Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > ett hem på nätet
Pages (2): [1] 2 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Kamelen
Supreme tranceaddict



Registered: Dec 2002
Location:
ett hem på nätet

Det är 2006, året då man _MÅSTE_ ha en hemsida för att vara hipp o sånt.. så nu har även jag en

http://kmlbox.unixguru.se/

kan dock varna alla som älskar sidor med häftiga flash-animationer och coola bilder att min sida inte innehåller nått sånt alls =)

rent och snabbt ska det vara

det finns lite olika sektioner som kan vara nyttiga..typ en ordlista (SAOL)

eller den som folket här kanske kommer kika mest på kmltrivia .. typ en frågesport inom edm (ja, mest trance) .. man får lyssna på ett ljudklipp (30s) och får 4 alternativ..

kan vara kul o lärorikt =) eller så är det ren sit..vad vet jag..och var inte oroliga för att stöta på samma låtar för många gånger..det är en rätt duktig databas.. ca 25 000 ljudklipp och... humm ordlistan är bra stor den oxo (ja hela SAOL) ..


har ni några förslag så krama ur er de =)


ahh kmldupe är en annan funktion på sidan.. där man kan söka igenom hela databasen och lyssna på klipp.. men har valt att lösenordsskydda denna just nu.. men vill man ha lösen är det bara säga till..

kram!

ps själva anledningen till sidan är ingen speciell utan har en server igång 24/7 o kunde väl ha en hemsida oxo..kul o testa / pressa den lite ..se hur mycket den pallar..det är finkod2k6 =) ds

Old Post Jan-24-2006 20:47 
Click Here to See the Profile for Kamelen Click here to Send Kamelen a Private Message Add Kamelen to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
jofawe
Official Manb00bs of TA



Registered: Jan 2002
Location: Växjö

http://kmlbox.unixguru.se/trivia/do...a11b70/9151.ogg

Den gillar vi!

Din Trivia är grym!


___________________

Old Post Jan-24-2006 21:27  Sweden
Click Here to See the Profile for jofawe Click here to Send jofawe a Private Message Visit jofawe's homepage! Add jofawe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Kamelen
Supreme tranceaddict



Registered: Dec 2002
Location:

quote:
Originally posted by jofawe
http://kmlbox.unixguru.se/trivia/do...a11b70/9151.ogg

Den gillar vi!

Din Trivia är grym!


hehe den urlen vet jag inte riktigt hur du fick fram.. men det funkar så att du hash:ar ut en sträng som och ger låten id3 "hemlis-hemlis" ..för att senare när jag har top10 .. vill jag inte att man fuskar vilket blir enkelt om man använder "kmldupe" som jag oxo har på sidan =) .. men men orkar inte gå in djupt på det nu

urlen du har är en "felaktig" och därför får sådär.. du kan byta ut siffror till vad du vill så ser du att det fortfarande blir samma "felmedelande" =)

men du kanske fick fram den på annat sätt? kanske en bugg i skiten.. borde inte vara det =) är typ renaste koden nånsin =) och jag har provat själv och aldrig fått det

"din trivia är grym" om du nu inte var ironiskt så tack kram! är rätt kul att köra när man har lite trist =) .. är sjukt lärorikt oxo har jag själv upptäckt

hittar du/ni fler fel så säg gärna till

Old Post Jan-24-2006 21:52 
Click Here to See the Profile for Kamelen Click here to Send Kamelen a Private Message Add Kamelen to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
jofawe
Official Manb00bs of TA



Registered: Jan 2002
Location: Växjö

jag kopierade bara adressen som min dator laddade hem oggen ifrån.. thats it!

Och jag menade grym i bemärkelsen HÄFTIG .. som i nått man kan tänka sig att klicka på en långtråkig dag.. istället för att kolla porr alltså =)

Men, som sagt, jag gillade sidan


kanske ha lite mindre mellanrum mellan raderna i menyn .. annars helt ok!


___________________

Old Post Jan-24-2006 22:19  Sweden
Click Here to See the Profile for jofawe Click here to Send jofawe a Private Message Visit jofawe's homepage! Add jofawe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
zoric
Rojiblanco and Bianconeri



Registered: Mar 2005
Location: Primera División and Serie B

Jag tyckte om allt förutom menyn.

Old Post Jan-24-2006 23:11  Sweden
Click Here to See the Profile for zoric Click here to Send zoric a Private Message Visit zoric's homepage! Add zoric to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
lacksesepsotygh
;B



Registered: Jan 2005
Location: Danderyds Psykhus, Stockholm

kmldupe? ;D


___________________
soundcloud.com/kiskelfacit

Old Post Jan-25-2006 08:30  Sweden
Click Here to See the Profile for lacksesepsotygh Click here to Send lacksesepsotygh a Private Message Visit lacksesepsotygh's homepage! Add lacksesepsotygh to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Kamelen
Supreme tranceaddict



Registered: Dec 2002
Location:

humm ni som inte gillade menyn.. kör ni IE? jag kikade med IE och då ser det lite knepigt ut =) stora mellanrum i menyn.. mitt tips är att skaffa en webläsare som kör efter standarden =D typ Opera/Firefox osv..

kmldupe är en söt liten funktion ehm.. nja.. en databas kan man väl säga.. med låtar från 1990 till 2005 .. namn o sånt typ.. med ljudklipp oxo.. 30s .. nu vet jag inte om det är helt lagligt att sprida ljudklipp och har frågat STIM och några andra..men inte fått svar.. nån här kanske vet?

därför har jag satt lösen på den just nu =)

Old Post Jan-25-2006 09:27 
Click Here to See the Profile for Kamelen Click here to Send Kamelen a Private Message Add Kamelen to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
zoric
Rojiblanco and Bianconeri



Registered: Mar 2005
Location: Primera División and Serie B

Jag tyckte inte om menyn i varken IE (Då det är stora mellanrum) eller i Firefox. Text-typen är inte så värst fin, men jag vet inte bara vad jag tycker.

Old Post Jan-25-2006 10:14  Sweden
Click Here to See the Profile for zoric Click here to Send zoric a Private Message Visit zoric's homepage! Add zoric to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Laszlo
The weekend has landed



Registered: Dec 2002
Location: Szekelyföld Status: Official Montreal Canadiens fan of TA

Agreed...för liten och svårläst...kör med Verdana, finns ju faktiskt anledning till varför 99,999999999999999999999% av alla komersiella sidor använder just det typsnittet. Har läst många kurser och ett gäng böcker om ämnet och kan babbla på i timmar om serifer vs sans-serifer kontra skärm vs. papper...

Kör på verdana bara så blir det skitbra

Annars ser det bra ut...quizen är bra...klarade de 3 första som slumpades fram, sen gick det åt helvete, då blev jag sur och lämnade din sida... =)

För er som är intresserade kan jag verkligen rekommendera Effektiv visuell kommunikation av Bo Bergström och Don't make me think (Användbarhet på webb) av Steve Krug. KANONBÖCKER. Värde varenda sketet korvöre...


___________________
Facebook
www.djlaszlo.com
blog.laszlo.se
www.laszlo.se

Old Post Jan-25-2006 10:21 
Click Here to See the Profile for Laszlo Click here to Send Laszlo a Private Message Visit Laszlo's homepage! Add Laszlo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Kamelen
Supreme tranceaddict



Registered: Dec 2002
Location:

lazlopazlo =)(= humm thx for comments.. försökt göra d lite större nu.. blev det bättre? att det är så mycket mellanrum i menyn (med IE) beror på att IE suger =D .. bytte till verdana och ändrade storleken

nått mer som ska ändras tycker ni? (säg inte färger vore trevligt) (: eller ja..ni kan ju komma med förslag.. men när man inte kan designa så blir det svårt =) koden är ialf typ bästa i världen (=


ahh hur funkar själva sidan då? är det trögt eller flyter sidorna på? tar det lång tid att ladda hem ljudklippen?

Old Post Jan-25-2006 12:30 
Click Here to See the Profile for Kamelen Click here to Send Kamelen a Private Message Add Kamelen to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Rikard
Supreme tranceaddict



Registered: Oct 2001
Location: Sweden

men kamelen det kan väl vara rent och snyggt även om det inte ser ut som att sidan var gjord för 10år sen?

hur programmerar du sidorna? för det är väl inte vanliga html filer va? [använder en term jag i princip bara hört talas om] ajax? [/använder en term jag i princip bara hört talas om]

Old Post Jan-25-2006 17:57 
Click Here to See the Profile for Rikard Click here to Send Rikard a Private Message Add Rikard to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
St_Andrew
I <3 NYC



Registered: May 2003
Location: Stockholm, Sweden

Tycker det ser bra ut

Har funderat på att testa openBSD, vilka fördelar har det över linux egentligen?

Old Post Jan-25-2006 20:12  Europe
Click Here to See the Profile for St_Andrew Click here to Send St_Andrew a Private Message Visit St_Andrew's homepage! Add St_Andrew to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > ett hem på nätet
Post New Thread    Post A Reply

Pages (2): [1] 2 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackneed id plz !! [2005] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackQuadrophonic - "I Can Feel Your Love" [2003]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 05:45.

Forum Rules:
You may not post new threads
You may not post replies
You may not edit your posts
HTML code is ON
vB code is ON
[IMG] code is ON
 
Search this Thread:

 
Contact Us - return to tranceaddict

Powered by: Trance Music & vBulletin Forums
Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Privacy Statement / DMCA
Support TA!