Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Köpa nya DJgrejjer?
  Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Christian Ö.
Make U Mine

Registered: Nov 2004
Smiley DJ Köpa nya DJgrejjer?

Går i tankar på att köpte lite nya DJgrejjer, närmare bestämt nya cd spelare och mixer.

Det som är mest intressant för tillfället är ett erbjudande på 2 st cdj 200 och en djm 707 på JP disco (http://www.jpdisco.se/webshop/listC...D=47&prd_rent=0)

Jag undrar vad du skulle köpt om du skulle köpa nytt idag?
Vill ha lite fler tips på grejjer helt enkelt

www.myspace.com/christianohman

Last edited by Christian Ö. on Nov-20-2005 at 09:59

Old Post Nov-19-2005 19:56  Sweden
Click Here to See the Profile for Christian Ö. Click here to Send Christian Ö. a Private Message Visit Christian Ö.'s homepage! Add Christian Ö. to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mr_fisken
dancin

Registered: Oct 2003

Kolla recordcase istället, billigare och ska vara pålitliga och bra har jag hört.

Old Post Nov-21-2005 19:57  Sweden
Click Here to See the Profile for mr_fisken Click here to Send mr_fisken a Private Message Add mr_fisken to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Gate 42
Discover Dark

Registered: May 2001

Om jag skulle uppgradera min spelhörna idag så skulle det bli till att byta ut mina Numark TT-200's mot några fräsha Technics och mina CDJ-800's mot CDJ-1000mk2's... Men jag är skapligt nöjd med det jag har för tillfället. Så jag tror jag ska lägga pengarna på skivor istället.

Behöver dock ett par nya skivväskor och ett nice cd case. Det ska nog införskaffas inom kort.

Old Post Nov-21-2005 20:48  Sweden
Click Here to See the Profile for Gate 42 Click here to Send Gate 42 a Private Message Visit Gate 42's homepage! Add Gate 42 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Christian Ö.
Make U Mine

quote:
Originally posted by Gate 42
Om jag skulle uppgradera min spelhörna idag så skulle det bli till att byta ut mina Numark TT-200's mot några fräsha Technics och mina CDJ-800's mot CDJ-1000mk2's... Men jag är skapligt nöjd med det jag har för tillfället. Så jag tror jag ska lägga pengarna på skivor istället.

Behöver dock ett par nya skivväskor och ett nice cd case. Det ska nog införskaffas inom kort.

har du testat cdj 200? om du har det, vilken av 200an och 800an föredrar du?
Jag väljer mellan 200an och 800an men jag tycker att 200an låter mer intressant just nu, bättre pris, 0.02% pitchkänslighet och nyare teknik eftersom den kom ut det här året.
Cdj 800an har ju trots allt funnits flera år nu...

Old Post Nov-26-2005 18:22  Sweden
Click Here to See the Profile for Christian Ö. Click here to Send Christian Ö. a Private Message Visit Christian Ö.'s homepage! Add Christian Ö. to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Gate 42
Discover Dark

Registered: May 2001

Nej jag har inte kännt på 200:an så hur den är att spela på kan jag säga. Men som du säger, den är nyare har lite bättre pitch. Sen så är den väl lite mindre också, om du har lite ont om plats

Old Post Nov-26-2005 21:55  Sweden
Click Here to See the Profile for Gate 42 Click here to Send Gate 42 a Private Message Visit Gate 42's homepage! Add Gate 42 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Christian Ö.
Make U Mine

quote:
Originally posted by Gate 42
Nej jag har inte kännt på 200:an så hur den är att spela på kan jag säga. Men som du säger, den är nyare har lite bättre pitch. Sen så är den väl lite mindre också, om du har lite ont om plats

Ja precis, jag har aldrig testat 800an så jag får åka in och känna på den och bestämma mig sen.
Det känns som att det inom en snar framtid kommer släppas något nytt från pioneer som är en uppföljare till 800an eller 1000. Iof så blir det väl 1000 som får en efterföljare först men det känns ändå rätt dumt att köpa 800an om det släpps något nytt någon månad senare som ersätter den... 200an ersätter ju 100orna så det kommer väl något för 800 och 1000 snart, någon som sitter på insider information och vet?

Old Post Nov-27-2005 08:58  Sweden
mr_fisken
dancin

Inte för att jag är någon exptert men sådär tror jag inte du kan resonera för då kanske du får vänta 2år lika gärna.
Finns väl en slags efterföljare till cdj1000, vdj1000.

Old Post Nov-27-2005 11:28  Sweden
Click Here to See the Profile for mr_fisken Click here to Send mr_fisken a Private Message Add mr_fisken to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Christian Ö.
Make U Mine

quote:
Originally posted by mr_fisken
Inte för att jag är någon exptert men sådär tror jag inte du kan resonera för då kanske du får vänta 2år lika gärna.

Finns väl en slags efterföljare till cdj1000, vdj1000.

Jo jag vet, tänkte bara om någon kanske kännde till något datum för en ny spelare, är det inom en snar framtid kan man lika bra vänta lite... vdj är väl inte direkt en efterföljare till cdj-1000 utan snarare en motsvarighet för VJ's.
Tänkte främst på att 800an och 1000 inte har samma pitchkänslighet och saknar stöd för mp3, det lär ju dyka upp en spelare med dessa funktioner snart och om den håller sig till samma prisklass som 800an så skulle den vara väldigt intressant för mig.

Old Post Nov-27-2005 18:12  Sweden
mr_fisken
dancin

Har dom inte stöd för mp3?
Var jag helt säker på att jag läst.

Old Post Nov-27-2005 18:18  Sweden
BFS
tranceaddict

Registered: Oct 2005

köp från tomann.de Det är en väldigt fin butik!!

Old Post Dec-06-2005 13:59  Sweden
Click Here to See the Profile for BFS Click here to Send BFS a Private Message Add BFS to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Christian Ö.
Make U Mine

quote:
Originally posted by BFS
köp från tomann.de Det är en väldigt fin butik!!

Japp, beställde från dem i söndags
Kan även meddela att det tillslut blev 2st CDJ 200 och en DJM 707. Istället för att lägga lite mer pengar för att få 800orna så köpte jag en midiklaviatur (M-audio, radium 49).
Jag är jävligt nöjd och väntar otåligt på mina julklappar nu

Old Post Dec-06-2005 14:05  Sweden

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Köpa nya DJgrejjer?
Post New Thread    Post A Reply

Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playback[1969] []

Click here to listen to the sample!Pause playback[1969]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 21:02.

Forum Rules: