|
Long Live the US of America !
Det är rätt skrämmande att se hur världens mäktigaste land med ett stolt folk beter sig när de allt ställs på sin spets eller när dom känner sig pressande och trängda.
Personligen ogillar jag det landet mer och mer genom allt man hör genom åren och hur dom väljer att agera, dels politiskt och militärt men även vad som händer bland deras egna folk.
Okej hel den diskussionen är sanslöst komplicerad för det ena har lett till det andra med dålig politik och dåliga ledare.
Visst förstår jag argumenten kring att bomba Afghanistan och sen dra vidare till Irak, men ändå inte. Bush har för mycket makt i den frågan och folk dör på kuppen.
Nu läser man även om hur orkanen Katrina har ställt till det, en oerhört svår katastrof för den delen av landet. Då utbryter anarki bland dess innevånare, okej långt från alla och förmodligen väldigt få vill nog ha det så men när man läser om hur gäng driver runt och härjar, hindrar läkare från att hjälpa dödligt skadade och sjuka, kvinnor våldtas mm. mm.
Då kanske en del tycker, ja men det är väl inget nytt nästan, det mesta av det händer ju dagligen där. Det säger väl ännu mer hur det går för det landet.
Om man sen tittar på mindre aspekter vad som händer så har vi ju det här rave't som var i Utah som den statliga makten stoppade.
Jag har inte nån poäng med detta men det är som sagt skrämmande hur verkligheten ser ut, hur extremt långt mänskligheten har kommit på sin egna undergång. Visst det är inte kört, jag är inte pessimist men håll med om att det är fan skrämmande.
Läs denna artikeln.
http://aftonbladet.se/vss/nyheter/s...,693053,00.html