|
VM 94 berätta.....
Efter som jag är en så otrolig fanatiker utav fotboll så undrar jag lite vad ni andra gjorde under VM 94??
Vart var ni när vi slog ut Rumänien på starffar?
Vad gjorde ni efter förlusten mot Brassarna i semin?
Hur firade ni bronset, vilka va i Rålis??
Själv såg jag Rumänien på en strand i Laholm, dom körde storbild på stranden och så hade dom byggt en bar av sand... mycket myssigt..
Kommer aldrig vara så nära att få en hjärtattack igen och så lycklig jag va när Ravelli räddade straffen slår nog bara Bajens SM guld föra året.
När straffen räddades, så var det helt otroligt, 100 pers som bara skrek ut sin glädje, folk hoppade i vattnet och ville simma bort till USA och va med, fyrverkerierna sköts upp i luften och tiden stog still. UNDERBART.
Sen kom då matchen mot Brassarna, vi var dom enda som hade tagit poäng utav dom (1-1 i gruppen) detta var nog Sveriges sämsta match i hela VM, vi hade inte en chans, bara Ravelli och turen räddade oss... Men så Såg Matchen på Crazy Horse i Båstad inte mycket att minnas igentligen, bara att efter slutsignalen så stormmade folk ut på gatorna och började ha sönder saker, bil larm tutade och glas krossades... jag va mäktad besviken... FFFFAAAAANNNNNNN
Sen kom då den berömda matchen om bronset...
Såg bara första halvlek då jag visste att det va klart eftersom vi ledde med 4-0, såg matchen på Flush på Drottninggatan...
Det regnade i Stockholm (tror inte att det hade regnat nåt på hela sommaren) och folk va som tokiga i Kungsan, badad självklar i fontänen med plånbok pass och hela skiten... helt underbart, va fortfarande besviken att vi inte gick till final, men ändå så var det helt otroligt.....
Men det mäktigaste av allt e Rålis.... 70.000 tusen pers som bara skriker sin glädje när bronsmedaljörerna stiger upp på scen.. WOOOW
Vi stod långt fram, fick en blomm kvast i huvudet av Dalin tror jag att det va... Vilka minnen.
VM i år har ju börjat bättre än vad jag trodde, kan vi bara ta en poäng av Argentina, så kanske sommare 2002 går till historien.
Så, berätta vad ni gjorde och era känslor om VM 94.
Krossa Argentina.
Eran fotbolls fanatiker Xplorer.
|