Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > Vrouw rijdt overvaller doood
Pages (11): [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Siesta
In praise of the sun



Registered: Jun 2001
Location: CapeTown
Vrouw rijdt overvaller doood

quote:
Bij een overval op een automobiliste op de hoek van de 3e Oosterparkstraat en Linnaeusstraat in Amsterdam-Oost is een van de twee daders vanavond om het leven gekomen. Het gaat om een 19-jarige jongen.

Het slachtoffer van de overval, een 43-jarige vrouw, werd in haar auto overvallen. Twee jongens op een brommer openden het portier en beroofden haar van haar tas. Na het voorval ging de vrouw de achtervolging in en reed op de overvallers in. Hierbij kwam de jongen om het leven. De vrouw is aangehouden en naar het politiebureau gebracht. De omgeving is voor onderzoek afgezet, het ANP wist te melden dat het in de buurt momenteel erg onrustig is.


wat vinden we hier van?

ben bijna geneigd te zeggen, eigen schuld dikke bult. aangezien het in oost-amsterdam is, trek ik mijn conclusies . maar kan er naast zittennatuurlijk

Old Post Jan-18-2005 15:57 
Click Here to See the Profile for Siesta Click here to Send Siesta a Private Message Visit Siesta's homepage! Add Siesta to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Magicbas
Senior tranceaddict



Registered: Jul 2001
Location: Ergens in Amstelveen

Ik las het vanmorgen in de Volkskrant.
En ondanks dat het natuurlijk totaal verkeerd is wat er is gebeurd kruipt het "tja had je maar niet dat tasje moeten pakken" idee...

Ik ben er zelf niet bijgeweest natuurlijk, maar dan staat er vervolgens in dat artikel nog wat quotes van rondhangende marokkaantjes in de trand van: "zij gaat branden" en "haar familie moet dood"...Tja, dan sta ik toch weer ff stil bij het feit dat dit uit hun mond komt hoor...


Aan de andere kant, als het nou een marokkaan van 45 was met een eigen winkeltje ergens, en er komt een kaaskop van rond de 20 iets jatten....en hij (de marokkaan) gooit de kaaskop een dikke steen na, waardoor die overlijdt.

Hoe kijken we er dan tegen aan...


___________________
Floating on the clouds abovE
Has anyone seen my mp3 collection? I seem to have lost them while formatting the wrong partition

Top 5:
Verge - One Day Later
Algarve - Sea Shore (Sturmkraft Remix)
Absolute - Day Dream (Original & Re-Riff mix)
Phoenixstar - The Example 60 (Ronski Speed Remix)
UKNY Connection - Amsterdam (Filo & Peri Remix)

Old Post Jan-18-2005 16:04  Netherlands
Click Here to See the Profile for Magicbas Click here to Send Magicbas a Private Message Visit Magicbas's homepage! Add Magicbas to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Passiva
Ava Mea / Syndique



Registered: Jan 2002
Location: Rotterdam, The Netherlands

Mja. Ze gaat hier zelf de fout in door de overvaller dood te rijden. Nu heeft ze naar mijn mening ook geen recht van spreken meer. Stomme fout!


___________________
www.galenbehr.com / www.myspace.com/galenbehr

Old Post Jan-18-2005 16:04 
Click Here to See the Profile for Passiva Click here to Send Passiva a Private Message Visit Passiva's homepage! Add Passiva to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Magicbas
Senior tranceaddict



Registered: Jul 2001
Location: Ergens in Amstelveen

Tuurlijk, zij moet gewoon de gevangenis in, geen twijfel over mogelijk...tis gewoon het vreemde gevoel wat ik bij de situatie krijg


___________________
Floating on the clouds abovE
Has anyone seen my mp3 collection? I seem to have lost them while formatting the wrong partition

Top 5:
Verge - One Day Later
Algarve - Sea Shore (Sturmkraft Remix)
Absolute - Day Dream (Original & Re-Riff mix)
Phoenixstar - The Example 60 (Ronski Speed Remix)
UKNY Connection - Amsterdam (Filo & Peri Remix)

Old Post Jan-18-2005 16:09  Netherlands
Click Here to See the Profile for Magicbas Click here to Send Magicbas a Private Message Visit Magicbas's homepage! Add Magicbas to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
moogwai
In TrancEaddict We Trust



Registered: Oct 2000
Location: 013

quote:
Originally posted by Magicbas
En ondanks dat het natuurlijk totaal verkeerd is wat er is gebeurd kruipt het "tja had je maar niet dat tasje moeten pakken" idee...


Zo denk ik er ook over. Natuurlijk staat dit in geen verhouding met de daad, maar ja...

Old Post Jan-18-2005 16:09  Netherlands
Click Here to See the Profile for moogwai Click here to Send moogwai a Private Message Add moogwai to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
AirPole
Trance, where are you??



Registered: Jan 2002
Location: Groningen

Wat ik tot nu toe geleerd heb:


De vrouw zou een beroep op de schulduitsluitingsgrond 'Noodweerexces' kunnen doen, waardoor zij rechtens niet schuldig zou zijn, en ontslagen zou worden van alle rechtsvervolging.

Is een klein minpunt voor haar bij:
Je kan alleen met succes een beroep doen op deze schulduitsluitingsgrond als je DIRECT iets zou doen ten tijde van het het hele gebeuren. Aangezien zij de daders nog eens zelf achterna is gegaan en zij toen de dader doodgereden heeft, kan zij dus niet gebruikmaken van deze schulduitsluitingsgrond....

Als zij dus bijvoorbeeld TOEN ze overvallen werd een van die jongens had doodgemept, dan had zij een kans gehad om vrijuit te gaan, ze ging er zelf echter nog weer achteraan......


Wat is het toch een leuke studie


Cheers


___________________
- Huge Choons ATM/Gone But Not Forgotten -

Orbital - The Girl With The Sun In Her Head
Jam & Spoon - Stella
Chicane - The Drive Home


- Next Party Stops -

Trance Energy 15th Edition, Jaarbeurs Utrecht, February 23rd.

Old Post Jan-18-2005 16:11 
Click Here to See the Profile for AirPole Click here to Send AirPole a Private Message Add AirPole to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
MaGiK54
Happy Skippy



Registered: Apr 2002
Location: The Hague

Hebben jullie er wel eens over nagedacht wat een tasjesroof tot gevolg kan hebben.... Allebei mijn oma's zijn berooft van hun tasje, beide zijn heel lelijk gevallen en hadden zichzelf dood kunnen vallen......


___________________

Down-Under was da bomb

Old Post Jan-18-2005 16:13  Netherlands
Click Here to See the Profile for MaGiK54 Click here to Send MaGiK54 a Private Message Add MaGiK54 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
jp
Retired tranceaddict



Registered: Apr 2001
Location: Holland

Er kan geen beroep op noodweer worden gedaan en was dit al noodweer dan is deze noch propotioneel noch subsidiair.

Echter, er kunnen verzachtende omstandigheden zijn: verstandsverbijstering, opwelling etc

Als de daders geen vuur- of steekwapens hebben gebruikt vervalt ook dit.

Old Post Jan-18-2005 16:18  Netherlands
Click Here to See the Profile for jp Click here to Send jp a Private Message Add jp to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
AirPole
Trance, where are you??



Registered: Jan 2002
Location: Groningen

Daar heb je gelijk in, echter:

Verweer wordt geacht proportioneel te zijn, als ik dus iemand neerschiet terwijl hij met een mes voor me staat, kan ik geen beroep doen op noodweer.

Echter daar is het begrip 'NoodweerEXCES' weer voor uitgevonden, maar ook dit heeft ze verspeeld


___________________
- Huge Choons ATM/Gone But Not Forgotten -

Orbital - The Girl With The Sun In Her Head
Jam & Spoon - Stella
Chicane - The Drive Home


- Next Party Stops -

Trance Energy 15th Edition, Jaarbeurs Utrecht, February 23rd.

Old Post Jan-18-2005 16:23 
Click Here to See the Profile for AirPole Click here to Send AirPole a Private Message Add AirPole to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
TranceFool
Rollin´ Rhythms



Registered: Jan 2001
Location: Rotterdam

``Ow en Ali was zo´n lieve jongen, hij deed geen vlieg kwaad``
Tuurlijk, die tas waaide zo in zn handen!
Heb er absoluut geen medelijden mee, misschien leren ze het eindelijk eens af! Je mag tegenwoordig niet eens meer je eigen spullen beschermen. Als je beroofd wordt moet je rustig naar de politie gaan waar je op een dikke stapel papier komt

Ik hoorde trouwens dat de vrouw is vrijgelaten door de politie omdat het echt om een ongeval ging. Die vrouw is alleen haar leven niet zeker ben ik bang.


Van heet weekend was het ook weer prijs:

quote:

ROTTERDAM, maandag
De Rotterdamse politie heeft grote moeite gehad om een groep jongeren tot bedaren te brengen, op het moment dat een 38-jarig Ridderkerks slachtoffer van zinloos geweld op de Rotterdamse Lijnbaan nog lag te vechten voor z’n leven.

Agenten moesten ruimte maken omdat ambulancemedewerkers anders hun werk niet konden doen.

De man was in de vroege zaterdagmorgen op straat neergeslagen, nadat hij zich in een nabijgelegen broodjeszaak had bemoeid met een woordenwisseling tussen enkele anderen. In de loop van zaterdag overleed hij.

Getuigen zeggen „kotsmisselijk” te zijn geworden van de houding van de groep uitgaansjongeren, voornamelijk van Marokkaanse komaf. Een omstander zou zelfs hebben gehoord dat een aantal mensen „ga maar dood, ga maar dood” zou hebben geroepen, maar andere getuigen en ook de politie kunnen dat niet bevestigen.

„Dit was te walgelijk voor woorden.
Ik heb het er nog steeds moeilijk mee, zeker nu ik weet dat die man een paar uur later is gestorven”, aldus een hevig geëmotioneerde omstander.

Een aantal getuigen kwam samen met enkele vrienden rond half vier ’s morgens uit een Ierse pub, toen hij een man op straat zag liggen.

„Hij lag op z’n rug, het was net of hij was uitgeteld. Twee agenten zaten naast hem, één hield zijn hand tegen z’n hals om te voelen of zijn hart nog klopte. Af en toe schokte zijn lichaam, heel akelig om te zien”, verklaarde een van hen.

Volgens een omstander was de sfeer in het begin niet fijn: „Een stuk of twintig, dertig van die gozers van een jaar of negentien, twintig, die altijd op de Lijnbaan rondhangen, waren er omheen komen staan. Ik wilde zelf nog met die gasten op de vuist om te zorgen dat ze weggingen, maar we waren maar met een paar, dus dan doe je niks. Ook de politie kon in eerste instantie helemaal niets doen, pas later kwamen er meer agenten. Toen was de rust voorbij.”

De ruzie tussen de man uit Ridderkerk, die samen met een vriend was wezen stappen, en de twee daders was ontstaan in de broodjeszaak Sandwichhouse. Op het moment van de woordenwisseling zat de zaak vol en waren er twee meisjes aan het werk.

„Die man die nu dood is, wilde het opnemen voor een ander, met wie die twee daders woorden hadden”, vertelt een medewerkster van de Sandwichhouse. „Op een gegeven moment gingen die man en zijn vriend weg en leek de boel gesust. Later bleek, dat ze op straat waren verder gegaan.” De twee zwaar aangeslagen medewerksters van de broodjeszaak hebben de hele verdere nacht op het politiebureau doorgebracht.

Volgens de getuigen zijn ambulancebroeders zeker tien minuten bezig geweest om het 38-jarige slachtoffer te reanimeren. Toen hij in de ambulance werd geladen, keerde de rust weer terug.

Rust
De twee daders waren toen al aangehouden in de hal van het Centraal Station. Dat gebeurde via cameratoezicht. Het gaat om een 21-jarige Hagenaar en een 20-jarige man uit Den Hoorn in het Westland.

De familie van de Ridderkerker heeft aangegeven voorlopig met rust te willen worden gelaten. Op de plek, waar de man werd doodgeslagen, is helemaal niets te zien. De burgemeesters van Rotterdam en Ridderkerk hebben hun medeleven betuigd aan de familie. „Dit is een verschrikkelijke daad”, aldus de Ridderkerkse burgemeester


Echt te belachelijk voor woorden. Er zijn nog meer krantenberichten over zulk soort acties onder ´bepaalde bevolkingsgroepen´ van vorige week, maar dan is gelijk het hele topic vol
Opbokken met die gasten!


___________________
Latest mixes: http://soundcloud.com/rhorjus

Old Post Jan-18-2005 16:26  Netherlands
Click Here to See the Profile for TranceFool Click here to Send TranceFool a Private Message Add TranceFool to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
New Wave
We are all a number......



Registered: Mar 2001
Location: Holland

Las het ook in de krant.

Al het geweld is niet goed dus dit ook niet. Beide partijen zaten bij dit incident verkeerd. Jatten hoort niet, iemand aanvallen met de dood tot gevolg ook niet.
Al denk ik dat zeer veel mensen ook proberen die scooter van achteren te grazen te nemen. Je bent gewoon pisneidig als iemand je spullen jat.

De politie gaat er trouwens van uit dat het een ongeluk betreft:

quote:

Het incident waarbij gisteren in Amsterdam de 19-jarige tasjesdief Ali B. werd doodgereden lijkt een tragisch ongeval te zijn geweest zegt de politie. Volgens een woordvoerder ontstond door nog onbekende oorzaak een aanrijding met de bromfiets toen het slachtoffer van de tasjesroof, een 43-jarige vrouw, de rovers achtervolgde. De auto ramde op een verkeersdrempel drie paaltjes en kwam tot stilstand tegen een boom. Ali B. kwam klem te zitten tussen auto en boom, belandde onder de auto en overleed ter plekke. De andere tasjesrover nam de benen.

Vrienden van het slachtoffer zeggen dat de vrouw meermalen over het lichaam is heengereden, maar volgens de politie is dat nonsens. De vrouw zit overigens nog wel vast. Ali B. stond bij vrienden bekend als notoire tasjesrover.

Na het incident ontstond gisteravond in de Derde Oosterparkstraat een grimmige sfeer toen een groepje deels Marokkaanse jongeren begon te schelden en tegen de afzetting schopte.


___________________
Allemaal gelul!!

Last edited by New Wave on Jan-18-2005 at 16:35

Old Post Jan-18-2005 16:27  Netherlands
Click Here to See the Profile for New Wave Click here to Send New Wave a Private Message Add New Wave to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
jp
Retired tranceaddict



Registered: Apr 2001
Location: Holland

quote:
Ali B.




Trouwens, volgens mij woont Proximeisje in de 3e Oosterparkstraat

Old Post Jan-18-2005 17:09  Netherlands
Click Here to See the Profile for jp Click here to Send jp a Private Message Add jp to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > Vrouw rijdt overvaller doood
Post New Thread    Post A Reply

Pages (11): [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbacknice chill track [2004] [13]

Click here to listen to the sample!Pause playbackBerlinnium - "We Love Berlin" [2002]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 23:25.

Forum Rules:
You may not post new threads
You may not post replies
You may not edit your posts
HTML code is ON
vB code is ON
[IMG] code is ON
 
Search this Thread:

 
Contact Us - return to tranceaddict

Powered by: Trance Music & vBulletin Forums
Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Privacy Statement / DMCA
Support TA!