Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > SÅ JÄvvvvla Arg PÅ Mainstream!
Pages (4): [1] 2 3 4 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
mindshooter
Neverchanging avatar

Registered: Nov 2000
Evil1 SÅ JÄvvvvla Arg PÅ Mainstream!

ARGH!
Är det bara jag som blir så satans irriterad när NRJ, power samt ZTV sätter igång och lirara vad dom tror är trance? Det hela började med att jag kollade på ZTVs "klubb" grej som dom har på natten. Till min förvåning så kudne jag höra sången från "Encore ft. Engelina - I see right trough you" som jag har haft på datorn x antal månader.....När jag fortsatte att lyssna på melodin så kom den fram till själva huvudelen...."melodin"..... sååååå irriterad vart jag....dom har juh för FAN bytt ut allt det bra i låten mot en satans xylifon och en bastrumma!!!!! Tagit bort allt vad heter sköna instrument!!!! Sen kallar dom det trance och påstår att det är en ny release! Nu spelas den över radion lika mycket som E-types nya....Snart tror folk att E-type e trance..om dom itne redan tror det..... argh
*medkänsla?*

Old Post Nov-25-2001 22:20 
Click Here to See the Profile for mindshooter Click here to Send mindshooter a Private Message Add mindshooter to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SWE_TRANCE
Spacemonkey

Registered: Jul 2001

Förstår precis vad du menar...!!

Man kanske skulle börja på Z-tv och införa lite BRA musik!

Old Post Nov-25-2001 22:59  United Nations
Click Here to See the Profile for SWE_TRANCE Click here to Send SWE_TRANCE a Private Message Visit SWE_TRANCE's homepage! Add SWE_TRANCE to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix

Registered: May 2001

lyssna inte på det då

Old Post Nov-26-2001 14:59 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mindshooter
Neverchanging avatar

quote:
Originally posted by reveal
lyssna inte på det då

Sant, lättare sagt än gjort dock.......vi har radio på på jobbet hela tiden.....det är 11 timmar i veckan...Annars lystnar jag inte på radio....men polarna har alltid Ztv eller MTV på när man är hemm hos dom...och även om man lyckats undivka allt så påverkas man ändå.... Nån frågar vad jag lyssnar på för musik....

- Vad lystnar du på för musik
- Jag lystan på trance
- Jaha jag med....
- Kul vilken DJ brukar du digga då?
- DJ Alligator
- FUCK OFF!

Radio förstör allt! ARGH

Old Post Nov-26-2001 15:06 
Click Here to See the Profile for mindshooter Click here to Send mindshooter a Private Message Add mindshooter to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

Registered: Apr 2001

quote:
Originally posted by mindshooter

Sant, lättare sagt än gjort dock.......vi har radio på på jobbet hela tiden.....det är 11 timmar i veckan...Annars lystnar jag inte på radio....men polarna har alltid Ztv eller MTV på när man är hemm hos dom...och även om man lyckats undivka allt så påverkas man ändå.... Nån frågar vad jag lyssnar på för musik....

- Vad lystnar du på för musik
- Jag lystan på trance
- Jaha jag med....
- Kul vilken DJ brukar du digga då?
- DJ Alligator
- FUCK OFF!

Radio förstör allt! ARGH

Förtår dina argument minshooter och får min sympati. Jag suckar bara lite lätt åt sånt där och njutar av vad jag vet och vad dom går misste om.
I sommras på semestern så skulle jag bidra med lite mer "normal musik" till förfesterna och hitta ett par gammla Maximum dance plattor. Fick klagomål direkt efter som dom tyckte jag körde enformig Tysk yber techno. Folk har inte så mycket koll ändå och dom flesta har ingen smak what so ever.

ps. tro nu inte att jag sammlar på maximum dance, vill ju inte svärta ner mitt ryckte ds.

ses...

Old Post Nov-26-2001 17:07  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
fruktsoppa
Supreme tranceaddict

Registered: Aug 2001
nja..

det kanske inte heter xylifon utan xylofon..

jo, bästa är väl att ta med en freestyle?

Old Post Nov-26-2001 19:56  Sweden
Click Here to See the Profile for fruktsoppa Click here to Send fruktsoppa a Private Message Visit fruktsoppa's homepage! Add fruktsoppa to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Ravesquad
Supreme tranceaddict

Registered: Sep 2001

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever

Förtår dina argument minshooter och får min sympati. Jag suckar bara lite lätt åt sånt där och njutar av vad jag vet och vad dom går misste om.
I sommras på semestern så skulle jag bidra med lite mer "normal musik" till förfesterna och hitta ett par gammla Maximum dance plattor. Fick klagomål direkt efter som dom tyckte jag körde enformig Tysk yber techno. Folk har inte så mycket koll ändå och dom flesta har ingen smak what so ever.

ps. tro nu inte att jag sammlar på maximum dance, vill ju inte svärta ner mitt ryckte ds.

ses...

Meen faan vad underbart det e när man hamnar på samma party som nån som du Finns det nått bättre än att träffa nån som vet?! Händer jäkligt sällan dock...oftast får man höra den där 'det räcker nu, det blir för mycket, måste du bara köra techno?' osså sätter man på sin favvobuildup men ingen förstår o alla suckar.. tänk om man bara hade kompisar som gillade trance? kan inte alla vi här flytta ihop?

Old Post Nov-26-2001 20:23  Sweden
Click Here to See the Profile for Ravesquad Click here to Send Ravesquad a Private Message Add Ravesquad to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
RebeL9
The Digital Blonde addict

Registered: Nov 2001

Vill bara tillägga att jag tycker att man borde använt sig av Fridges sköna remix som radio och video edit istället för den smöriga originalet :/

Old Post Nov-26-2001 21:01  Afghanistan
Click Here to See the Profile for RebeL9 Click here to Send RebeL9 a Private Message Visit RebeL9's homepage! Add RebeL9 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
x-dream
Kurai is my slave!

quote:
Originally posted by Ravesquad

oftast får man höra den där 'det räcker nu, det blir för mycket, måste du bara köra techno?' osså sätter man på sin favvobuildup men ingen förstår o alla suckar

Det värsta är när man lyssnar på sina favo låtar så går folk å byter musik.....

Eller när en del sätter på mixmegapol 80 talsmixen....Då har det gått lite längt tycker jag....

Old Post Nov-26-2001 21:15  Sweden
Click Here to See the Profile for x-dream Click here to Send x-dream a Private Message Add x-dream to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

Smiling Frog

Hatar också när man sätter på en hel bra trance låt för att dom ska fatta, man väntar in build uppen, snart kommer klimax så stänger nån jävel av, en kompis brukar göra det å fattar inget, sen vill han höra "DJ Bobo" med låten han verkligen fått mig att hata "Love is all around". På en förfest klarar jag av i princip allt, men inte den låten. Att folk inte blir less på sån gammal smörja efter ett tag. Fan nog skulle man tröttna fort om man åt margarin en hel dag, e ju samma sak menar jag *s*

edit: hörde just att DJ Bobo e trance... jo de e sant

Last edited by SteveTranz4ever on Nov-26-2001 at 22:00

Old Post Nov-26-2001 21:53  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Aendy
Lifeaddict

Registered: Aug 2001

Hur är det då med de DJ:sen som bara kör buildup på buildup utan att låta låtarna nå sitt klimax. Så tradit!

You and me, me and you, we�re the only ones in our song?

Old Post Nov-26-2001 22:22  Nepal
Click Here to See the Profile for Aendy Click here to Send Aendy a Private Message Add Aendy to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

quote:
Originally posted by Aendy
Hur är det då med de DJ:sen som bara kör buildup på buildup utan att låta låtarna nå sitt klimax. Så tradit!
Ja det är ju som sex på dyng rakan.... mycke slit för inget klimax..

Old Post Nov-26-2001 22:33  Sweden

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > SÅ JÄvvvvla Arg PÅ Mainstream!
Post New Thread    Post A Reply

Pages (4): [1] 2 3 4 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackPlease help me ID this tune [2006] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackWay Out West - "Ajare" [2003]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 02:11.

Forum Rules: