Vad jag vet är det väldigt många som vill spela där, så det är rätt svårt att "komma fram" så att säga... eXton vet mer, ifall han nu kollar TA fortfarande så fråga honom. Annars är det läge att prata med Irish som har en (hel) del med AmnesiA att göra
___________________
man with no sig
Sep-03-2005 13:31
Johan (DJ Irish)
dj bum
Registered: Aug 2000
Location: Malmööööö!
quote:
Originally posted by reveal
Vad jag vet är det väldigt många som vill spela där, så det är rätt svårt att "komma fram" så att säga... eXton vet mer, ifall han nu kollar TA fortfarande så fråga honom. Annars är det läge att prata med Irish som har en (hel) del med AmnesiA att göra
Jag råkar bara känna en del Amnesia folk rätt väl men har egentligen ingen insyn i klubbverksamheten
Men så här funkar det nog, om jag får lov att spekulera lite:
Amnesia får in en salig mängd av "ansökningar" av diverse DJs men tyvärr är ju tillfällena starkt begränsade med sina 4:a gånger per termin. Därför blir de som väljer lite picky.
När de sedan sållar efter lämplig DJ så brukar ett par saker vara väldigt viktiga om jag förstått det rätt.
1. Är det rätt typ av musik? Amnesia har genom åren kommit fram till att vissa stilar passar bättre än andra. Besökarna brukar mest gå igång på ösig och hård trance. Därför, om ni spelar progg eller Armin musik så minskar era chanser att bli bokade (som värm-up DJ kan man ju endå tänkas bli vald).
2. Har du ett namn som drar folk till klubben? Inte lätt att ha det alltid och detta vet folket på Amnesia om så därför är det sekundärt.
3. Ekonomi. Amnesia har väldigt lite pengar att spendera på DJs. Inte för att de är snåla utan för att så mycket vinst brukar det inte bli efter varje fest. Är du dyr och besvärlig så är det bäst att du är känd och garanterar att folket kommer ...eller nått sånt.
Denna terminen är det mest gamla välkända namn som spelar och det är nog för att de är säkra kort helt enkelt.
Detta är som sagt bara spekulationer och Exton får rätta mig om jag är helt ute på turné
Ekonomi - de flesta av oss är nog vlliga att spela gratis poängen är ju att få en spelning överhuvudtaget. Jag har själv snackat med dom och det är som du säger - har man inte *precis* vad dom är ute efter, hamnar man sist i kön...
Skulle gärna vilja skicka in en demo dock, någon som vet vem/vart man ska göra det?
Originally posted by CJ InterCity
Ekonomi - de flesta av oss är nog vlliga att spela gratis poängen är ju att få en spelning överhuvudtaget. Jag har själv snackat med dom och det är som du säger - har man inte *precis* vad dom är ute efter, hamnar man sist i kön...
Skulle gärna vilja skicka in en demo dock, någon som vet vem/vart man ska göra det?
Vet inte adressen i huvet men,
Sydskånska Nationen
Tornavägen 5
223 63 Lund
Är adressen till Nationen märk kuveret Amnesia så lär det komma rätt.
Ses där den 28 okt. för er som hade tänkt komma och se J.N. riva loss
Registered: Dec 2001
Location: Stockholm & in my mind
quote:
Originally posted by CJ InterCity
Ekonomi - de flesta av oss är nog vlliga att spela gratis poängen är ju att få en spelning överhuvudtaget. Jag har själv snackat med dom och det är som du säger - har man inte *precis* vad dom är ute efter, hamnar man sist i kön...
Skulle gärna vilja skicka in en demo dock, någon som vet vem/vart man ska göra det?
jag känner lite samma sak, är inte ute efter att tjäna cash på att spela, det är knappt sekundärt för mig.
Vill ut å spela för att jag tycker det är så sjukt kul i första hand att underhålla dansgolvet med musiken jag lirar. Sen visst, kan man tjäna pengar så är det ingen skam i det men som jag sa, det är knappt sekundärt ens
Kan dock tänka mig att konkurensen är benhård med tanke på de begränsade tillfällena precis som du säger. Sen gör väl inte musikstilen det lättare, lirar visserligen inte riktigt armintrance men de e nog ändå för soft
___________________
quote:
Originally posted by davedresden
i suggest getting the gabriel & dresden prog-a-minute. in 3 easy steps you too could change the face of dance music.
batteries not included.
- dave
Sep-08-2005 15:19
reveal
always in the mix
Registered: May 2001
Location: Sweden
quote:
Originally posted by CJ InterCity
Skulle gärna vilja skicka in en demo dock, någon som vet vem/vart man ska göra det?