Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - France > Vos Questions sur la Trance
Pages (8): [1] 2 3 4 5 6 7 8 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
d&b
Albatar

Registered: Nov 2003

j'ai souvent des questions sur la musique qui ne sont pas assez importante pour faire l'objet d'un thread, mais qui n'ont pas trop leur places dans le Bullshit Thread. alors je propose de faire une sorte de Bullshit mais pour les questions musicales.

par ex j'aurais aimé savoir le nom de la chanteuse qui chante dans Wonder Where you are de Major League.

Last edited by d&b on Nov-04-2004 at 19:29

Old Post Nov-04-2004 18:57  France
Click Here to See the Profile for d&b Click here to Send d&b a Private Message Add d&b to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
JLP
Vive le deep

Registered: Oct 2003

Je sais pas si "bullshit" est vraiment le terme approprié

Vocals by Carmen

Je vais essayer de trouver des information plus completes

EDIT : Written by Carmen Van Den Brakel, DJ T�esto and Armin Van Burren. Vocals by Carmen.

Vala

Old Post Nov-04-2004 19:24  France
Click Here to See the Profile for JLP Click here to Send JLP a Private Message Add JLP to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
boullette
Eki Eki Eki Eki batang!!!

Registered: Sep 2003

bon thread!

Old Post Nov-04-2004 19:37  France
Click Here to See the Profile for boullette Click here to Send boullette a Private Message Add boullette to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Trancemaster2k
Massaliaddict

Registered: Oct 2002

une autre question : c'est qui les grands DJs Trance aux States et en Amérique du Sud??

Old Post Nov-05-2004 09:40  France
Click Here to See the Profile for Trancemaster2k Click here to Send Trancemaster2k a Private Message Add Trancemaster2k to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
_greggy_
SuperLoutre

Registered: Oct 2001

En trance à part BT & Markus Schultz j'vois pas qui
Quelques années en arrière j'aurais dit Georges d'Acosta (me semble bien qu'il est ricain celui la) mais j'crois pas qu'on entende encore parler de lui

basse qui tabasse ... apéro qui fracasse
basse qui tabasse ... ti ponch de Guada qui tabasse aussi
Like we say in France, tonight you don't send woods, you send the forest !

Old Post Nov-05-2004 09:45  France
Click Here to See the Profile for _greggy_ Click here to Send _greggy_ a Private Message Add _greggy_ to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
maxxyme
Mr. Discogs

Registered: Nov 2002

Gabriel & Dresden ?

Old Post Nov-05-2004 09:58  France
Click Here to See the Profile for maxxyme Click here to Send maxxyme a Private Message Visit maxxyme's homepage! Add maxxyme to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
d-miurge
Supreme tranceaddict

Registered: Jul 2004

Paul Oakenfold (bien qu'il ne soit pas américain), Christopher Lawrence, Sander Kleinenberg, Markus Schulz, Nick Warren, Max Graham (?)...

Old Post Nov-05-2004 10:22 
Click Here to See the Profile for d-miurge Click here to Send d-miurge a Private Message Add d-miurge to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
maxxyme
Mr. Discogs

Registered: Nov 2002

Mac Graham: il est anglais (enfin né au UK en tt cas), et il tourne pas mal au Canada. Aux States c'est pas précisé...
Sander Kleinenberg: il est néerlandais (bon par contre il tourne partout )
Nick Warren: il est anglais aussi.

Mais finalement est-ce que la question portait sur des DJs vraiment américains ?
Ou des DJs qui tournent davantage aux States (incl. Canada ?) qu'en Europe ?

Old Post Nov-05-2004 11:32  France
Click Here to See the Profile for maxxyme Click here to Send maxxyme a Private Message Visit maxxyme's homepage! Add maxxyme to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
benjamin
I love humppa

Registered: Dec 2002

EU : Deep Dish, BT, Danny Tenaglia, George Acosta, Erick Morillo, Markus Schulz, G&D, Green Velvet, Robbie Rivera, Felix Da Housecat, Scumfrog, Edgar V, Filo & Peri... pas beaucoup de trance en fait.

Argentine : Hernan Cattaneo

Brésil : Renato Cohen

Canada : Richie Hawtin (Plastikman), Max Graham (un peu)

j'espere pas avoir dit trop nimp...

edit : Enfin un thread intéressant !!!

Old Post Nov-05-2004 11:47  France
Click Here to See the Profile for benjamin Click here to Send benjamin a Private Message Add benjamin to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
d&b
Albatar

Registered: Nov 2003
j'espere qu'il a une vision de la trance assez large parce qu'on a failli avoir Jeff Mills dans la liste

je savais pas que Hernan Cattaneo etait argentin.

et j'avais tjrs cru que George Acosta etait un dj house mais visiblement nan (enfin il doit faire un peu les 2 vu le chart de son site )

Last edited by d&b on Nov-05-2004 at 13:04

Old Post Nov-05-2004 12:56  France
Click Here to See the Profile for d&b Click here to Send d&b a Private Message Add d&b to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
jdat
Jay Van Dat

Registered: Oct 2001

quote:
Originally posted by d&b
j'espere qu'il a une vision de la trance assez large parce qu'on a failli avoir Jeff Mills dans la liste

je savais pas que Hernan Cattaneo etait argentin.

et j'avais tjrs cru que George Acosta etait un dj house mais visiblement nan (enfin il doit faire un peu les 2 vu le chart de son site )

Tout d'abord Max Graham est bel et bien Canadien.

Ensuite concernant George Acosta c'est un dj principalement trance mais il fait de la house aussi. Il est surtout connus a Miami.

Samedi passe il a joue ici et a la fin de la soiree j'lui ai dis " Tu sais ca fait longtemps que j'ai pas ecoute a un set de trance mais ce soir j'ai franchement apprecies" et direct il me dit -> " tu sais la trance ca me gonfles aussi , j'aimerais bien pouvoir joues que de la house "

MPTDR

Old Post Nov-05-2004 13:48 
Click Here to See the Profile for jdat Click here to Send jdat a Private Message Add jdat to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Trancemaster2k
Massaliaddict

Registered: Oct 2002

Merci pour les nombreuses réponses. Effectivement je ne parlais pas spécialement des djs américains mais plus généralement des djs qui cartonnent outre-atlantique.

Old Post Nov-05-2004 15:26  France
Click Here to See the Profile for Trancemaster2k Click here to Send Trancemaster2k a Private Message Add Trancemaster2k to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - France > Vos Questions sur la Trance
Post New Thread    Post A Reply

Pages (8): [1] 2 3 4 5 6 7 8 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playback1999 unknown tune [2025] [2]

Click here to listen to the sample!Pause playbackDJ Tiesto - "Sparkles" (Airscape Remix) [2004]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 04:27.

Forum Rules: