Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > ambient för välförtjänta öron (god jul oxo)
  Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Kamelen
Supreme tranceaddict

Registered: Dec 2002
ambient för välförtjänta öron (god jul oxo)

Tjoho!!

har gjort en ambient-mix (avslappningsmusik) .. inga beats alltså.. har man svårt för lugn musik kommer detta nog inte vara nån höjdare.. i början tyckte jag ambient var meningslöst och tråkigt.. nu är jag cool och har insett hur coolt det är =) (=

är är urlen http://s46.yousendit.com/d.aspx?id=...WU2GGIH75TRNYOR

testa detta.. innan du lägger dig.. kör igång mixen.. och "lyssna" inte aktivt.. utan bara ha öronen öppna medan du försöker somna.. ha gärna på repeat.. så vaknar du till den oxo =)

jag har oxo kört denna när jag läser böcker.. funkar skitbra..

aja..kram o god jul o sånt där.. hejhopp

Last edited by Kamelen on Jan-03-2006 at 16:20

Old Post Dec-23-2005 15:55 
Click Here to See the Profile for Kamelen Click here to Send Kamelen a Private Message Add Kamelen to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
zoric
Rojiblanco and Bianconeri

Registered: Mar 2005

Älskar Ambient, har du någon TL?

Förresten. Jag somnar också in till Ambient Hahahah

Old Post Dec-23-2005 15:59  Sweden
Click Here to See the Profile for zoric Click here to Send zoric a Private Message Visit zoric's homepage! Add zoric to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Kamelen
Supreme tranceaddict

yea.. ska posta TL. . är låtar från vir unis.. robert rich.. lustmord.. henrik b osv.. shpongle oxo =) ..

är inte _BARA_ ambient..eller vi kan säga såhär.. det är inte bara beatless ambient .. utan lite mer "lättlyssnad" avslappningsmusik oxo =) .. försökt blanda det så även nya och nyfikna öron inte blir alltför avskräckta

du ska oxo få bilder på min lilla myspyshörna =) (där jag sover/läser/chillar) .. postar om 10-15 min.. måste fixa skitservern bara..

Old Post Dec-23-2005 16:17 
Click Here to See the Profile for Kamelen Click here to Send Kamelen a Private Message Add Kamelen to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jeremy H
Ja hallå?

Registered: Jan 2003

Grejt!
Ska tanka! Återkommer med kommentar någon annan gång!

Old Post Dec-23-2005 16:36  Sweden
Click Here to See the Profile for Jeremy H Click here to Send Jeremy H a Private Message Add Jeremy H to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
montana
dub come save me

Registered: Mar 2003

ska väl ladda ner tror jag, kamelen, ett råd, plocka ner min mix, det är en ambient mix också

Old Post Dec-23-2005 16:50  Syria
Click Here to See the Profile for montana Click here to Send montana a Private Message Visit montana's homepage! Add montana to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Kamelen
Supreme tranceaddict

y0 y0 montana =) my main niggah!! allt bra? .. long time no see o sånt där du vet.. humm var är din mix? menar du "dub grejen med movie inslag?" =) tog hem den.. nåra veckor sen.. gillade.. var dock en låt som fick min gås att bli sås.. 3e från slutet tror jag det var.. inte säker.. sick nice

Old Post Dec-23-2005 17:15 
montana
dub come save me

Registered: Mar 2003

quote:
Originally posted by Kamelen
y0 y0 montana =) my main niggah!! allt bra? .. long time no see o sånt där du vet.. humm var är din mix? menar du "dub grejen med movie inslag?" =) tog hem den.. nåra veckor sen.. gillade.. var dock en låt som fick min gås att bli sås.. 3e från slutet tror jag det var.. inte säker.. sick nice

jao, det var den. länk till min mix och tracklist finns i min sig ( http://www.tranceaddict.com/forums/...threadid=307093 )

och tackar, din mix är najs, lyssnar nu

Old Post Dec-23-2005 17:20  Syria
Click Here to See the Profile for montana Click here to Send montana a Private Message Visit montana's homepage! Add montana to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
zoric

Nu kan jag äntligen tanka den här mixen. Återkommer senare.

Old Post Dec-23-2005 20:57  Sweden
Click Here to See the Profile for zoric Click here to Send zoric a Private Message Visit zoric's homepage! Add zoric to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
zoric

Gillade verkligen låtarna i mitten och särskillt avslutningen. Tack.

Old Post Dec-25-2005 11:22  Sweden
Kamelen
Supreme tranceaddict

då är du en "true ambient lowah" =) dig gillar jag nu.. vi ska kramas!! de "riktiga" ambientlåtarna är där.. och sista låten är Henrik B - Mourning..

edit

glömde att jag inte postat TL än =) här är den

1. Ozric Tentacles - Ta Khut (inte riktig ambient, men jag gillar den som fan)

2. Vir Unis - Particle Path (ljus ambient, får en att må bra)

3. Vir Unis - Letting (oxo en rätt ljus låt)

4. Shpongle - Flute Fruit (fin flöjt, lättlyssnad så det inte blir för mycket ambient för ovana öron)

5-6. Låt från Ronin (har bara CD, inga namn)
Robert Rich - Somnium (mörkare ambient, denna finns i 7 timmar version)

8. Lustmord vs Robert Rich - A Point Of No Return (även här mörkt, inspirerat av filmen Stalker.. har ni inte sett så kan jag starkt rekomendera)

9. Edward Artimiev - Meditation (ville så gärna ha med denna låt men kände att den inte passade in riktigt, den är från filmen Stalker och gjord för 26 år sen, därav den usla kvaliten..men riktigt bra..MUMS!!)

10. Vir Unis - Deepest Dream (från 99-albumet.. bland de bättre vir unis imo.. oxo ljus och härlig)

11. Henrik B - Mourning (Henrik är Techno-producent men har som många andra gjort ett ambient-album "kryoniks" .. här är min favoritlåt från den skivan)

Det var d =) (=

Last edited by Kamelen on Dec-25-2005 at 12:07

Old Post Dec-25-2005 11:57 
zoric

Heh, bli inte för närgången bara

Avslutningen var skitfin, lyssnade igenom inatt och somnade till det.

Old Post Dec-25-2005 12:06  Sweden
Cloudburst
I am the maximum

Registered: Oct 2003

Lyssnar nu och har även skickar till kompis som är insnöad på ambient. Han var ivrig att höra. Låter skönt hittils.

insignificant cor member alliance

Old Post Dec-28-2005 18:54  Finland
Click Here to See the Profile for Cloudburst Click here to Send Cloudburst a Private Message Visit Cloudburst's homepage! Add Cloudburst to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > ambient för välförtjänta öron (god jul oxo)
Post New Thread    Post A Reply

Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playback2004 or 2005 I think... [2009] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackHolden & Thompson - Nothing [2007]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 16:30.

Forum Rules: