Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Är det rätt att med lag styra vad media får säga/inte säga?
Pages (2): [1] 2 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
reveal
always in the mix

Registered: May 2001
Arrow Är det rätt att med lag styra vad media får säga/inte säga?

http://www.aftonbladet.se/vss/nyhet...,648652,00.html

Min bestämdaste uppfattning är iaf att Göran är dum i huvudet.

Old Post May-21-2005 16:29 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jeremy H
Ja hallå?

Registered: Jan 2003
Re: Är det rätt att med lag styra vad media får säga/inte säga?

quote:
Originally posted by reveal
Min bestämdaste uppfattning är iaf att Göran är dum i huvudet.

Jag är med dig till 100%... Försöker han få sverige att bli som nord-korea eller vad?

Old Post May-21-2005 17:20  Sweden
Click Here to See the Profile for Jeremy H Click here to Send Jeremy H a Private Message Add Jeremy H to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
CJ InterCity
Peter South

Registered: Jan 2004

Om jag nu ska gå aningen offtopic tycker jag i af att socialdemokraterna är totalt vrickade idioter, men Göran har i alla fall något i huvet... ibland tänk på att när dom skriver "Persson tycker" så är det självklart inte Persson själv som tycker, han är talesman för sitt parti helt enkelt

Old Post May-21-2005 17:30  Germany
Click Here to See the Profile for CJ InterCity Click here to Send CJ InterCity a Private Message Visit CJ InterCity's homepage! Add CJ InterCity to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
St_Andrew
I <3 NYC

Registered: May 2003

Jupp håller med, helt jävla vrickat, blev sket förbannad när jag såg det där! helt sjukt ju! Förvånade är hur okritisk DN var till den, en normalt sett liberal tidning!

Men asså, som att sverige inte redan hade svaga yttrandefrihetslagar, om detta går i land så är vi snart gämsides med nordkorea... sverige behöver en starkare grundlag, typ som den i usa!

Och sorry för min dubbelpost i klotterplanket, såg inte denna tråd...

Old Post May-21-2005 17:41  Europe
Click Here to See the Profile for St_Andrew Click here to Send St_Andrew a Private Message Visit St_Andrew's homepage! Add St_Andrew to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix

quote:
Originally posted by St_Andrew
Och sorry för min dubbelpost i klotterplanket, såg inte denna tråd...

Du var först

Jag tycker att våra fyra grundlagar ska inskränkas så lite det bara går, vad är annars nästa steg?

Old Post May-21-2005 18:14 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
St_Andrew
I <3 NYC

quote:
Originally posted by reveal
Jag tycker att våra fyra grundlagar ska inskränkas så lite det bara går, vad är annars nästa steg?

Eller hur, yttrandefriheten är nog vår viktigaste rättighet, och vi måste göra allt vi kan för att försvara den! Personligen tycker jag det är ganska idiotiskt att förbjuda saker som hets mot folkgrupp oxå, man ska ha rätt till varje åsikt även fast det är en jävligt dum åsikt, inte staten som ska avgöra vilka åsikter som är rätt eller fel.

Hoppas verkligen riksdagen har mer förnuft än att dom röstar igenom nått sånt här.

Men men, verkar ju som att dom borgliga leder ganska bra för nästa val, men mycket hinner hända e ju mer än ett år kvar... men förhoppningsvis kan vi bli av med allt sånt här skit då.

Old Post May-21-2005 20:32  Europe
Click Here to See the Profile for St_Andrew Click here to Send St_Andrew a Private Message Visit St_Andrew's homepage! Add St_Andrew to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Hauken
Supreme tranceaddict

Registered: Jul 2004

Nord Korea är lite extremt. Kina ligger dock väldigt nära. Dom utövar nämligen ganska precis denna typ av censur.

Grisen har kört vårt land i botten. Nu vill han förlora och låta dom borgliga vinna. Då kan han efter 4 år stå och peka och säga "Se så mycket sämre det blev!". Det har gjorts förr och kan göras igen.

Det håller inte för dom längre, vård, skola, omsorg är lite genomskinligt när man skurit som fan på just dom områdena.

Vad är nästa steg efter ett sånt här lagförslag? Kan man vara och pilla i yttrandefriheten och ha myndigheter som säger vad tidningar får skriva och inte kan man göra ganska mycket mer. Är det t ex ok för folkpartiet att komma med ett partiprogram som inte innehåller feminism då? Får det finnas antifeminstiska samfund? För sådant är ju diskriminerande. Kan man indirekt och direkt förbjuda nazism kan man ju förbjuda detta. Nästa steg sedan då? Förbjuda allt annat an socialdemokrati?

Och hur mycket "jämnställdhet" rör sig detta om? http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,648536,00.html

Heil Persson! Eller ja, kanske mer dom som drar i trådarna bakom då.

Old Post May-21-2005 21:17  Sweden
Click Here to See the Profile for Hauken Click here to Send Hauken a Private Message Add Hauken to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
St_Andrew
I <3 NYC

^^^ precis, det är därför man ska ha total yttrandefrihet, utan några som helst restriktioner för vad man får säga. för att det e helt sinnessjukt att staten någonsin ska bestämma vilka åsikter som är "farliga/dåliga" och vilka som är bra och innom ramen för yttrandefriheten!

REVOLT!!!

Old Post May-21-2005 23:43  Europe
CJ InterCity
Peter South

Registered: Jan 2004

quote:
Originally posted by Hauken
Eller ja, kanske mer dom som drar i trådarna bakom då.

Håller 100% med på allt du skrev, men mest av allt det här ^^ Persson kan inte göra något själv, han har sitt parti "bakom" sig. Visst är han en gris men också en syndabock.

Old Post May-22-2005 05:02  Germany
Click Here to See the Profile for CJ InterCity Click here to Send CJ InterCity a Private Message Visit CJ InterCity's homepage! Add CJ InterCity to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix

Själva Göran är den som minst av alla går att lita på. Började när han dyrt o heligt lovade inför hela svenska folket att han aldrig skulle bli statsminister. Nån vecka senare var han visst det... oj, som det kan gå.

Old Post May-22-2005 08:29 
Smeagol
Senior tranceaddict

Registered: Apr 2003

aven om direkta lagar kanske inte ar ratt metod skulle jag garna se att nagot gjordes at objektifieringen av kvinnor media. Tycker faktiskt att det ar ett ganska stort problem i hela vastvarlden. Pojkarna som vaxer upp far ju helt sne kvinnobild och de stackars flickorna kanner press pa sig. Vet inte vad man kan gora at det riktigt. Uppenbarligen kan man tjana pengar pa det och det ar ju det enda som raknas idag...

Old Post May-25-2005 16:02  Sweden
Click Here to See the Profile for Smeagol Click here to Send Smeagol a Private Message Add Smeagol to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
St_Andrew
I <3 NYC

quote:
Originally posted by Smeagol
aven om direkta lagar kanske inte ar ratt metod skulle jag garna se att nagot gjordes at objektifieringen av kvinnor media. Tycker faktiskt att det ar ett ganska stort problem i hela vastvarlden. Pojkarna som vaxer upp far ju helt sne kvinnobild och de stackars flickorna kanner press pa sig. Vet inte vad man kan gora at det riktigt. Uppenbarligen kan man tjana pengar pa det och det ar ju det enda som raknas idag...

men om det är det folk vill ha, varför ska staten säga att folk inte ska få se det? utbilda folk istället för att dumförklara dom...

Old Post May-25-2005 22:02  Europe

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Är det rätt att med lag styra vad media får säga/inte säga?
Post New Thread    Post A Reply

Pages (2): [1] 2 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playback[trance] from thomas datt - chronicles 25 with vocals "like you, like I need..." [2007] [2]

Click here to listen to the sample!Pause playbackBig Fish - "Somebody Real" [2004]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 17:41.

Forum Rules: