Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Var köper ni era 12'or
Pages (2): [1] 2 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
BFS
tranceaddict

Registered: Oct 2005
Var köper ni era 12'or

Vilka butiker handlar ni era 12or ifrån?

Jag köper oftast från decks.de och juno.co.uk, ganska bra butiker enligt mitt tycke!

Jag har aldrig handlat från en vanlig skivaffär... Några tips i skåneregionen?

Old Post Nov-02-2005 19:10  Sweden
Click Here to See the Profile for BFS Click here to Send BFS a Private Message Add BFS to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
benni
merci charles

Registered: Mar 2002

handlar också på juno mycket, och ibland på city16.com

gå till Subwax i Malmö (Torggatan 4, nära gustav adolfs torg) där finns det massa fina grejer, fast kanske inte så mkt trance om du är ute efter det.. vilket jag antar

jag tror det finns mer urval av trance 12" i köpenhamn

Old Post Nov-02-2005 20:50 
Click Here to See the Profile for benni Click here to Send benni a Private Message Add benni to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Gate 42
Discover Dark

Registered: May 2001

www.juno.co.uk & www.decks.de

Old Post Nov-02-2005 20:55  Sweden
Click Here to See the Profile for Gate 42 Click here to Send Gate 42 a Private Message Visit Gate 42's homepage! Add Gate 42 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
montana
dub come save me

Registered: Mar 2003

pitch,mega+fade

Old Post Nov-02-2005 21:09  Syria
Click Here to See the Profile for montana Click here to Send montana a Private Message Visit montana's homepage! Add montana to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Laszlo
The weekend has landed

Registered: Dec 2002
Location: Szekelyföld Status: Official Montreal Canadiens fan of TA

Bra på mycket:
www.juno.co.uk

Bra på trance:
www.chemical-records.co.uk

Bra på techno/house:
www.decks.de
www.musichead.de

Digitalt:
www.beatport.com
www.audiojelly.com
www.edmdigital.com
www.bedrock.co.uk/shop.asp

Jag är ledsen att säga det, och trodde aldrig att den dagen skulle komma, men digital downloads is the new shit - det är bara att inse. Jag höll också för öronen och skrek "LAAA LAA LAAA" när folk sade just detta för redan två år sedan. Fler och fler böjar överge vinylen, vilket jag tycker är skittråkigt, inte minst på på grund av att hälften av det DJ's idag snurrar är just promoutskick från andra jocks och labels. Jag måste ta och införskaffa mig FS2 snarast, innan jag kommer att slinka allt för långt ifrån vinylandet...

www.laszlo.se

Last edited by Laszlo on Nov-02-2005 at 21:52

Old Post Nov-02-2005 21:45 
Click Here to See the Profile for Laszlo Click here to Send Laszlo a Private Message Visit Laszlo's homepage! Add Laszlo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
nils
château flight

Registered: Sep 2001

jag köper mest på juno. ibland någon stilig klassiker på tradera.se eller hos någon musikhandlare i staden

quote:
Originally posted by Laszlo
Jag är ledsen att säga det, och trodde aldrig att den dagen skulle komma, men digital downloads is the new shit - det är bara att inse. Jag höll också för öronen och skrek "LAAA LAA LAAA" när folk sade just detta för redan två år sedan. Fler och fler böjar överge vinylen, vilket jag tycker är skittråkigt, inte minst på på grund av att hälften av det DJ's idag snurrar är just promoutskick från andra jocks och labels. Jag måste ta och införskaffa mig FS2 snarast, innan jag kommer att slinka allt för långt ifrån vinylandet...[/COLOR]

sant. men, dagens technology (FS, Abelton + div. sequencers.. etc in i evigheten) ger dj'n mer kreativa val vad gäller mixning jämfört med vad två 12" kan göra. jag skulle säga att det är för det bättre med digital downloads. fast vinyl är nog världens charmigaste

förresten, vad säger lagen om att spela nedladdat? beror det på sidan där man köpt musiken och deras bestämda licenser eller är det fritt att köra?

Old Post Nov-02-2005 22:16  Sweden
Click Here to See the Profile for nils Click here to Send nils a Private Message Visit nils's homepage! Add nils to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
benni
merci charles

quote:
Originally posted by nils

förresten, vad säger lagen om att spela nedladdat? beror det på sidan där man köpt musiken och deras bestämda licenser eller är det fritt att köra?

om du köpt låten så får du väl göra vad du vill med den? den är ju din

Old Post Nov-02-2005 22:21 
Click Here to See the Profile for benni Click here to Send benni a Private Message Add benni to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ScuL
Hardtechno maniac

www.recess.nl
www.freaky.nl
www.important-records.de

Old Post Nov-02-2005 22:41  United Kingdom
Click Here to See the Profile for ScuL Click here to Send ScuL a Private Message Visit ScuL's homepage! Add ScuL to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
CJ InterCity
Peter South

Registered: Jan 2004

quote:
Originally posted by benni
jag tror det finns mer urval av trance 12" i köpenhamn

Conzzept har ju stängt... finns där fler ställen?

jag handlar mkt på www.hmv.co.uk de mesta inom komersiell trance/house (typ ASOT style) har dom och ibland är det riktigt billigt!

Old Post Nov-03-2005 15:24  Germany
Click Here to See the Profile for CJ InterCity Click here to Send CJ InterCity a Private Message Visit CJ InterCity's homepage! Add CJ InterCity to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
lacksesepsotygh
;B

Registered: Jan 2005

quote:
Originally posted by benni
om du köpt låten så får du väl göra vad du vill med den? den är ju din

njae. inte riktigt. jag läste en artikel där det stod att DJs i sverige MÅSTE köra med originalskivorna. inga kopior alls var tillåtna, även om man äger originalet. jag undrar hur detta lämpar sig när man lagligt laddar ner digitalt på cd och bränner.

man kanske kan vänta sig polisräder och liknande när sverige får besök av diverse celebriteter som bär med sig cdrs istället för vinyler

Old Post Nov-03-2005 22:30  Sweden
Click Here to See the Profile for lacksesepsotygh Click here to Send lacksesepsotygh a Private Message Visit lacksesepsotygh's homepage! Add lacksesepsotygh to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
BFS
tranceaddict

Registered: Oct 2005

Händer det så lär det inte bli många "topoftheline" -spelningar i sverige i fortsättningen...

Finns det någon internetbutik i sverige som är något att ha när det gäller trance??

Old Post Nov-03-2005 22:41  Sweden
Click Here to See the Profile for BFS Click here to Send BFS a Private Message Add BFS to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
CJ InterCity
Peter South

Registered: Jan 2004

quote:
Originally posted by lacksesepsotygh
man kanske kan vänta sig polisräder och liknande när sverige får besök av diverse celebriteter som bär med sig cdrs istället för vinyler

Tiesto blev ju av med en CD bag på väg till Malmö förra året... man kan ju undra vad som egentligen hände med den

Old Post Nov-04-2005 20:12  Germany
Click Here to See the Profile for CJ InterCity Click here to Send CJ InterCity a Private Message Visit CJ InterCity's homepage! Add CJ InterCity to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Var köper ni era 12'or
Post New Thread    Post A Reply

Pages (2): [1] 2 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackUnknown Tune (Corsten Playlist) [2003] [4]

Click here to listen to the sample!Pause playbackNeonrave - I love you [2005]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 11:20.

Forum Rules: