Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > Muzikale achtergrond
Pages (3): [1] 2 3 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Pheatus
Supreme tranceaddict

Registered: Oct 2004
Muzikale achtergrond

Ik was van plan deze thread na examens te posten, maar eindelijk eens een deftig gaatje gevonden.

Ik vroeg mij af hoeveel muzikaal talent dit forum in feite bezit.

Wie heeft muziekschool gevolgd, speelt welke instrumenten, houdt zich er nu nog mee bezig of niet, kan noten lezen, heeft goede kennis van klassieke muzie, won Elizabeth wedstrijd , etc... Kortom welk muzikaal virus heeft jou te pakken gekregen?

Kleine schets van mezelf:
Heb sinds m'n 7 jaar muziekacademie gevolgd. Maar gestopt in 3de middelbaar (wegens te weinig tijd ). Na het eerste jaar notenleer koos ik voor men instrument: piano. Ik was al sinds kleinsaf erg geïnteresseerd in het instrument met die zwarte en witte toetsjes . Ik herinner me nog dat ik ooit nog zo'n klein houten speelgoed pianootje gekregen heb van m'n ouders, paar jaar later een mini keyboardje, nog jaar later een groot keyboard en dan een echte klassieke piano. Die is ondertussen (met spijt in m'n hart) verkocht.
In m'n laatste jaar trouwens meegedaan aan piano wedstrijd en geëindigd met onderscheiding (proud of me-self haha )...
Ik heb tevens een tijdje in een orkest meegespeeld (speelde er sopraan en alt blokfluit).

Ondertussen speel ik nog zoveel ik kan op m'n keyboard (die ondertussen al steenoud is, en DRINGEND aan vernieuwing toe is) en probeer er wat muziek mee te maken via m'n pc (gelukkig is er een MIDI uitgang op dat oud spel haha...).

Ooit hoop ik de draad van de muziekschool terug op te pikken ergens, want ik moet zeggen dat ik het echt mis. Ik heb het gevoel dat er nog zoveel meer te leren valt

Nouja, tot zover mijn 'klein' schetsje

Mvg,
Seba

Old Post Jun-03-2005 00:26  Belgium
Click Here to See the Profile for Pheatus Click here to Send Pheatus a Private Message Visit Pheatus's homepage! Add Pheatus to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Belgian Bonzai
Supreme tranceaddict

Registered: Jan 2002

Giuseppe Ottaviani feat. Stephen Pickup – No More Alone (Paul Van Dyk Remix)

Last edited by Belgian Bonzai on Jan-25-2009 at 15:43

Old Post Jun-03-2005 01:00  Europe
Click Here to See the Profile for Belgian Bonzai Click here to Send Belgian Bonzai a Private Message Add Belgian Bonzai to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Lady_LizzY
Supreme tranceaddict

Registered: Dec 2004

Heb zelf ook ooit muziekschool gedaan, in een al dan niet ver verleden.

Ben op m'n 7e begonnen en gestopt op m'n 17e, enkel m'n derde jaar hogere graad niet afgemaakt.
Dit kwam omdat ik totaal geen zin meer had, f***ing prestigeschool hier in Hasselt.
Achteraf toch wel wat spijt van gehad dat ik dat diploma niet had, maar tot nu toe nog altijd geen spijt om die school te verlaten, had ik veel eerder moeten doen.
Thuis staat nog altijd m'n piano, maar spelen komt er totaal niet meer van, ik vrees dat ik het dan ook totaal heb verleerd

Voor de rest ben ik van zin om vanaf volgend jaar mss toch iets terug van les ofzo te gaan volgen, maar geen piano meer.

Andere ervaringen: cursus percussie: raad ik iedereen aan, zalige leraar gehad die echt de helft van 't jaar in Afrika zit om daar muziek te maken.
Had toen het geld niet om me zelf zo'n instrument aan te schaffen, jammer.
Misschien doe ik het ooit nog wel eens opnieuw, echt zalige herinneringen.

Tot zover mijn historie

Old Post Jun-03-2005 07:06  Belgium
Click Here to See the Profile for Lady_LizzY Click here to Send Lady_LizzY a Private Message Add Lady_LizzY to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Bertn
aka B!rD

Registered: Jan 2004

ik heb een paar jaar muziekschool gedaan in ons dorpke. Ik wou per sé gitaar leren, maar ze gaven geen gitaarcursussen in die school. Dan ben ik maar Piano gaan doen, mn tweede keus.

Ik heb het 3 jaar volgehouden, int begin van het middelbaar ben ik ermee gestopt

Old Post Jun-03-2005 08:36  Belgium
Click Here to See the Profile for Bertn Click here to Send Bertn a Private Message Visit Bertn's homepage! Add Bertn to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Gladius
Supreme tranceaddict

Registered: Apr 2002

pumaz will own this thread .
kheb zelf blokfluit gespeeld int middelbaar =>
kzou heeeel graag een instrument spelen eigenlijk, liefst piano.

listening to music with your heart... pure energy... you can feel . in the air . on your skin . in your soul

Old Post Jun-03-2005 09:07  Belgium
Click Here to See the Profile for Gladius Click here to Send Gladius a Private Message Add Gladius to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jasperovitsj
Zehra roxorzz my boxorzz

Registered: Apr 2004

quote:
Originally posted by Gladius

kheb zelf blokfluit gespeeld int middelbaar =>

+1, alleen op school wel te verstaan

Old Post Jun-03-2005 09:10  Belgium
Click Here to See the Profile for Jasperovitsj Click here to Send Jasperovitsj a Private Message Visit Jasperovitsj's homepage! Add Jasperovitsj to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Bunz
Bass Junkie

Registered: Jan 2005

Ook blokfluit in de muzieklessen vant middelbaar met de bijhorende notenleer. (how I hated..)

Ik heb ook nog electrische gitaar gespeeld. had mezelf dat wat aangeleerd. Die gitaar is ondertussen alweer verkocht

Wat ik nu graag zou leren gebruiken, zijn de draaitafels

Old Post Jun-03-2005 09:33  Belgium
Click Here to See the Profile for Bunz Click here to Send Bunz a Private Message Add Bunz to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Lady_LizzY
Supreme tranceaddict

Registered: Dec 2004

quote:
pumaz will own this thread .

Zwaar zelfs denk k

Old Post Jun-03-2005 09:51  Belgium
Click Here to See the Profile for Lady_LizzY Click here to Send Lady_LizzY a Private Message Add Lady_LizzY to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
TOR
Traveller

Registered: Aug 2001

quote:
Originally posted by Jasperovitsj
+1, alleen op school wel te verstaan

lol, ditto

+ 1 jaartje notenleer toen ik een jaar of 8 was.. ik verveelde mij daar steendood

op zich wat jammer dat ik die achtergrond niet heb, want het schrijven van melodieën moet ik op goed geluk doen.

Old Post Jun-03-2005 09:53  Europe
Click Here to See the Profile for TOR Click here to Send TOR a Private Message Add TOR to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jakhira
Ridiculously meticulous

Registered: May 2003

quote:
pumaz will own this thread

quote:
Originally posted by Lady_LizzY
Zwaar zelfs denk k

lol

Waar beginnen ?

Op mijn 4de verjaardag een orgel gekregen, daar is het begonnen. 2 jaar later begonnen met muziekschool toen mijn ouders doorhadden dat ik een absoluut gehoor heb (dat wil zeggen dat ik weet welke noten speelt en dus alles wat ik hoor kan naspelen). Vanaf 4de middelbaar begonnen met voltijdse muziekschool. Hogeschool is voltijdse conservatorium geworden. Daar volgde ik harmonie en nam daarbij nog eens piano en gitaar. Ik ben er een tijdje geleden gestopt door verschillende redenen. Ah ja, elk jaar onderscheiding

Daarbij speel ik nog eens djembe, bongo en conga. Ik krijg nog steeds privéles daarin. In september neem ik er tabla bij.
Verder ga ik ooit beginnen met sitar te leren

Old Post Jun-03-2005 10:08  Belgium
Click Here to See the Profile for Jakhira Click here to Send Jakhira a Private Message Visit Jakhira's homepage! Add Jakhira to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
TOR
Traveller

Registered: Aug 2001

quote:
Originally posted by Pumaz
Daarbij speel ik nog eens djembe, bongo en conga. Ik krijg nog steeds privéles daarin. In september neem ik er tabla bij.

Kindred Spirits pres. Compos Sui LIVE @ BeTA Party v3

Old Post Jun-03-2005 10:11  Europe
Click Here to See the Profile for TOR Click here to Send TOR a Private Message Add TOR to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jakhira
Ridiculously meticulous

Registered: May 2003

Ik kan wel maar eentje tegelijk he

Old Post Jun-03-2005 10:16  Belgium
Click Here to See the Profile for Jakhira Click here to Send Jakhira a Private Message Visit Jakhira's homepage! Add Jakhira to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > Muzikale achtergrond
Post New Thread    Post A Reply

Pages (3): [1] 2 3 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackDeep Dish & Timo Maas @ Metropolis [2005] [1]

Click here to listen to the sample!Pause playbackPinball - "Stars (Of Europe)" [2003]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 22:34.

Forum Rules: