Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Mormonerna
Pages (2): [1] 2 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
naeblis
wov"d!

Registered: Nov 2000
Idea Mormonerna

Jag var en missionär i sverige ett tag sedan, o jag bara undrade om några av er har någonsin träffats med missionärerna ifrån Jesu Kristi Kyrka, eller Mormonerna? Vad tycker ni av det om ni har träffats med dem? Jag vet de flesta svenskarna har inte pratat så jätte mycket med dem... bara `nej tack!´ Det är vad jag fick höra mest.

Bara undrade...

Old Post May-20-2005 00:28 
Click Here to See the Profile for naeblis Click here to Send naeblis a Private Message Add naeblis to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
CJ InterCity
Peter South

Registered: Jan 2004

När jag gick i 2:a ring på gymnasiet, för 2 år sedan, fick vi besök av mormonerna en dag. Men det enda jag minns är den ena tjejen för hon var het som fasen (sorry, jag är inte särskilt religiös av mig men hon var i af himmelsk!)

Old Post May-20-2005 06:15  Germany
Click Here to See the Profile for CJ InterCity Click here to Send CJ InterCity a Private Message Visit CJ InterCity's homepage! Add CJ InterCity to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
RebeL9
The Digital Blonde addict

Registered: Nov 2001

traffade en amerikan och en kanadensare i en forort forra aret. de missionerade for Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga (eller mormonerna som de ocksa heter). Hade en lang diskussion med dem. Men det enda radet jag gav till dem var att de missionerade pa fel plats. Eftersom majoriteten av invanarna i fororten ar muslimer lar de inte overtyga manga :P
Sjalva teologin ar skiljer sig mycket fran kristendomen, tex anser de sig sjalv vara en aterstalld kyrka. Kristus sanna kyrka.
polygami ar tillatet etc.

Old Post May-20-2005 09:22  Afghanistan
Click Here to See the Profile for RebeL9 Click here to Send RebeL9 a Private Message Visit RebeL9's homepage! Add RebeL9 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
St_Andrew
I <3 NYC

Registered: May 2003

så du jobbade för mormonerna?

Old Post May-20-2005 20:53  Europe
Click Here to See the Profile for St_Andrew Click here to Send St_Andrew a Private Message Visit St_Andrew's homepage! Add St_Andrew to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Vizay
immiNspired

Registered: Dec 2001

personligen är jag inte direkt förtjust i personer som går ut och försöker övertala andra människor om att deras tro är den bästa/sanna/rätta tron.

Själv är jag eg. inte troende alls men jag hindrar ingen anna från att ha sin egen tro. Vill man tro på gud/allah/oden eller annan valfri religion så visst men att påstå att någon religion är bättre/mer rätt än den andra är bara helt befängt.

batteries not included.

- dave

Old Post May-20-2005 21:42  Sweden
Click Here to See the Profile for Vizay Click here to Send Vizay a Private Message Visit Vizay's homepage! Add Vizay to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix

Registered: May 2001

Nån som sett South Park s7e12? Bara undrar

Btw, enligt Nationalencyklopedin finns det ungefär 9000 mormoner i Sverige.

Old Post May-20-2005 22:05 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Smekbar
I smek, there for I am.

Registered: Apr 2003

quote:
Originally posted by reveal
Nån som sett South Park s7e12?

självklart tror dock inte det ger en så bra grund för ett ordentligt svar i den här tråden... underbart bra är det dock...

Producer & Deejay :: http://www.smekbar.se

Upcoming release on GAD012 // Patrik Skoog, Crazy X-Ray vs. Michael Paul, Chris Binder, Smekbar // Sept 2005 http://www.giantanddwarf.com

Old Post May-20-2005 22:50  Iceland
Click Here to See the Profile for Smekbar Click here to Send Smekbar a Private Message Visit Smekbar's homepage! Add Smekbar to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
dbl
Whitesun

Registered: Dec 2001

visst kan det vara intressant att höra sånna typer av saker... men då får det vara typ i skolan med någon som inte är för eller emot något... tyvärr blir det så att om nån kommer och pratar med en om nån typ av religion så blir det liksom skit om alla andra religioner och att den religionen e så jäkla bra och allt sånt....

själva historien kan vara intressant liksom... men själv så är jag inte alls intresserad av att bli medlem i nån kyrka, sekt, religion eller nått sånt..... tror inte på nått sånt.. nått tror jag la på kanske.. men inte nått av det som alla religions nissar babblar om

Old Post May-21-2005 00:12  Sweden
Click Here to See the Profile for dbl Click here to Send dbl a Private Message Visit dbl's homepage! Add dbl to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
St_Andrew
I <3 NYC

Registered: May 2003

jag tycker det e ganska kul att diskutera med sånna ibland. en gång när jag vänta på bussen så börja jag och två kompisar diskutera med ett jehovas vittne på stan som dela ut broshyrer, diskutera i typ 20 min, helt hjärntvättad tjej asså, var nästan läskigt! men ack så roligt

Hur länge var du i sverige föresten djnaeblis? din svenska är väldigt bra!

Old Post May-21-2005 00:14  Europe
Click Here to See the Profile for St_Andrew Click here to Send St_Andrew a Private Message Visit St_Andrew's homepage! Add St_Andrew to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
naeblis
wov"d!

quote:
Originally posted by reveal
Nån som sett South Park s7e12? Bara undrar

faktist... de människor som gjorde South Park, är eller... var en gång mormoner... crazy va? Jag tro inte att de är fortfarande medlemmar i kyrkan. Det skulle vara ironiskt om de var.

Polygami är inte tillåtit... inte alls. När jag var i sverige så hade dem en tv program som påståd att det fanns polygami inom Jesu Kristi Kyrka. Men det är fel. Dem som practisera sådant, uteslutas ifrån kyrkan.

Old Post May-21-2005 05:50 
Click Here to See the Profile for naeblis Click here to Send naeblis a Private Message Add naeblis to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
naeblis
wov"d!

quote:
Originally posted by St_Andrew
jag tycker det e ganska kul att diskutera med sånna ibland. en gång när jag vänta på bussen så börja jag och två kompisar diskutera med ett jehovas vittne på stan som dela ut broshyrer, diskutera i typ 20 min, helt hjärntvättad tjej asså, var nästan läskigt! men ack så roligt

Hur länge var du i sverige föresten djnaeblis? din svenska är väldigt bra!

Jag var där i typ två år. Det var himmla roligt! Jag längtar efter sverige fruktansvärd mycket. Jag hoppas att får möjligheten att resa nästa år. Men det blir lite svårt att samla ihop pengarna till resan. Vi får se.

Old Post May-21-2005 05:54 
November
Supreme tranceaddict

Registered: Jan 2005

Jag tror inte att jag någonsing träffat ngn som är mormon faktiskt..
Eller jo .. Rickard Herrey.. men han gills nog inte :P

Old Post May-21-2005 09:30  Sweden
Click Here to See the Profile for November Click here to Send November a Private Message Add November to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Mormonerna
Post New Thread    Post A Reply

Pages (2): [1] 2 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackHarcore ID Needed -- Posted for trancedude [2004] [1]

Click here to listen to the sample!Pause playbackSolid Globe - "North Pole" [2003]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 22:39.

Forum Rules: