|
Gaan er nog mensen naar het Batavierenfeest?
De Batavierenrace is er weer komend weekend! Toch wel een begrip in studerend Nederland. Om 0:00 uur starten dit jaar 323 teams vanuit Nijmegen om al rennend naar Enschede te komen: 185 kilometer.
Hieronder meer info:
| quote: | De grootste estafetteloop van de wereld, onderverdeeld in 25 etappes over een afstand van ruim 185 kilometer. Een studentenevenement waar jaarlijks ruim 8000 studenten aan deelnemen. En aansluitend Nederlands grootste studentenfeest.
Dat is de Batavierenrace, een studentenloop die vanaf 1973 jaarlijks georganiseerd wordt in het laatste weekend van april. De start is bij het Universitair Sportcentrum te Nijmegen waarna er via Duitsland en de Achterhoek gefinisht wordt op de campus van de Universiteit in Twente.
Een evenement georganiseerd door studenten in Nijmegen en Enschede die gedurende het weekend bijgestaan worden door 500 vrijwilligers. Van deze vrijwilligers zijn er 100 die zich gedurende het jaar bezighouden in één van de 5 vaste medewerkersgroepen.
|
Aan het einde is er in Enschede een groot studentenfeest, het GROOTSTE studentenfeest van Nederland, met zo'n 10.000 bezoekers.
De laatste herstart, op de Oude Markt in Enschede, is om 17:00 uur. Lekker bij de terrasjes
Reden waarom ik deze thread maak, is omdat ik er vorig jaar (of was het er jaar ervoor?) zo'n 8 TA's heb gespot.... die allemaal meeliepen en meefeesten. Dus...dit jaar nog mensen die kant op? BasD is er ook bij, volgensmij Glanis, jij ook weer, of zit je in Belgie? 
Ik heb nog 30 munten van voorgaande jaren, dus die ga ik maar eens opmaken
Meer info:
http://www.batavierenrace.nl/
Last edited by SnuggLe on Apr-22-2005 at 08:14
|