|
|
|
|
 |
Sand Leaper
Tension hunter

Registered: Jul 2001
|
|
|
Apr-28-2005 12:13
|
|
|
 |
 |
DJ AL-X
Samurai Jack !

Registered: Mar 2001
|
|
|
Personlig liker jeg kun å spille på technics 1210. Så jeg råder deg veldig til å skaffe deg to sånne. Om de er nye eller brukt, har ikke så mye å si. De er utrolig slitesterke. Jeg ville kanskje kjøpt to brukte spillere, og to NYE stifter.
Hvis du kjøper platespillere må du også tenke på at du må kjøpe plater. Man går ganske fort lei hvis du ikke kjøper nye plater på en stund, så det er en ekstra utgift du må belage deg på hvis du vil beholde gleden med platespillere.
Selv har jeg to stykk Pioneer CDJ-100s i tillegg til platespillere. På nettet får du jo tak i all type musikk med en gang, og det koster (neste) ingen ting. Du må bare kjøpe litt brente CD'er Dette gjør det mye morsommere å mixe, når man har masse ny musikk hele tiden
Så det er et valg du må ta, om du vil ha cd eller/og platespillere
Men selvfølgelig er det plater som er diggest å mixe med 
Når det gjelder mixer, trenger du ikke mer enn en to kanals med 3-bånds EQ, men det som er viktig er at du finner en mixer med behagelige fadere og EQ pot'er. Selv har jeg en Behringer VMX 300. den er veldig lik pioneer mixerene i bruksmåte og utseende, men ikke like solid. Den kostet meg 1700,- på Ljudia. har hatt den i over to år, og den virker like bra enda. Du må bare behandle den pent
Se bilde her
Har hatt den mye med meg på spillejobber osv. Kan anbefales
2x brukte 1210 = ca 6000,- (hvis de er i god stand)
1x Ny mixer: under 2000,-
2x Stifter: 1500,-
Blir under 10 laken det 
Når det gjelder surround anlegget ditt, må du tenke på at de fleste mixere kunn har 2 kanals utgang. Dvs du kun får lyd i Left Front og Right front. men du har jo faktisk flere utganger enn bare Main L+R i en normal DJ mixer. Min har i tilleg Monitor og Record/Tape. Du kan jo sende signal fra disse to i tilleg, inn til anlegget 
Standard ledning mellom mixer og anlegg er "Phono RCA" i begge ender. Den får du kjøpt på butikken for 50,- (kommer an på lengde)
Håper du ble litt klokere

I'd rather be hated for who I am, than loved for what i'm not !!
Last edited by DJ AL-X on Apr-29-2005 at 16:36
|
|
Apr-29-2005 16:12
|
|
|
 |
 |
DJ_Audun
...

Registered: Mar 2003
|
|
|
May-08-2005 09:44
|
|
|
 |
All times are GMT. The time now is 07:02.
Forum Rules: