onderteken NOOIT iets meteen! Laat er ten allertijden iemand naar kijken! Bij voorkeur een Advocaat, er zijn advocaten die speciaal in de muziek zitten. Ja dit kost wat stuivers maar je bent wel zeker.

Goed ik ga beginnen.

Ik maak nu een jaar of 7 muziek inmiddels waarvan een jaar of 4 met mijn beste vriend.
Na verloop van de jaren kregen wij het idee dat het eens tijd begon te worden dat we een platenmaatschappij zouden vinden die onze muziek mogelijk zou kunnen en willen uit brengen. Na heel veel telefoontjes met verscheidene platen maatschappijen. Op een gegeven moment kwamen we uit bij het toenmalig Magic Green Productions (juist de naam erbij vermelden! ) En tegenwoordig heten ze meen ik Mandance Productions zitten voor zover ik weet ook achter de Rebound hardcore feesten.

We zitten nu inmiddels in Februri 2000, we hebben een afspraak gemaakt met William Jordens. Hij is degene die over de house producties gaat.

We kwamen zoals gewoonlijk te laat op onze afspraak maar dat maakte niet uit. En we gingen meteen naar beneden de studio in om te gaan luisteren naar onze DEMO. 7 minuten was het akelig stil en het zweet gutste onder mijn oksels vandaan.

Nadat William het nummer had geluisterd samen met zijn compagnon Jim keken ze mekaar aan en zeiden direct. Dit willen we hebben!!!!

Moet nog wel uitgewerkt worden en goed afgemixd! Maar dit heeft zeker Hit potentie! (het desbetreffende nummer zet ik ook wel online).

Een goede week later gingen we dan de studio in om Horizon af te werken. Het is ons kindje geworden en zal het altijd blijven ook ondanks de nare herrinneringen eraan.

Na een week of 3 a 4 hard zwoegen was het nummer dan eindelijk zoals wij dat wilde en kon hij afgemixed gaan worden en door de Finalizers heen. En als dat gebeurt zou zijn kon er gepraat gaan worden met de echte platenmaatschappijen (Je kon Magic Green Productions zien als tussen persoon).

Het nummer was in zijn geheel af en toen kwamen de contracten op tafel. Eerst wilde ze ons een contract voor 3 jaar aansmeren maar dat hebben we niet gedaan. Dus toen kregen we een contract voor 1 track voor ons neus. Dat leek ons beter want dan konden we na Horizon gewoon verder zonder gezeik te hebben (dachten we (fout nummer 1 dus)).

Maarja we waren zo dol anthausiast dat we die pen pakte en zonder te lezen direct ondertekende (fout nummer 2).

Nadat we getekend hadden dolblij naar huis toe! Want er zou dan eindelijk een plaat uit gaan komen.

Thuis gekomen stond de champagne al klaar en werd direct open getrokken.

Na enkele weken niets gehoord te hebben kregen we in ene het bericht dat Armin van Buuren een remix van het nummer wilde maken en dat Tiësto hem ook heel gaaf geworden vond.

Dus het verhaal werd echt met de dag mooier en mooier.

Er gingen weer een paar weken van niets horen overheen, toen kregen we in ene het bericht dat Armin hem niet kon remixen in verband met de kosten die hij zou rekenen. Jullie mogen best het bedrag weten, het ging hier om 15.000 gulden. Ja dat is best veel geld.

Toen ze daar vanaf gestapt waren zou er iemand van de platenmaatschappij Astral (de platenmaatschappij die Horizon uiteindelijk uit wilde brengen) Horizon gaan remixen.

En je raad het al ook daar hoorde weer helemaal niets van. Wat bleek nou. Degene die hem zou remixen (ken zijn naam niet) kon de Lead Sound niet inspelen die was te ingewikkeld. Dus weer vette pech voor Maikel en Ricardo want zonder remixen kon de plaat niet uitkomen.

Maar dat was nog het kleinste probleem want in princiepe konden wij voor degene die de remix zou maken de melodie in kunnen spelen.

Het anders probleem was het voorschot wat we zouden krijgen. Ze hebben ons eerst lekker zitten maken met een hele vette synthesizer ter waarde van 3400 piek (Nordlead 2). Dus dat zagen we wel zitten. Maar ook die droom vloog weer heel snel weg. Na nog wat loze beloftes zou het voorschot dan 1000 gulden netto wezen.

Gingen wij wel mee akkoord want wij wilden gewoon onze plaat uitgebracht hebben. En we zijn trouwens een maand of 4 verder nu terwijl er in het contract stond dat de plaat binnen 90 dagen uitgebracht moet wezen.

Het word een beetje lang zo, maar daar had ik al voor gewaarschuwd.

Ik zal het even kort maken het einde.

Goed het ging uiteindelijk zo dat Astral de 1000 gulden niet wilde betalen omdat we beginners zijn.
Magic Green heeft heel lang zitten zeiken omdat geld maar Astral hield voet bij stuk.

En na bijna een jaar krijgen we een mailte van Magic Green Productions dat de plaat NIET uit zal komen..........

En dan is dat nog niet alles.....

Het contract wat we getekend hadden bleek dus zo in mekaar gezet te zijn dat we voor ons leven getekend hadden en niet voor 1 plaat.
Althans dat moet ik goed zeggen. Als wij onder de naam CumLaude door hadden blijven gaan dan hadden we aan ze vast gezeten.

We hebben nog steeds geen goede naam trouwens dus help me mee te verzinnen.

Ik weet niet echt veel meer dit is wat er ongeveer gebeurd is.

Ik laat het hier wel bij want anders wordt het te lang want het verhaal gaat nog veel verder.

Hieronder dan de link:

Er staan 2 nummers:

View 2 the Future (ons laatste nummer)
Horizon Short Edit (ons kindje)

FTP Host: games.ecsoft.nl
Port: 21
User ID: tranceaddict
Password: tranceaddict

Groetjes Maikel
En houd jullie ogen open hè!!

Old Post Nov-08-2001 21:19  Netherlands
Click Here to See the Profile for mido Click here to Send mido a Private Message Visit mido's homepage! Add mido to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mido
God is a DJ, So am I

Nog even een mededeling over "View 2 the future".

Er zijn twee kandidaten die mogelijk geïntereseerd zijn in het nummer en dat zijn:

1. EDM Records (een duitse Hardtrance platen label)
2. Piet Bervoets (Rank 1)

De versie die af is die (nog) niet online staat wordt zeer spoedig naar hun gemaild en ik hou jullie op de hoogte van de reacties.

Charley Lownoise was zeer te spreken over het nummer.

Old Post Nov-08-2001 21:27  Netherlands
Click Here to See the Profile for mido Click here to Send mido a Private Message Visit mido's homepage! Add mido to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
eXos
The Delight

Registered: Jan 2001

Damn, das nog eens wat je KUT kunt noemen zeg. Jullie zijn dus aan beide kanten flink genaaid. Dit lijkt me wel verrekte moielijk om daarna nog verder te gaan. Wantrouwend al aankloppen bij een platenmaatschappij met een plaat geeft natuurlijk ook geen goed gevoel. Hopeliojk zal het in de toekomst beter gaan met jullie plaatjes enzo.

FF over de 2 platen op je ftp:
OK dan, vet cool!!! Ik zal wel ff luisteren. M'n mening over de platen zal i k ook nog wel laten horen/merken...

GReeTZ

Last edited by eXos on Nov-08-2001 at 21:40

Old Post Nov-08-2001 21:31 
Click Here to See the Profile for eXos Click here to Send eXos a Private Message Visit eXos's homepage! Add eXos to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mido
God is a DJ, So am I

quote:
Originally posted by !_PeTrUs_!
OK dan, vet cool!!!

Ik zal wel ff luisteren. M'n mening over de platen zal i k ook nog wel laten horen/merken...

THX!!

Ik hoop dat je het wat vind!

Old Post Nov-08-2001 21:34  Netherlands
Blik
The Almighty Blik

wat een vernaaid verhaal zeg, maar nu ik dit hoor, ben ik wel zwaar benieuwd naar jullie tune

ik hoop dat het uiteindelijk nog wel wat gat worden met jullie, zou wel extreem vet zijn

ik down ze nu met 50 kb/s, mooi snelheidje dus

Old Post Nov-08-2001 21:34 
Click Here to See the Profile for Blik Click here to Send Blik a Private Message Visit Blik's homepage! Add Blik to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mido
God is a DJ, So am I

quote:
Originally posted by Blik
wat een vernaaid verhaal zeg, maar nu ik dit hoor, ben ik wel zwaar benieuwd naar jullie tune

ik hoop dat het uiteindelijk nog wel wat gat worden met jullie, zou wel extreem vet zijn

ik down ze nu met 50 kb/s, mooi snelheidje dus

hehe

stiekem op de server van mijn werk gezet! :P

Old Post Nov-08-2001 21:37  Netherlands
eXos
The Delight

Ok, mening:

Ik vind de structuur van de platen erg goed. Alles loopt lekker over in elkaar. Mooie opbouw van de nummers.
Het enige negatieve (klein puntje maar hoor!!) vind ik die happy riedeltjes erin (View 2 the future, riedeltje waarmee het begint en eindigt ), ben ik zelf nml niet zo'n voorstander van. Het stuk tussen 3min44 en 7min21 (View 2 the future) vind ik wel weer erg lekker klinken, leuk gedaan met dat drum geroffel, dat pept het nog een beetje meer op. Maar goed, ik zou het je zeker niet na kunnen doen & vind dat jullie het erg goed in elkaar hebben gezet.

Conclusie: nadat ik m een paar keer heb geluisterd klinkt ie beter en beter en erger ik me minder aan het riedeltje. Toppertje!!!

PS. die server zal morgen wel off-line gaan door teveel data verkeer LOL...

Last edited by eXos on Nov-08-2001 at 21:57

Old Post Nov-08-2001 21:48 
Click Here to See the Profile for eXos Click here to Send eXos a Private Message Visit eXos's homepage! Add eXos to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Blik
The Almighty Blik

Re: Hier dan het beloofde verhaal en de FTP link naar 2 nummers van mij!

quote:
Originally posted by mido
View 2 the Future (ons laatste nummer)
Horizon Short Edit (ons kindje)

View 2 the Future: Vet nummertje, mooie opbouw, lekker trance nummertje, vet als Piet Bervoets hem zou mixen

Horizon Short Edit:Bouwt mooi op, maar dan stopt de opbouw en lijkt net of die opnieuw begint, zal waarschijnlijk wel liggen aan dat het de short edit is, en niet de lange, als je de lange versie ook kunt uploaden ergens naartoe zou dat wel vet zijn, langere versies roelen namelijk

Ik vind dat je trots op jezelf mag zijn, 2 vette nummertjes, en ik hoop dat ze uitkomen, ook al is het pas over 4 jaar ofzo

Old Post Nov-08-2001 21:53 
Click Here to See the Profile for Blik Click here to Send Blik a Private Message Visit Blik's homepage! Add Blik to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Gekhous
Supreme tranceaddict

Exclamation

man, ik kan wel horen waarom ze zo enthousiast waren!!!! hele lekkere nummertjes hoor!!!!!! melodietje in View 2 the future is HEEL vet!!!

Old Post Nov-08-2001 21:54  Netherlands
Click Here to See the Profile for Gekhous Click here to Send Gekhous a Private Message Add Gekhous to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Little Theseus
Addicted Myth

impressive story,
Je hebt in ieder geval weer goed duidelijk gemaakt dat je niet zomaar artiest wordt. .. Het is echt een lijdensweg, met aan het einde de hemel.
Maar ff over je nummertjes: PHAT GOED!!!!
Wil je een originele Theseus Remix erop? Kunnen we regelen!
Ga zo door, ik ben benieuwd naar de goede versie.
Oja,
Welkom op TA.

www.balticbastian.com/

Old Post Nov-08-2001 21:59  Tokelau
Click Here to See the Profile for Little Theseus Click here to Send Little Theseus a Private Message Visit Little Theseus's homepage! Add Little Theseus to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mido
God is a DJ, So am I

quote:
Originally posted by Little Theseus
impressive story,
Je hebt in ieder geval weer goed duidelijk gemaakt dat je niet zomaar artiest wordt. .. Het is echt een lijdensweg, met aan het einde de hemel.
Maar ff over je nummertjes: PHAT GOED!!!!
Wil je een originele Theseus Remix erop? Kunnen we regelen!
Ga zo door, ik ben benieuwd naar de goede versie.
Oja,
Welkom op TA.

De goede versie is niet veel anders hoor! Die is alleen 30 seconden korter en de overgangen zijn wat voller.

Old Post Nov-08-2001 22:01  Netherlands
Flippe
Snap jij het wel ?

Registered: Sep 2001

Lekkere Server--> 70 kb/s

maare over het liedje:

Echt een vet liedje, dat melodietje bij View 2 the Future is helemaal geweldig.
Ik vind t niet gek dat ze zo enthousiast waren!

Old Post Nov-09-2001 07:00  Netherlands
Click Here to See the Profile for Flippe Click here to Send Flippe a Private Message Add Flippe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > Hier dan het beloofde verhaal en de FTP link naar 2 nummers van mij!
Post New Thread    Post A Reply

Pages (4): [1] 2 3 4 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackOakenfold tune [2005] [4]

Click here to listen to the sample!Pause playbackJosh One - Contemplation (King Britt Funke Mix) [2008]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 23:43.

Forum Rules: