Jag köper oftast från decks.de och juno.co.uk, ganska bra butiker enligt mitt tycke!
Jag har aldrig handlat från en vanlig skivaffär... Några tips i skåneregionen?
Nov-02-2005 19:10
benni
merci charles
Registered: Mar 2002
handlar också på juno mycket, och ibland på city16.com
gå till Subwax i Malmö (Torggatan 4, nära gustav adolfs torg) där finns det massa fina grejer, fast kanske inte så mkt trance om du är ute efter det.. vilket jag antar
jag tror det finns mer urval av trance 12" i köpenhamn
Nov-02-2005 21:09
Laszlo
The weekend has landed
Registered: Dec 2002
Location: Szekelyföld Status: Official Montreal Canadiens fan of TA
Jag är ledsen att säga det, och trodde aldrig att den dagen skulle komma, men digital downloads is the new shit - det är bara att inse. Jag höll också för öronen och skrek "LAAA LAA LAAA" när folk sade just detta för redan två år sedan. Fler och fler böjar överge vinylen, vilket jag tycker är skittråkigt, inte minst på på grund av att hälften av det DJ's idag snurrar är just promoutskick från andra jocks och labels. Jag måste ta och införskaffa mig FS2 snarast, innan jag kommer att slinka allt för långt ifrån vinylandet...
jag köper mest på juno. ibland någon stilig klassiker på tradera.se eller hos någon musikhandlare i staden
quote:
Originally posted by Laszlo
Jag är ledsen att säga det, och trodde aldrig att den dagen skulle komma, men digital downloads is the new shit - det är bara att inse. Jag höll också för öronen och skrek "LAAA LAA LAAA" när folk sade just detta för redan två år sedan. Fler och fler böjar överge vinylen, vilket jag tycker är skittråkigt, inte minst på på grund av att hälften av det DJ's idag snurrar är just promoutskick från andra jocks och labels. Jag måste ta och införskaffa mig FS2 snarast, innan jag kommer att slinka allt för långt ifrån vinylandet...[/COLOR]
sant. men, dagens technology (FS, Abelton + div. sequencers.. etc in i evigheten) ger dj'n mer kreativa val vad gäller mixning jämfört med vad två 12" kan göra. jag skulle säga att det är för det bättre med digital downloads. fast vinyl är nog världens charmigaste
förresten, vad säger lagen om att spela nedladdat? beror det på sidan där man köpt musiken och deras bestämda licenser eller är det fritt att köra?
Nov-02-2005 22:16
benni
merci charles
Registered: Mar 2002
quote:
Originally posted by nils
förresten, vad säger lagen om att spela nedladdat? beror det på sidan där man köpt musiken och deras bestämda licenser eller är det fritt att köra?
om du köpt låten så får du väl göra vad du vill med den? den är ju din
Registered: Jan 2005
quote:
Originally posted by benni
om du köpt låten så får du väl göra vad du vill med den? den är ju din
njae. inte riktigt. jag läste en artikel där det stod att DJs i sverige MÅSTE köra med originalskivorna. inga kopior alls var tillåtna, även om man äger originalet. jag undrar hur detta lämpar sig när man lagligt laddar ner digitalt på cd och bränner.
man kanske kan vänta sig polisräder och liknande när sverige får besök av diverse celebriteter som bär med sig cdrs istället för vinyler
Nov-03-2005 22:30
BFS
tranceaddict
Registered: Oct 2005
Händer det så lär det inte bli många "topoftheline" -spelningar i sverige i fortsättningen...
Finns det någon internetbutik i sverige som är något att ha när det gäller trance??
Nov-03-2005 22:41
CJ InterCity
Peter South
Registered: Jan 2004
quote:
Originally posted by lacksesepsotygh
man kanske kan vänta sig polisräder och liknande när sverige får besök av diverse celebriteter som bär med sig cdrs istället för vinyler
Tiesto blev ju av med en CD bag på väg till Malmö förra året... man kan ju undra vad som egentligen hände med den