Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Vart har ni fått era nicknames från? :)
Pages (11): [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Glorie
Goodbye for now

Registered: Apr 2002
Cool Vart har ni fått era nicknames från? :)

1995 tyckte ja en låt som heter Hymn me Music Instructor va riktigt bra så ja stal ordet från texten

som går så här:

Give us this day all that you showed me,
The power and the glory 'til thy kingdom come.
Give me all the stories u've told me,
The faith and the glory 'til thy kingdom comes.

Ändra y mot ie bara.. glory kan ja ju inte heta

Nån som känner igen?

Tom Cloud - Told You So

Old Post Nov-29-2002 23:39  Sweden
Click Here to See the Profile for Glorie Click here to Send Glorie a Private Message Add Glorie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Aendy
Lifeaddict

Registered: Aug 2001

Lirade massa kort på gymnasiet och för att hålla reda på vilken Andy som var skyldig vilken Andy pengar blev jag automatiskt Ändy. När jag sedan skulle använda ett nick på nätet blev det följdaktigen Aendy. Har ett stort antal smeknamn till men Aendy är det som känns minst personligt anknytet till en viss grupp vänner eller bekanta så därför använder jag mig av det på nätet.

You and me, me and you, we�re the only ones in our song?

Old Post Nov-29-2002 23:45  Nepal
Click Here to See the Profile for Aendy Click here to Send Aendy a Private Message Add Aendy to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
AC.
Supreme tranceaddict

Registered: May 2002
Re: Vart har ni fått era nicknames från? :)

quote:
Originally posted by Glorie
1995 tyckte ja en låt som heter Hymn me Music Instructor va riktigt bra så ja stal ordet från texten

Nog är det hymn alltid fast orginalet är med ultravox.
(finns även mythos n cosmos cover på denna)

EDIT: AC var ett rätt så naturligt val då jag kallas AC av gamla vänner ibland....

Old Post Nov-30-2002 00:07  Sweden
Click Here to See the Profile for AC. Click here to Send AC. a Private Message Add AC. to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Glorie
Goodbye for now

Party Hat

AC, coolt visste ja inte

Gå in me dig å skriv på klotterplanket

Tom Cloud - Told You So

Old Post Nov-30-2002 00:08  Sweden
Click Here to See the Profile for Glorie Click here to Send Glorie a Private Message Add Glorie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
RebeL9
The Digital Blonde addict

Registered: Nov 2001

när jag var liten så brukade jag låna polarens animefilmer. en gång lånade han mig en riktigt grym serie som jag såg flera gånger. Den utspelade sig i en dyster framtid där jordens befolkning i det närmaste gått under pga kärnvapenkrig. Några få överlevande rebeller hade klarat sig. Några av dessa gick samman för att bekämpa den ondska som hade överlevt kriget. De var bara några få till en början men utökades under resans gång. Till slut blir de 9 st. Den nionde rebellen var både döv, stum och blind men var ändå den starkaste och modigaste av dem. Därav RebeL9
Har använt det här nicket så länge jag kan minnas. Kommer antagligen aldrig byta ut det

Old Post Nov-30-2002 00:16  Afghanistan
Click Here to See the Profile for RebeL9 Click here to Send RebeL9 a Private Message Visit RebeL9's homepage! Add RebeL9 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Vizay
immiNspired

Registered: Dec 2001

va i sjuan...hade börjat lira lite spel online å mina polare tyckte jag skulle ha ett nick....så jag funderade å funderade....så tipsade min polare om att bara ta några bokstäver jag tyckte verkade bra å sen pussla lite...sagt å gjort...vizay blev det

batteries not included.

- dave

Old Post Nov-30-2002 04:12  Sweden
Click Here to See the Profile for Vizay Click here to Send Vizay a Private Message Visit Vizay's homepage! Add Vizay to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
nosfea
Senior tranceaddict

Registered: Jan 2001

har haft mitt nick sen jag var typ 16 år (24 nu). Min pappa och han släkt kommer från transylvanien, så jag tog nosferatu som nick, men var lite missnöjd med det & dessutom var det långt att skriva. Så det blev nOsfea, jag identifierar namnet med en kvinlig sexig vampyr som ingen kan motså, oavsett kön.

konstigt....!? u tell me...

Old Post Nov-30-2002 06:50  Sweden
Click Here to See the Profile for nosfea Click here to Send nosfea a Private Message Add nosfea to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Endre
lol space music

kommer av mitt riktiga namn

Alexandré -> André -> byt ut A mot E =

Endré

Old Post Nov-30-2002 08:42 
Click Here to See the Profile for Endre Click here to Send Endre a Private Message Add Endre to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Nyx
TB-303 Maniac

Registered: Oct 2002

quote:
Originally posted by Nyx

I've taken the name
Nyx from the greek mythology. Nyx was god of the darkness & the night.
And that reflect my kind of music, dark hard trance.

Old Post Nov-30-2002 12:00  Sweden
Click Here to See the Profile for Nyx Click here to Send Nyx a Private Message Add Nyx to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Glorie
Goodbye for now

Nyx, hahaha, jag är imponerad (både av posten å betydelsen) Lite scary me den guden alltså men det e ju klockrent när du diggar sån musik tuuuuufft Jag har ett anv-namn som e Aglaia me. Kommer oxå från grekiska mytologin Ja, du som känner till den, bör ju veta

Nosfea, kvinnlig sexig vampyr som ingen kan motså, oavsett kön?? Känner du dig som en sån eller? Det här blev ju intressant

Tom Cloud - Told You So

Old Post Nov-30-2002 13:17  Sweden
Nyx
TB-303 Maniac

Registered: Oct 2002
Read This!

quote:
Originally posted by Glorie
Nyx, hahaha, jag är imponerad (både av posten å betydelsen) Lite scary me den guden alltså men det e ju klockrent när du diggar sån musik tuuuuufft Jag har ett anv-namn som e Aglaia me. Kommer oxå från grekiska mytologin Ja, du som känner till den, bör ju veta

tack

Aglaia är Zeus och Eurynome dotter. Ska ha varit väldigt vacker

Old Post Nov-30-2002 13:24  Sweden
Click Here to See the Profile for Nyx Click here to Send Nyx a Private Message Add Nyx to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Glorie
Goodbye for now

Wink

quote:
Originally posted by Nyx
tack

Aglaia är Zeus och Eurynome dotter. Ska ha varit väldigt vacker

hehe, jaha.. det måste va jag då hehe.. men seriöst...visste du det eller slog du upp det? jäligt imponerande

ja visste inte att hon var speciellt vacker iofs (alla grekiska kvinnor e ju det, men aaaa) i min mytologibok står det att Aglaia betydde typ strålglansen (därför ja valde henne), Eufrosyne (Glättigheten) & Thalia (munterheten) Iofs fattar ja inte va d e för skillnad mellan glättig å munter

men lite längre upp ser ja att det står: kvinnmliga gudomar som personifierar skönhet, behag, elegans å givmildhet 2:an å 4:an stämmer in klockrent

Tom Cloud - Told You So

Old Post Nov-30-2002 13:36  Sweden

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Vart har ni fått era nicknames från? :)
Post New Thread    Post A Reply

Pages (11): [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackTHEE-O's DREAMS UNFOLDED track ID needed [2005] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackMarc et Claude - "The History Of Acid-House" [2003]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 11:15.

Forum Rules: