Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Gaby, hur var det???
Pages (2): [1] 2 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Ravesquad
Supreme tranceaddict



Registered: Sep 2001
Location: Stockholm
Smile Tongue Gaby, hur var det???

Välkommen hem hur var The Dome:? hur länge var du där? vilka spelade? var det lyckat? vad var bäst och hur var det


___________________
Ohm Nama Shivaya

Old Post Jan-04-2002 13:10  Sweden
Click Here to See the Profile for Ravesquad Click here to Send Ravesquad a Private Message Add Ravesquad to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Gaby
DanceAddictPartyQueen



Registered: Aug 2001
Location: Stockholm, SWEDEN

Här känner man sig alltid välkommen...

Jag hade det helt underbart i London. Gud va mysigt det är!!!

The Dome var helt otroligt enormt. Bra organiserat med the main floor som var trance golvet (helt otroligt men engelsmännen börjar lära sig...) Två stora cirkus tält där man spelade UK garage, 2-step och vad allt det där nu heter. Ett mindre tält med house.

När jag kom dit efter att ha stått i kö i 30 min så var klockan strax efter 23:00 då spelade Dave Seaman, missade Ferry med typ 10 min. (vem hade trott att han skulle lira så tidigt?)

Hittade inte riktigt garderoben för att hänga av oss och fick stå i kö 30 min för att köpa drinkbiljetter... när klockan närma sig tolvslaget så gav vi upp kön och köpte biljetter (för överpris) för att ha något att skåla med... (varför ska man stå i kö för att köpa biljetter och sen i kö för att köpa drinkar??? )
Vackert vid 12-slaget men inget jättespeciellt (Tiesto borde ha kört det istället...)


Anne Savage körde efter Dave Seaman ... hon var helt underbar! fick verkligen igång golvet!!! Sen så kom Alex P... vilken stjärna!!!

Tyvärr så gick all energin åt att hålla oss varma... det var så kallt att jag svettades inte ens med jackan på!!! Hade inte räknat med att det skulle vara lika kallt inne som ute...det kändes som om man vara på festival ute i kylan!!! Det förstörde ALLT!!! Jag var helt slut efter 4 h (sen när händer det???) Många drog runt 4-5 för att dom pallade inte mera pga kylan! Killens syrra + pojkvän gav upp 4 men vi kämpade till 8...sen stod jag bara och skakade så vi stack hem (var även tvugna att checka ut från hotellet innan 10)

Tiesto spelade helt otroligt vackert, inget man riktigt kommer igång på men så otroligt BRA och VACKERT! (måste använda det order för det var det det var VACKERT)

Tyvärr så fanns det ingen som visste om line-up eller så så jag vet inte inte vilka som spelade... håller på att ta reda på det. Men jag gillade Alex P och Anne bäst...och självklart Tiesto.
Frös så mycket att jag missade Jules Judges

Jag är glad att jag var där men jag hade förväntat mig mera...man hade satsat allt på ljud och ljus men "glömt" attt skapa atmosfär och göra stället mysigt ... vet inte varför det inte fixades värme (kanske brukar vara så i England?) Några hade roat sig med att täppa toaletterna med papper så man var tvungen att gå igenom en brun sörja som luktade piss när man skulle gå på toa. Dyrt och kallt, kom inte hem svettig och glad efter en hel kväll utan kall och med en doft av kiss och bajs

Jag måste tyvärr ge det 2,5 av 5

Old Post Jan-04-2002 13:48  Sweden
Click Here to See the Profile for Gaby Click here to Send Gaby a Private Message Add Gaby to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
x-dream
Kurai is my slave!



Registered: Nov 2000
Location: Sweden

Okej där ser man.....Låter som att det var bra men att det måste ha varit kallt....

Välkommen tbx iaf Gaby.....Du hade nog säkert en trevligare nyår än oss flesta....

Old Post Jan-04-2002 15:03  Sweden
Click Here to See the Profile for x-dream Click here to Send x-dream a Private Message Add x-dream to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Gaby
DanceAddictPartyQueen



Registered: Aug 2001
Location: Stockholm, SWEDEN

tack... jag hoppas att alla som inte hade det bra på nyår har det bra nu istället...

Old Post Jan-04-2002 15:22  Sweden
Click Here to See the Profile for Gaby Click here to Send Gaby a Private Message Add Gaby to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Virus
yes



Registered: Oct 2001
Location: Stockholm

Du verkar haft det roligt i London. Vilken line-up! men det lät sjukt att det var så kallt.. Är inte "The Dome" isolerat?

Jag har iaf ganska bra nu, men jag hade nog roligare på nyår

Old Post Jan-04-2002 15:28  Sweden
Click Here to See the Profile for Virus Click here to Send Virus a Private Message Add Virus to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Gaby
DanceAddictPartyQueen



Registered: Aug 2001
Location: Stockholm, SWEDEN

Jag trodde att de var isolerat och det såg ut som det... men jag kan lova er att det inte kändes som det!

Line-up på main floor:
2100 - 2300 Ferry Corsten
2300 - 0130 Dave Pearce
0130 - 0300 Anne Savage
0300 - 0600 Alex P & Brandon Block
0600 - 0730 Tiesto
0730 - 0900 Judge Jules

Helt ok! Synd att det var så j***a kallt!!!

Old Post Jan-04-2002 15:37  Sweden
Click Here to See the Profile for Gaby Click here to Send Gaby a Private Message Add Gaby to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Virus
yes



Registered: Oct 2001
Location: Stockholm

Halv-schysst line-up som sagt

Jag tänkte bara fråga, hur mycket pengar kostade resan? Typ flyg + boende + inträdesbiljett.. (inte plus drinkar, mat, turistkarta etc )

Skulle vara roligt att veta, jag har aldrig åkt utomlands på nåt sånt här om man räknar bort ibiza..

Old Post Jan-04-2002 16:09  Sweden
Click Here to See the Profile for Virus Click here to Send Virus a Private Message Add Virus to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix



Registered: May 2001
Location: Sweden

ingen tråkig lineup
jag hade dock helst haft corsten och tiesto mellan 23 och 03 eller nåt sånt...


___________________
man with no sig

Old Post Jan-04-2002 16:09 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Gaby
DanceAddictPartyQueen



Registered: Aug 2001
Location: Stockholm, SWEDEN

quote:
Originally posted by King of Clubs
Halv-schysst line-up som sagt

Jag tänkte bara fråga, hur mycket pengar kostade resan? Typ flyg + boende + inträdesbiljett.. (inte plus drinkar, mat, turistkarta etc )

Skulle vara roligt att veta, jag har aldrig åkt utomlands på nåt sånt här om man räknar bort ibiza..


Allt gick på 2500 SEK

flyg 920 kr med Ryan Air
boende på youthhostel 5 dagar 850 kr (kul ställe )
Biljett till the Dome 700 kr

Extra kostnader som man lätt glömmer bort ifall man flyger billigt från Skavsta:
(Flygbuss till Skavsta om man inte har skjuts dit.)
Tåget till och från Stansted i London (45 min från centrala London) Billigats är att köpa biljetterna redan i Skavsta 235 kr.

Old Post Jan-04-2002 16:31  Sweden
Click Here to See the Profile for Gaby Click here to Send Gaby a Private Message Add Gaby to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
x-dream
Kurai is my slave!



Registered: Nov 2000
Location: Sweden

Det var en ganska billig resa med andra ord....2500 inte alls farligt.....Undra vad det skulle gå på att åka till Trance energy....

Old Post Jan-04-2002 16:41  Sweden
Click Here to See the Profile for x-dream Click here to Send x-dream a Private Message Add x-dream to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Gaby
DanceAddictPartyQueen



Registered: Aug 2001
Location: Stockholm, SWEDEN

quote:
Originally posted by reveal
ingen tråkig lineup
jag hade dock helst haft corsten och tiesto mellan 23 och 03 eller nåt sånt...


Jag trodde verkligen att det skulle vara så... kanske ett sätt att få dit folk tidigt och sticka sent? Eller så har engelskmännen verkligen NOLL koll!!!

Var på ett vanligt ställe där dom körde ny kommerciell musik bara för att kröka och larva sig...deras nya trance var ATB, Darude och silence (orginalet) körde dom överallt... hur efter är dom egentligen?
Men shit va efter vi är med garage, 2-step och dnb!

Old Post Jan-04-2002 16:41  Sweden
Click Here to See the Profile for Gaby Click here to Send Gaby a Private Message Add Gaby to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Virus
yes



Registered: Oct 2001
Location: Stockholm

quote:
Originally posted by Gaby


Allt gick på 2500 SEK

flyg 920 kr med Ryan Air
boende på youthhostel 5 dagar 850 kr (kul ställe )
Biljett till the Dome 700 kr

Extra kostnader som man lätt glömmer bort ifall man flyger billigt från Skavsta:
(Flygbuss till Skavsta om man inte har skjuts dit.)
Tåget till och från Stansted i London (45 min från centrala London) Billigats är att köpa biljetterna redan i Skavsta 235 kr.


2500 är ju inte alls farligt.

Jag tänkte exakt samma sak sist jag åkte till London med Ryanair för ett år sen, det tillkommer en massa avgifter iochmed skavstabussen och Londontåget.

Framförallt tåget var dyrt och när man hade köpt biljetten så fanns det inte ens nån kontrollant, så jag hade lika gärna kunnat skita i att betala..

Det går ju att hitta billiga reguljärbiljetter till London om man är ute i god tid, så att det inte blir dyrare än ryanair.. hatar ryanair.. sist så skulle jag hälsa på min syrra som bodde i London och från min dörr i stockholm till hennes i London (ej alltför ocentralt) tog det sju - åtta (!) timmar.

Old Post Jan-04-2002 16:46  Sweden
Click Here to See the Profile for Virus Click here to Send Virus a Private Message Add Virus to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Gaby, hur var det???
Post New Thread    Post A Reply

Pages (2): [1] 2 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackHybrid [2005] [4]

Click here to listen to the sample!Pause playbackCicada - "The Things You Say" (Dirty South Remix) [2007]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 15:34.

Forum Rules:
You may not post new threads
You may not post replies
You may not edit your posts
HTML code is ON
vB code is ON
[IMG] code is ON
 
Search this Thread:

 
Contact Us - return to tranceaddict

Powered by: Trance Music & vBulletin Forums
Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Privacy Statement / DMCA
Support TA!