Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - France > Achat PC Portable
Pages (3): [1] 2 3 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
d-miurge
Supreme tranceaddict

Registered: Jul 2004
Achat PC Portable

salut à tous, j'aurais besoin de vos conseils avisés pour m'aider dans l'achat d'un pc portable, qui puisse servir au travail de tous les jours en école, mais aussi à composer avec des softwares du type Reason ou Cubase... De plus, j'aimerais bien un où je puisse ajouter une bonne carte son pour brancher mes enceintes (des Tannoy Reveal). Le tout pour le prix le plus modique possible!

Merci d'avance!

Old Post Apr-20-2006 09:41 
Click Here to See the Profile for d-miurge Click here to Send d-miurge a Private Message Add d-miurge to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
BlackHole
Supreme tranceaddict

Registered: Dec 2004
Pour la carte son y a des cartes sons 5.1 USB qui se vendent. J'en ai acheté une et ça marche bien.
Pour le portable je suis pas un expert le mien est super vieux mais fonctionne toujours relativement bien. Mais bon je fais que de l'internet et de la bureautique. Pas de création ni de jeu.

Old Post Apr-20-2006 09:52  France
Click Here to See the Profile for BlackHole Click here to Send BlackHole a Private Message Add BlackHole to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Rippey64
bla bla bla bla

Registered: Mar 2005

essaye de choper une bonne promo, genre a confo, ou autre, ca donne l avantage d'avoir le sav a cote. sinon dell fait de bon portable.

si tu veux faire un peu de creation, 1gb de ram est un minimum
pour la carte son, cherche dans les cartes son externe en usb.

Mon MySpace

Old Post Apr-20-2006 09:54  France
Click Here to See the Profile for Rippey64 Click here to Send Rippey64 a Private Message Add Rippey64 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
PEZ68
Progressive Resistance

Registered: May 2002

quote:
Originally posted by Rippey64
cherche dans les cartes son externe en usb.

ou en firewire.

La M-Audio Audiophile Firewire par exemple. Elle existe aussi en USB mais j'avais lu que c'était mieux de la prendre en Firewire (voir les avis sur audiofanzine)

Old Post Apr-20-2006 09:58  France
Click Here to See the Profile for PEZ68 Click here to Send PEZ68 a Private Message Add PEZ68 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
maxxyme
Mr. Discogs

Registered: Nov 2002

D'après un collègue, les meilleurs sont les Toshiba.

A éviter: Sony (les fameux Vaio).

Old Post Apr-20-2006 10:00  France
Click Here to See the Profile for maxxyme Click here to Send maxxyme a Private Message Visit maxxyme's homepage! Add maxxyme to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Rippey64
bla bla bla bla

Registered: Mar 2005

a ce moment la, faut faire bien gaffe de prendre un portable qui as du firewire

Mon MySpace

Old Post Apr-20-2006 10:01  France
Click Here to See the Profile for Rippey64 Click here to Send Rippey64 a Private Message Add Rippey64 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
FerryTayle
French Trance Wizard

Registered: Oct 2003

je te propose une config sympa :

Toshiba A100-165 (~1500€) avec une carte son M-Audio Audiophile Firewire (tout est livré dans la boite : câbles mini firewire et cable firewire "standart")

Le tout tu t'en sors à ~1800€

Sinon un Toshiba M40-331 (~1200€) avec toujours la même carte son

Perso j'ai un M40 avec la carte M Audio. Je tourne avec Reason et Nuendo allumé, 3 à 4 effets par pistes.

Il me faut soit : ~3 legacy d'ouvert, avec 1 vanguard et 1 v station + un L2 sur chaque pistes avant qu'il rame. Ou encore 6 Atmospheres, 3 V-Station, 1 z3ta.

Mais mon studio actuellement, ce n'est que ca. Mon toshiba et ma carte son

Old Post Apr-20-2006 10:08  Europe
Click Here to See the Profile for FerryTayle Click here to Send FerryTayle a Private Message Visit FerryTayle's homepage! Add FerryTayle to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
raph93
Red Eye to Tel Aviv

Registered: Sep 2004

j'ai un laptop Toshiba, je vais le refourgué pour un Ibook Intel

PRYDAddict | fiché au grand VANDITisme | jump the next plane to...EWR, TLV, LAX, LAS, SFO, DEN...

Old Post Apr-20-2006 10:14  France
Click Here to See the Profile for raph93 Click here to Send raph93 a Private Message Visit raph93's homepage! Add raph93 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
maxxyme
Mr. Discogs

Registered: Nov 2002

quote:
Originally posted by FerryTayle
Mais mon studio actuellement, ce n'est que ca. Mon toshiba, ma tashita et ma carte son

ok c'est nul... je sors....

Old Post Apr-20-2006 10:31  France
Click Here to See the Profile for maxxyme Click here to Send maxxyme a Private Message Visit maxxyme's homepage! Add maxxyme to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
FerryTayle
French Trance Wizard

Registered: Oct 2003

quote:
Originally posted by maxxyme

ok c'est nul... je sors....

+1 j'adore

Old Post Apr-20-2006 10:33  Europe
Click Here to See the Profile for FerryTayle Click here to Send FerryTayle a Private Message Visit FerryTayle's homepage! Add FerryTayle to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
d-miurge
Supreme tranceaddict

Registered: Jul 2004

pas mal le studio quand même!

Merci, je pense que je vais m'orienter vers un toshiba...

Old Post Apr-20-2006 11:02 
Click Here to See the Profile for d-miurge Click here to Send d-miurge a Private Message Add d-miurge to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
NeoWave
ahah

Registered: Jan 2004
Red face

fait attention aux toshiba bas de gamme (<1200€), ils font beaucoup de bruit, et la finition est plus que douteuse

je te conseille celui là pour un budget réduit (1020€), ASUS, c'est que du bon

http://www.rueducommerce.fr/Mobilit...GHz.htm?pl=5953|5396|5748|5764|5964|5766|5749|5697|5704|5561|5572|5920

tu rajoute une barrete de ram et hop, ca roule =)

Old Post Apr-20-2006 11:24  France
Click Here to See the Profile for NeoWave Click here to Send NeoWave a Private Message Visit NeoWave's homepage! Add NeoWave to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - France > Achat PC Portable
Post New Thread    Post A Reply

Pages (3): [1] 2 3 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackPlayed by Sasha, 2000 [2007] [2]

Click here to listen to the sample!Pause playbackOzgur Can - "Over Nothing at All" [2005]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 19:16.

Forum Rules: